Gå til innhold

Ekte mareritt med leieboers katt. Hva gjør vi?

Supernova8

Anbefalte innlegg

Ewe skrev (6 minutter siden):

Veldig mye fullstendig irrelevant info i punktene. De kan kortes ned betraktelig. Husk også at når du nummererer punkter skal ikke alle punktene ha 1., men 1., 2., 3. osv 

Tror jeg bare tar med meg dette til juridisk rådgivning så det blir riktig. Er bare så utslitt og frustrert over hele situasjonen + en samboer som er travel og «drøyer»  ting for se ann. Primært er jo ikke han i huset med meg og barna, men jobber på sin egen gård. Så er det jo ikke han som står i de 1000 talls situasjonene. Men han har sett noen. Tatt videoer og sendt til han. Ring alle gangene han må få katta ut. Når leieboer ikke er hjemme eller få tak på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er dere redde for at dere ikke får leid ut til andre? Evt. er det vel saklig grunn å si opp leieforholdet basert på barns allergi og ulempene katten medfører da de ikke har kontroll på den/den virker å mene den regjerer over hele eiendommen (ikke bare der de leier). Hadde evt. forhørt meg med advokat.. og, om så skulle være hadde jeg sagt dem opp med begrunnelse at deres behov har endret seg og at dere har behov for leiligheten (?) til eget bruk.. det er kanskje ikke riktig, men da får dere dem ut - om ikke annet. Så må dere trolig vente litt før dere kan leie ut på nytt, men det høres uansett bedre ut enn slik dere har det nå. Jeg hadde også vært svært fleksibel ift oppsigelselsperioden, jo raskere de er ute jo bedre.. så ikke krev at de skal være der /betale i hele oppsigelsesperioden.

Anonymkode: 70fdb...cbf

Skal benytte meg av juridisk rådgivning. Saken er at samboer «drøyer» for se ann om ting snur. Men det er jeg ungene som får svi for det. For han er uansett ute i fjøset og jobber, mens vi er hjemme og plages med det og står i det. Selvom han har sett ja 10 av 100 tilfeller. Nei, vi har ikke problemer om få inn noen nye. Min bror vil egentlig leie den leiligheten. Bare vanskelig vite hvordan man skal gå fram når man er så frustrert som jeg er nå. Så til samboer, snart flykter jeg fra den katta og kommer ikke tilbake før ting er ordner. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (9 minutter siden):

Kast et pledd over dyret og kast det ut.

Den katta er diger og farlig. Leieboern har aldri fått til klippe klørene på den. De får ikke på den en vanlig kattesele eller noe bånd. Den biter seg sikkert fast igjennom et teppe å den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Supernova8 skrev (8 minutter siden):

Skal benytte meg av juridisk rådgivning. Saken er at samboer «drøyer» for se ann om ting snur. Men det er jeg ungene som får svi for det. For han er uansett ute i fjøset og jobber, mens vi er hjemme og plages med det og står i det. Selvom han har sett ja 10 av 100 tilfeller. Nei, vi har ikke problemer om få inn noen nye. Min bror vil egentlig leie den leiligheten. Bare vanskelig vite hvordan man skal gå fram når man er så frustrert som jeg er nå. Så til samboer, snart flykter jeg fra den katta og kommer ikke tilbake før ting er ordner. 

Da må du ta føringen for at dette ikke drøyer ytterligere, når mannen din ikke skjønner alvoret. I verste fall har dere dem der da ut hele oppsigelsesperioden..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (35 minutter siden):

Steng døren og vinduer, så kommer den ikke inn. Eller flytt. 

Nei, ikke søren om barna og jeg skal flyttes. Barnas hjem ikke leieboers katt sitt hjem. Den katta kommer aldri foran ungene, vi eier gården katteeier leier av oss. Så er det noen som skal flytte er det hvertfall ikke oss med katta eller katta+leieboer/katteier 1 av 2 det.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Strømgjerde er ganske effektivt, men ikke helt heldig når det er barn i huset.

Hvis broren din vil leie leiligheten så  ville jeg sagt opp de som bor der nå og bedt dem gjøre noe med katten snarest.

Anonymkode: 8bc47...d5c

Endret av Elaine Marley
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da må du ta føringen for at dette ikke drøyer ytterligere, når mannen din ikke skjønner alvoret. I verste fall har dere dem der da ut hele oppsigelsesperioden..

Verste er at samboer sa, at han stussa litt over at de har flyttet 10 ganger på under 2 år. Da måtte jeg ærlig si til han, hva var det du tenkte på når du valgte dem? Det er ganske «redflag» i mine ører. Fikk ikke vite dette før en stund etterpå, da han sa i bisetting «ja vi får se hvor lenge dem blir boendes». Dette har fått svidd seg med «katta i sekken». Skjønner ikke hva samboer tenkte. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror egentlig det er på eget ansvar å ha alle dører åpne så dyr kan gå rett inn i huset, uansett om noen eier dyret?

Umiddelbar løsning når katten er sluppet inn: Ta arbeidshansker og jakke på og jag den ut med en kost. Har du bur fra da du oppdrettet? 

Jeg tror jeg ville true leietakerne med at neste gang ringer du til en kattefanger og sender regningen til dem. 

Og så må du få undersøkt det juridiske. 

Anonymkode: bfe99...55a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt på sin plass å levere dem oppsigelse pga den katta. Få de vekk! 

Skriv følgende:

Siden dere ikke har etterfulgt våre regler angående katten så må vi si opp dere som leietagere. 

Thats it! 

