Gå til innhold

Kan man snakke med en vanlig psykolog om problemstillinger relatert til seksualitet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går til en psykolog for depresjon. Det er en helt vanlig psykolog (privatpraktiserende med driftsavtale) uten noen spesialisering innen sexologi eller parterapi eller andre relevante ting. Jeg har vært utsatt for noen ugreie ting med seksualitet tidligere og har derfor problemer i mitt nåværende forhold. Kan jeg snakke om de problemene med psykologen jeg går til?

Tror jeg er litt redd for å få beskjed om at dette har han ikke kompetanse på eller at han skal synes det er flaut eller upassende. Jeg kommer ihvertfall til å synes det er flaut så jeg vet ikke om jeg får til å snakke om det i det hele tatt, men jeg tror egentlig jeg hadde trengt det. 

Anonymkode: 87001...9aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du det! Hvis du blir møtt på en ugrei måte kan du kommunisere at du vil bli møtt annerledes! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 10.36):

Jeg går til en psykolog for depresjon. Det er en helt vanlig psykolog (privatpraktiserende med driftsavtale) uten noen spesialisering innen sexologi eller parterapi eller andre relevante ting. Jeg har vært utsatt for noen ugreie ting med seksualitet tidligere og har derfor problemer i mitt nåværende forhold. Kan jeg snakke om de problemene med psykologen jeg går til?

Tror jeg er litt redd for å få beskjed om at dette har han ikke kompetanse på eller at han skal synes det er flaut eller upassende. Jeg kommer ihvertfall til å synes det er flaut så jeg vet ikke om jeg får til å snakke om det i det hele tatt, men jeg tror egentlig jeg hadde trengt det. 

Selvfølgelig kan du det.  Du kan snakke om akkurat det du trenger å snakke om!

Anonymkode: cc8e0...683

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 10.36):

Du kan det, å om psykologen mener hxn ikke har kompetanse til det. Så kan du spørre/undersøke om familievernkontoret har gratis sexolog. Jeg og mannen min er hos sexolog gratis via familievernkontoret, men det var ikke bare å vite at det fantes. Å det kan godt hende at kjæresten din også skulle vært der med deg, dere kan ha samtale sammen eller hver for dere. Vi hadde vår første time sammen, men jeg skal nå alene neste gang, før vi igjen drar sammen. For min del var det ingen vanskeligheter å prate med sexologen, godt å få luftet tenker og et synspunkt fra en tredjeperson. Å hun spurte oss spørsmål og kunne få samtalen i gang. Men vi er alle forskjellige.

Anonymkode: 3bb57...947

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...