Gå til innhold

Hvor ofte vasker du badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Syns det blir så utrolig fort støvete!
Støvsuger badet et par ganger i uken, og må tørke støv 2-3 ganger i uken om jeg vil det skal se helt bra ut. Det ligger et tynt, men synlig støvlag på vasken og andre overflater dagen etter rundvask.
Vasker hele badet (dusj, do, håndtak, speil osv) en gang i uken, men må som sagt tørke støv på synlige steder 2-3 ganger i tillegg. 

Er dette vanlig? 😅
Har ikke vaskemaskin/tørketrommel på badet, tørker heller ikke klær der.
Eneste som er fremme av tøy er håndklær i bruk, ellers ligger alt i skap/skuffer. 

Endret av ventilator
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg gjør som deg, tørker av overflater ofte og vasker hele badet en gang i uka. Jeg har tørketrommel på badet, og ikke minst de rene klærne som også er ganske støvete. Tørketrommel er en støvmaskin av en annen verden! :)

Endret av Granskudd
AnonymBruker
Skrevet

Vasker vasken hver dag, orker ikke tannkremflekker. Vasker toalett og dusj skikkelig 1 gang i uka, eller ved behov. Samme med gulvet. Andre overflater 1-2 ganger i uka. 

Anonymkode: fb40c...9ee

AnonymBruker
Skrevet
ventilator skrev (5 minutter siden):

Støvsuger badet et par ganger i uken, og må tørke støv 2-3 ganger i uken om jeg vil det skal se helt bra ut. Det ligger et tynt, men synlig støvlag på vasken og andre overflater dagen etter rundvask.
Vasker hele badet (dusj, do, håndtak, speil osv) en gang i uken, men må som sagt tørke støv på synlige steder 2-3 ganger i tillegg. 

Er dette vanlig? 😅
Eneste som er fremme av tøy er håndklær i bruk, ellers ligger alt i skap/skuffer. 

Vasker like ofte, syns det er møkkete hver gang. Har mann som er mekaniker og 3 gutter i hus. 

Anonymkode: 42ec3...946

AnonymBruker
Skrevet

Vasker grundig en gang i uken, og tørker overflater annenhver dag, det blir så fort støvete og jeg synes skitne bad er så udelikat! Vi har separat vaskerom, men det blir støvete fort allikevel. 

Anonymkode: 82da7...c5a

AnonymBruker
Skrevet

Vasker badet en gang pr uke. 
Tørker over gulvet oftere på sommeren pga solkrem-spray. 

Anonymkode: 01f24...34b

AnonymBruker
Skrevet

Vasker toalett og vask 1 gang i uka. Dusj ca annenhver uke, samme med gulv. Vi er bare 2 personer da, så det blir ikke skittent så fort. 

Anonymkode: cc04d...36a

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 2 stk og vasker en gang i uka hver :) 

Anonymkode: 1d8b4...f5e

AnonymBruker
Skrevet

En gang i uka. Skyller/tørker over vasken med hendene oftere, nesten daglig, mens jeg likevel vasker hendene. 

Anonymkode: 3f496...094

Gjest jegerrinne
Skrevet

1 gang i uka nøye. Tørker over vask og do daglig

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min vasker badet ca 1 gang i uken. Vi vasker også over vasken, toalettet og vaskemaskinen oftere (2-3 ganger i uken) pga støv og diverse. 

Anonymkode: 26939...03f

AnonymBruker
Skrevet
ventilator skrev (29 minutter siden):

Er dette vanlig? 😅

Støvsuge? Du må kontakttørke...det blir fort støv og hår. Så få deg en microfibermopp, den tar skikkelig. Bruker den nesten hver dag, etter det er tørket opp på gulvet etter dusj for eks.

Hovedvask av badet skjer ikke ofte, er nok med den lette vasken. Alt tas etter behov.

En skikkelig hovedvask av vegger og alt er nok 1-2 ganger i året.

Anonymkode: fc3e3...21a

AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med støvsuging? 

Jeg vasker bad en gang i uke, rengjør flere ganger hvis det er besøk. 

Anonymkode: 65d62...a08

AnonymBruker
Skrevet

Tørker over speil, vask, benk og toalett et par ganger i uka. Tar meg 5 min. Vasker hele badet ca 1 gang i mnd. Vi er bare to voksne her nå, så griser ikke med tannkrem osv 🙂. Det andre badet/vaskerommet vaskes bare før vi får overnattingsgjester.

Anonymkode: 131e1...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Tørker speilet med mikrofiberklut («vindusklut») etter hver dusj. Hater tannkremflekker på speil.

Vask og toalett vaskes kjapt hver dag.

Tørker støv på hyller o.l, vasker dusjen og golvet en gang i uka.

Tak, vegger en gang i måneden, da får også dusjforheng, gardiner og matter en tur i vaskemaskinen.

Anonymkode: e0bd9...5bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva er galt med støvsuging? 

Jeg vasker bad en gang i uke, rengjør flere ganger hvis det er besøk. 

Støvsugning er ikke kontaktvask. Blir igjen en hinne, den kan du kun fjerne med kontakt som klut/mopp etc....

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En gang i uka, kanskje? Vasker jo jevnt over litt her og der ved behov, vasken og toalettet blir jo fort skittent.

Har tørketrommel på bad, den støver som et helvete. Det støver ikke så mye ellers da, synes ikke det er et rom hvor det blir spesielt mye støv i når tørketrommel ikke brukes.

Det skjer mer på rom og steder med mye tekstil og elektronikk, som rundt TV-benken og i walk in closet.

Anonymkode: a1e36...075

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Støvsugning er ikke kontaktvask. Blir igjen en hinne, den kan du kun fjerne med kontakt som klut/mopp etc....

Støvsuging tar støv og løst smuss. Det vet vel alle. Flekker fjernes med fuktig mopp. Ikke noe som heter kontaktvask. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Støvsuging tar støv og løst smuss. Det vet vel alle. Flekker fjernes med fuktig mopp. Ikke noe som heter kontaktvask. 

Du tar feil :) Er mye skitt igjen etter en støvsuger har dratt over på en hard flate. Det fjerner du ved å bruke en klut eller annet som er i kontakt med flaten.

Mye lettere å svinge en mopp som tar MYE mer enn en støvsuger er det også.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...