Evt la de få muligheten til å gi bort katten til noen andre. Men hvem vil ha den her liksom 😬

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Supernova8 skrev (1 time siden):

Vi har prøvd ganske mye, blant annet forhøyet kompost gjerder, ekstra dør med myggnetting, den har katta spist seg igjennom/klort opp, spray (som katter ikke skal like) har vi prøvd. Og selv vinduet klarer den katta ta seg igjennom. Selv med lukkede dører. Så ja sikkert jeg som helt blåst i hode her. Men jeg går faktisk tom for løsninger. Vi bor og eier gården og at vi skal bli sperret inne av katt, er vel ikke helt riktig føler jeg. Vi har nå prøvd i det minste med de løsninger vi fram til nå har prøvd.

Har du sett for mange Stephen King filmer?

Anonymkode: d81fc...e89

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (1 time siden):

Skal en måtte stenge dører og vinduer? Og hvorfor skal huseier flytte? Hvis huseier selger og flytter, så må jo leieboer uansett flytte. Har du lest Hi?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror egentlig det er på eget ansvar å ha alle dører åpne så dyr kan gå rett inn i huset, uansett om noen eier dyret?

Umiddelbar løsning når katten er sluppet inn: Ta arbeidshansker og jakke på og jag den ut med en kost. Har du bur fra da du oppdrettet? 

Jeg tror jeg ville true leietakerne med at neste gang ringer du til en kattefanger og sender regningen til dem. 

Og så må du få undersøkt det juridiske. 

Anonymkode: bfe99...55a

Vi har ikke døra ståendes åpen heletiden. Kun når det har vært veldig varmt for gjennomtrekk (heldigvis) men når de dagene kommer. Det er vannborrene varme. Så er til svime av på det varmeste. Men da katta som ulempe. Uansett så skal jeg ta kontakt med det juridiske. Har gått med kost, støvsuger, hansker og alt det der 10-20 ganger på de dagene vi må ha gjennomtrekk + + at jeg skal bruke 1-2 timer av dagen sammenlagt for få ut katta er jeg nå lei av. Masse annet som skal gjøres med følge av 5 barn. Har ikke tid til få ut en katt så mange ganger. Katta til og med klart skvise seg inn via vinduet med barnesikring på. Hvorfor den skal inn til og frese og lage styr forstår jeg fortsatt ikke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har du sett for mange Stephen King filmer?

Anonymkode: d81fc...e89

Aldri sett den filmen, så det kan jeg ikke si noe om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tøydokka skrev (1 time siden):

😂 det er ts sin gård og pusen leier, ikke motsatt. 😅

forøvrig helt enig at teksten er altfor lang og for mye «greier» i teksten som ikke er relevant for veien videre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantemor skrev (20 minutter siden):

Det er helt på sin plass å levere dem oppsigelse pga den katta. Få de vekk! 

Skriv følgende:

Siden dere ikke har etterfulgt våre regler angående katten så må vi si opp dere som leietagere. 

Thats it! 

Evt la de få muligheten til å gi bort katten til noen andre. Men hvem vil ha den her liksom 😬

Den katten representerer «frykt» noe som er veldig synn. Ja, nei går alt for langt. Sa til samboer. Jeg drar til min bror med ungene, fram til at det sies opp her. Jeg går ut i steik. Streiker med klesvask, matlaging, vasking….  Vil ikke at katta skal få styre noe mer. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har katten fått nøkkelen inn til dere? Hvis ja, så ta fra den nøkkelen så er problemet sikkert løst.

Anonymkode: e7916...047

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har katten fått nøkkelen inn til dere? Hvis ja, så ta fra den nøkkelen så er problemet sikkert løst.

Anonymkode: e7916...047

Nei, den har ikke det… men skulle nesten tro det slik han holder på som en «terrorist»

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supernova8 skrev (9 minutter siden):

Den katten representerer «frykt» noe som er veldig synn. Ja, nei går alt for langt. Sa til samboer. Jeg drar til min bror med ungene, fram til at det sies opp her. Jeg går ut i steik. Streiker med klesvask, matlaging, vasking….  Vil ikke at katta skal få styre noe mer. 

eneste som tells her er vel oppsigelsestid? hva står i kontrakten om det? 🙂

jeg ville skrevet mail eller fysisk brev som sa noe ala dette: 

« Basert på uønskede hendelser med pus og allergi tillates ikke lengre dyrehold på adresse xxx . vi som huseier forstår dette er en vanskelig situasjon og vil gjerne gi dere tid å finne et nytt hjem til pus. dette må skje inen dato xxx.

er ikke leiligheten dyrefri innen dato xxxx vil leieforholdet bli avsluttet umiddelbart.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter få setninger tenkte jeg at her er du problemet. Ikke fordi katten er plagsom. Men fordi dette ble alt for surrete, langt, med alt for mange detaljer, og også uvesentlige ting. Hovedpoenget drukner. 

Problemet er helt enkelt at katten tar seg til rette i deres hjem, til stort ubehag for både barn og hund. Og at dere derfor må finne en løsning, enten gjennom at katten holdes inne, eller at leieforholdet termineres. 

Samtidig... Vi sliter også med katter som kommer inn om sommeren. Hele tre stykker som trives godt her. Er så enkelt som at vi må sette bort vår og dyrs mat om dører står oppe. Og om jeg ikke kan ha et øye på stua så må døra lukkes. 

Anonymkode: 9a460...fbb

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere forsøkt spruteflaske med vann hver gang den kommer?

Anonymkode: 93a8f...15e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...