Gå til innhold

Er det noen matbutikker du IKKE drar på? Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen matbutikker du ikke drar på fordi de er «for billige», «for dyre» eller annet?

Anonymkode: a6f54...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drar aldri på Meny, det er for dyrt. Unngår som oftest Spar også av samme grunn. Litt kjedelig, for de to er nærmest der jeg bor. 
Handler på Kiwi.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny,spar.Handler på min lokale grønnsakshandler.Der har de mat fra hele verden til en rimelig penge.

Anonymkode: 0386d...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi. Skitne butikker. Veldig dårlig utvalg. 

Anonymkode: 63297...841

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar, cc og meny. Alt for dyrt. Sjeldent jeg er på coop butikker også. Og Joker

Anonymkode: 9f4c6...b8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange kjeder jeg konsekvent ikke går på, men det er enkelte butikker jeg unngår å kjøpe frukt/grønnsaker/bakervarer/smågodt på, fordi det er så skittent og rotete der, og enkelte ansatte virker uflidde og urenslige. 

Når jeg for eksempel ser at klypen til bakervarene ikke har blir vasket på ukesvis (ser samme rosa donutglasuren), eller ansatte plukker med seg smågodt med hendene rett fra boksene, frister det bare ikke å kjøpe noe som ikke er innpakket i plast der.

Anonymkode: 85c3a...291

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i bygda er det spar, bunnpris og mega som er de dyreste, så prøver å unngå å dra på de. Sjekker evt tilbud først. Bunnpris unngår jeg også fordi det er på kjøpesenteret. 

Anonymkode: 5b69e...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser bare på meny hvis jeg skal ha gode oster eller annet fra fersk disk eller hvis det er gode tilbud. Handler aldri på meny ellers.

Anonymkode: 82a88...04d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler mest på Kiwi da det er den kjeden med flest butikker i umiddelbar nærhet. 

Coop Mega og Meny handler jeg kun på, dersom jeg vil ha takk i litt mer spesifikke varer. Joker og Bunnpris er kun forbeholdt krisesituasjoner på søndager og andre helligdager. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Joker i nærheten som jeg unngår med mindre det er søndag og krise pga jeg mangler noe til middagen e.l., de har jo kioskpriser på alt. Det må de jo få ha, siden de har åpent hele uka. Men da handler altså ikke jeg der.

Unngår også Coop som vi har her i nærheten, med mindre det er noe de har som jeg ikke får tak i hos Kiwi eller Rema. Coop butikken har et veldig godt og stort utvalg, samt en fin ferskvareavdeling, det skal sies. Så noen ganger handler jeg der, til tross for høyere priser. De har såpass høye priser at når de f.eks gir en rabattkupong til meg på en vare i Coop appen på mobilen, så blir ikke varen billigere enn at det tilsvarer fullpris for samme vare hos Kiwi. For eksempel Comfort Sensitive skyllemiddel. Rabattkupongen er på noen kroner, men jeg kan like godt kjøpe den på Kiwi uansett, det ville ikke være dyrere å betale fullpris der sammenlignet med Coops "tilbudspris".

Meny har jeg ikke i gangavstand, må ta t-banen, og det gidder jeg ikke, så der handler jeg ikke. De har også veldig godt utvalg, så om jeg hadde hatt dem i nærheten, hadde jeg nok handlet en gang i mellom der, selv om de er dyre, pga enkelte varer Kiwi ikke har f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så godt som aldri på Kiwi, det er de kjedeligste butikkene. Handler mest på Coop og en del på Eurospar og Rema. 

Anonymkode: 8bba9...4ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det alltid er kjeden, men driften lokalt som avgjør hvor god butikken er.

En Rema her ble drevet av en kriminell og butikken var fæl. Nå er det nye eiere og butikken er innbydende. Fortsatt Rema.

