Gå til innhold

Alkohol som man ikke merker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken typer alkohol kjenner man ikke smaken på alkohol? Altså kun smaker som en saft eller brus. Forslag? Hva heter de?

Anonymkode: 90154...7f8

AnonymBruker
Skrevet

Bare de alkoholfrie

Anonymkode: e4d28...799

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil drikke deg full, men vil ikke kjenne smaken av alkohol? Den kjenner du ikke når du blir full nok.

Anonymkode: a24ed...10c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bacardi Breezer Strawberry 27,5Cl fl - Ringnes AS

Anonymkode: 4e771...581

Skrevet

Mener du cider? 

Personlig vil jeg si Brandy Alexander som er en cocktail. Den er smooth. 

AnonymBruker
Skrevet

Hard Seltzer smaker bare som farris bris.

Anonymkode: 4f78b...e7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du? Har du planer om å skjenke noen?

Anonymkode: d9309...00c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Peanut skrev (5 minutter siden):

Mener du cider? 

Personlig vil jeg si Brandy Alexander som er en cocktail. Den er smooth. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bacardi Breezer Strawberry 27,5Cl fl - Ringnes AS

Anonymkode: 4e771...581

Enhver som har smakt alkohol vil kjenne smaken av alkohol også i disse.

Finnes ikke alkohol som ikke smaker alkohol.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dette.

Hard Setzer

Anonymkode: bc807...e2e

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blander absolut vodka med litt saft og kullsyreholdig drikke kan du drikke deg sprutfull uten at du merker det før det er for sent. 

Anonymkode: 876e8...6c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enhver som har smakt alkohol vil kjenne smaken av alkohol også i disse.

Finnes ikke alkohol som ikke smaker alkohol.

Dette!

Anonymkode: 072c8...c54

AnonymBruker
Skrevet

Nå liker jeg alkoholsmak jeg da, men - tror den hvor man kjenner minst alkohol, er frosne drinker. I ungdommen kjøpte vi sånne dunker på butikken som het typ mojito eller strawberry daiquri som man fyller sprit på og så blir det slush. Livsfarlig, går rett ned 😅 Vet ikke om det selges lengre.

Jeg vet ikke hvor enig du er i denne da, men for min del så synes jeg det smaker mindre sprit når man blander med noe beiskt, Schweppes Russian og sånt. Det er litt sånn minus og minus blir pluss-situasjon, hver for seg er det ikke så godt, men sammen er det dynamitt. Blander man alkohol med noe slapt og smakløst så skinner den gjennom.

Ginger ale er godt blandevann som tar litt alkoholsmaken. Gin tonic smaker heller ikke så mye sprit synes jeg, om spriten og tonicen er god, og man har i noe smak (lime, agurk, pepper, hva man nå liker). 

Alkoholen du bruker i drinker har mye å si, Sierra Tequila og Absolut vodka smaker satan, men det finnes tequila og vodka som typisk er dyrere som smaker mer smooth. 

White russian er en drink som ikke smaker mye alkohol synes jeg, Mojito også, men spørs jo igjen på hva man blander med. Og blandeforhold, du kan lage det tynnere drinker og da kan du også drikke hele kvelden uten å knele.

Anonymkode: 5571d...121

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har smakt sånne små sure shot, og de smaker iallfall ikke alkohol. Men det er ekstremt søtt, da. Ellers er det mange drinker som ikke smaker alkohol, feks strawberry daquiry. 

Anonymkode: 3acad...335

Skrevet

Selv syntes jeg alt med alkohol har alloholsmak til en viss grad. Men jeg pleier å lage frozen drinks for smaken blir mindre fremtredende når det er iskaldt. Evt har masse masse isbiter i glasset.

Hemmeligheten er å bruke uhorvelige mengder med sukkerfri saft, da den er så sterk at den kveler den verste smaken av alkoholen 🫣 kan evt spe på med litt sprite for litt bobler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...