Gå til innhold

Er det noen matbutikker du IKKE drar på? Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan være innom de fleste, men var fast Rema kunde før de introduserte Æ. Nå har de så dårlig utvalg at jeg sjeldent gidder å handle der mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unngår spar hvis jeg kan fordi den er dyr! Og jeg liker ikke REMA 1000 pga dårlig frukt og grønt som lukter råttent, handler mest på kiwi.. men de kunne hatt bedre frukt og grønt også. 

Anonymkode: 5cae8...882

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Unngår spar hvis jeg kan fordi den er dyr! Og jeg liker ikke REMA 1000 pga dårlig frukt og grønt som lukter råttent, handler mest på kiwi.. men de kunne hatt bedre frukt og grønt også. 

Anonymkode: 5cae8...882

Dette er et problem der du handler. Både REMA og Kiwi har bra frukt og grønnsaker der vi bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Virker som det er mange fattige i tråden

Anonymkode: abc2e...850

Dustete kommentar. Hvorfor skal man handle alt i samme butikk? Det er smart å handle basisvarer der de er billigst og ferskvarer der de er best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joker og Bunnpris, dyrt og dårlig utvalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg handler på Rema - liker ikke butikkene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meny, Coop ekstra, Jacobs, Bunnpris, Joker og Coop Prix er for dyre. På Meny handler jeg når det er tikroners salg, og noen 3for2 varer til vanlig 

Går mest på Kiwi.

Anonymkode: aabc6...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Virker som det er mange fattige i tråden

Anonymkode: abc2e...850

Virker som det er et troll i tråden også..

Anonymkode: aabc6...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (5 minutter siden):

Joker og Bunnpris, dyrt og dårlig utvalg. 

Samme her. Drar på Joker om det er krise en søndag og blir alltid like sjokkert over prisene. Bunnpris handler jeg bare på dersom jeg skal hente en pakke på posten. Det er nemlig Bunnpris som har posten her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår Kiwi, de har så dårlig utvalgt her vi bor at det er til å grine av. 

Handler basisvarer på Rema 1000 og handler det de ikke har på Eurospar. 

Anonymkode: ce133...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/13/2024 at 4:16 PM, AnonymBruker said:

Er Kiwi så mye kjedeligere enn Rema og Coop? 

Her er Kiwi og Rema "hverdagsbutikkene", mens Meny, innvandrerbutikker, Coop ol er butikker jeg drar til om jeg skal ha noe spesielt. For min del er det avstanden som avgjør. Og er også sjeleglad for at jeg ikke bor i ei knøttliten bygd med én Joker uten konkurranse. Gamle varer til skyhøye priser og damer på 50+ som dømmer handlekurven din😅

Anonymkode: df451...7ec

Handleturen er så avslappende nå som jeg har flyttet til en liten bygd, ingen kø, ingen stress, får masse datovarer billigere eller gratis, og god parkering! Så jeg foretrekker småbutikkene Nærbutikken og Snarkjøp nå, det gjorde jeg absolutt ikke før. De har selvbetjening, så ingen damer på 50+ som dømmer (som jeg kan se, men de følger vel med på kamera). Men forstår jo at det blir kultursjokk, det var jo det for meg også i starten. Nå er det kultursjokk å gå innom en Meny i en større by! 

Anonymkode: a154d...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår coop i det lengste. Har jobbet i kjeden og opplever det som skjer på bakrommet som "pill råttent". Handler på rema, kiwi eller der det er tilbud på det jeg skal ha.

Anonymkode: 1d3fa...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår oftes Joker, kun innom dersom det er veldig gode tilbud (feks kaffe, ost e.l). Har tre stk i nærheten og alle er veldig dyre i forhold til andre butikker. En av dem er betjeningen sur og tilbudsvarer er det alltid tomt uansett.

Extra liker jeg heller ikke, de jeg har i nærheten har en sørgelig frukt og grønt avdeling.

Handler heller aldri storhandelen på Meny, blir litt dyrt, men innom dersom jeg trenger noe spesielt for utvalget er veldig godt.

Handler mest på Kiwi

Endret av Thjelp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 10.40):

Er det noen matbutikker du ikke drar på fordi de er «for billige», «for dyre» eller annet?

Anonymkode: a6f54...bfe

Bunnpris. Boikotter rett og slett på grunn av det latterlige navnet, dyrt og dårlig utvalg. 

Joker. Fordi det er dyrt og fordi de utnytter det at de etablerer seg i grisegrendte strøk så de kan selge matvarer til dyr pris til kunder som har få andre alternativer.

Matmarked og Prix som også er samme røkla som Joker

Ukeshandler på Rema 1000,  og månedshandler på Meny. Innimellom Extra og Obs.

Gidder ikke på Spar eller Kiwi.

Endret av Hatsumomo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prix. Verdens mibste,verste og dyreste butikk.

Meny kun om de har diverse tilbud.

Ellers kun ekstra og kiwi. Av og til Rema. Kjøper 50% av all mat på 50% holdbarhet. All brød og kjøtt kjøper jeg på kiwi 50%.

Anonymkode: e412e...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 16.16):

Synes butikkene føles klaustrofobiske, interiøret er kjipt og alt føles billig på feil måte. Kiwi og rema fremstår som regel mye "freshere", føles høyere under taket, romsligere, lysere og renere.

Anonymkode: 7c02e...d57

Kunne liksom ikke sette fingeren på det, men her påpeker du akkurat den følelsen jeg får av Extra når jeg er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Coop Obs, fordi den ligger inne på et ulogisk handlesenter. 

Bunnpris elsker jeg da, vi har flere Bunnpris Gourmet her i byen, og vi drar dit når vi skal ha noe godt til helgen. De har ferskvaredisk og lager til og med sin egen pølse.

Anonymkode: 0a752...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår alle norske butikker, dyrt og dårlig utvalg. Prøv å finn grillkjøtt som ikke er marinert, håpløst. Koteletter er ikke godt. Når jeg må på butikk her, er det for basisvarer som melk, frukt og grønt og leverpostei.

Anonymkode: d9320...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler det meste av basisvarer på Kiwi og Rema (jeg ser heller ikke poenget med å betale mange kroner ekstra for samme varen andre steder). Om annet jeg trenger er på ukestilbud på Meny og Spar, kjøper jeg det der. 
 

for meg har også selve organiseringen av butikken og ansatte en del å si. Eurospar her har ansatte som skuler på deg, knapt hilser. Det gir ikke en god opplevelse. 

Anonymkode: 7c114...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar til butikker som har flinke ansatte. Det største og mest åpenbare tegnet på ansatte som gir blaffen er stadig dårlige grønnsaker og frukt som blir liggende altfor lenge. Da drar jeg heller et annet sted. 

Unngår meny eller spar med mindre de har gode tilbud på noe vi trenger eller har lyst på. Unngår de 10-kroner-markedene da, for det er som regel mindre pakninger og til syvende og sist lite å spare på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...