Gå til innhold

Valpebiting, valp på 11 måneder - jeg blir gal!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en valp på 11 måneder som fortsatt er en veldig ivrig valpebiter. Det er biting jevnlig gjennom dagen, og noen dager oppleves det som at hun biter stort sett hele tiden. Jeg har blåmerker over alt og ser ikke ut, kan ikke gå i shorts, knapt med t-skjorte.

Dette er så frustrerende at det er til å miste livsgnisten av! Hun biter når hun er glad, når hun kjeder seg, når hun vil leke, når vi skal på tur, når hun blir irettesatt, når hun skal ta av/på bånd, når pelsen skal stelles, når hun er overtrøtt… Hele tiden! Jeg blir gal!

Utenom dette med bitingen er hun en veldig fin og snill hund, og hun mener ikke noe vondt med det. Men det er vondt å bli nappet og bitt hele tiden! Har prøvd alle triks i boka, avledning, ignorering, «nei», være streng, ikke være streng, settes i bur/binge for å roe seg osv… Hvis hun avledes begynner hun å bite igjen rett etterpå. Hjernetrim funker heller ikke opplever jeg. 

Etter en lengre tur er det mindre biting og mer ro, men det er ikke alltid det passer med en lengre tur tidlig på dagen og da har vi det gående helt til vi har vært på tur. Og å få besøk er jo lite hyggelig når en fullvokst hund skal bite i klær og hud på gjestene. Dagene blir jo ikke noe hyggelig når det er sånn! 

Noen som har opplevd det samme og har noen tips?

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...