Men alle mine tanker går til bygder og små tettsteder. Når jeg er på tur eller gjennomreise får jeg sjokk over prisene på steder uten konkurranse. Greit de bor billigere osv. Men himmel og hav for noen priser.

Svært ofte en Coop av et slag.

Anonymkode: dea51...9ec

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøker så langt jeg kan å holde meg unna Meny. Blir bare irritert når jeg ser hvor mye dyrere alt er der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det noen matbutikker du ikke drar på fordi de er «for billige», «for dyre» eller annet?

Anonymkode: a6f54...bfe

Handler på coop. Godt utvalg, gode priser. Dårlige på frukt og grønt. Reiser til rema 1000 for frukt og grønnsaker. Meny reiser jeg til for å kjøpe smågodt, pga pris og kvalitet.  Unngår meny og rema ellers...

 

Anonymkode: 7e33c...b56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår ingen matbutikker, men tar ikke storhandelen på Meny for å si det sånn. Dit går jeg bare når jeg skal ha spesifikke varer de kun har der, eller når jeg trenger noe fra ferskvaredisken. Unngår delvis Rema 1000, de har så dårlig utvalg av de varene jeg foretrekker, at det er lite hensiktsmessig. Liker heller ikke brødet der, det er for søtt. Hovedhandlingen tar jeg på Kiwi. Reiser av og til innom Obs, spesielt for smågodt da de har best utvalg. Spar ligger veldig ukurant til, så dit drar jeg kun hvis det er helt konkrete tilbud på noe jeg er interessert i. 

Anonymkode: 0e456...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler aldri på Meny, for dyrt. Joker, Spar, Bunnpris og Mega er også dyrt.

Handler på Coop Extra, Coop Obs, Kiwi og Rema. Mest på Coop Extra, fordi den er rett borti gata.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meny- for dyr 🤔

Bunnpris - har den ikke i nærheten 😊 

Handler mest på Rema 1000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går stort sett overalt. Liker utvalget på meny. Coop, Rema og Kiwi har så jevne priser at det ikke spiller noen rolle for økonomien, så da går det mest på nærhet og preferanser. Men Coop Extra unngår jeg stort sett. Liker virkelig ikke layouten. Synes butikkene føles klaustrofobiske, interiøret er kjipt og alt føles billig på feil måte. Kiwi og rema fremstår som regel mye "freshere", føles høyere under taket, romsligere, lysere og renere. Kjøper solkrem på Coop da, bruker bare anglamark :)

 

Anonymkode: 7c02e...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Går så godt som aldri på Kiwi, det er de kjedeligste butikkene. Handler mest på Coop og en del på Eurospar og Rema. 

Anonymkode: 8bba9...4ae

Er Kiwi så mye kjedeligere enn Rema og Coop? 

Her er Kiwi og Rema "hverdagsbutikkene", mens Meny, innvandrerbutikker, Coop ol er butikker jeg drar til om jeg skal ha noe spesielt. For min del er det avstanden som avgjør. Og er også sjeleglad for at jeg ikke bor i ei knøttliten bygd med én Joker uten konkurranse. Gamle varer til skyhøye priser og damer på 50+ som dømmer handlekurven din😅

Anonymkode: df451...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er Kiwi så mye kjedeligere enn Rema og Coop? 

Her er Kiwi og Rema "hverdagsbutikkene", mens Meny, innvandrerbutikker, Coop ol er butikker jeg drar til om jeg skal ha noe spesielt. For min del er det avstanden som avgjør. Og er også sjeleglad for at jeg ikke bor i ei knøttliten bygd med én Joker uten konkurranse. Gamle varer til skyhøye priser og damer på 50+ som dømmer handlekurven din😅

Anonymkode: df451...7ec

Ja, Kiwi er mye kjedeligere og har dårligere utvalg enn Rema og Coop. Handler dessverre en del på Kiwi, siden det er på vei hjem fra jobb. Handler på Rema og Meny i helgene. 

Anonymkode: e0e14...e75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...