Gå til innhold

Kjemi så det holder, men holder det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har truffet en mann på en app, men har visst hvem han var i mange år da vi har mange felles kjente. Vi var på date og kjemien var helt magisk. Følte begge at vi bare ble trukket inn mot hverandre og vi hadde noen klemmer jeg aldri har kjent maken til. Etter daten har vi snakket på telefonen hver dag da jeg er på reisejobb i 9 dager. Vi skal treffes dagen jeg kommer hjem. Jeg er 48 år og det kiler i magen og jeg går rundt og smiler og føler meg som en forelsket 15-åring. 😅 Vi har begge vært alene i mange år. Han hadde gitt opp dating og jeg har utrolig mange dårlige erfaringer. Har vært på mange dater men har ikke følt noe kjemi med noen.

Nå er jeg bare redd for at dette vi kjenner ikke holder. Vi har samme mål, ønsker og verdier og det var virkelig en magisk tiltrekning. Men etter så mange negative erfaringer er jeg redd for å bli skuffet igjen. Så spørsmålet er vel egentlig hvor mye kjemi betyr? Den kilingen i magen når jeg ser han ringer. For han vil heller ringe enn å chatte. Tenker på den vanvittige tiltrekningen og den følelsen når han kom nærme meg. Var som en magnet…. Og det føles så utrolig godt! Men er det utopi? Kan man stole på kjemi?

Anonymkode: 8b7c5...3b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har truffet en mann på en app, men har visst hvem han var i mange år da vi har mange felles kjente. Vi var på date og kjemien var helt magisk. Følte begge at vi bare ble trukket inn mot hverandre og vi hadde noen klemmer jeg aldri har kjent maken til. Etter daten har vi snakket på telefonen hver dag da jeg er på reisejobb i 9 dager. Vi skal treffes dagen jeg kommer hjem. Jeg er 48 år og det kiler i magen og jeg går rundt og smiler og føler meg som en forelsket 15-åring. 😅 Vi har begge vært alene i mange år. Han hadde gitt opp dating og jeg har utrolig mange dårlige erfaringer. Har vært på mange dater men har ikke følt noe kjemi med noen.

Nå er jeg bare redd for at dette vi kjenner ikke holder. Vi har samme mål, ønsker og verdier og det var virkelig en magisk tiltrekning. Men etter så mange negative erfaringer er jeg redd for å bli skuffet igjen. Så spørsmålet er vel egentlig hvor mye kjemi betyr? Den kilingen i magen når jeg ser han ringer. For han vil heller ringe enn å chatte. Tenker på den vanvittige tiltrekningen og den følelsen når han kom nærme meg. Var som en magnet…. Og det føles så utrolig godt! Men er det utopi? Kan man stole på kjemi?

Det er jo umulig svare på😅🙈 Det eneste som er 100% sikkert er at det vil tiden vise når dere har blitt veldig godt kjent. Hvis det er mannen i ditt liv blir kjemien mer og mer magisk

Jeg har det slik. Vært sammen 1 år.😍 Etter psykisk vold og helvetes forhold er jeg alltid redd/på vakt men tiden er ditt beste verktøy!! Intet annet. 

Anonymkode: fab7b...229

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Uff, jeg føler med deg for at du føler det slik. Det er leit å lese. Men, brent barn kan ikke sky ilden for evig? Før eller senere ville anledningen for å satse by seg frem, og hvilken anledning bedre enn denne? Ut fra hva du forteller om dere, både din følelse og hans kommunikasjon, så er det jo et veldig godt utgangspunkt? Lukk de gamle spøkelsene inn i skapet igjen, de tilhører fortida.

Anonymkode: bf65d...679

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Møtte selv en sånn. Ikke bare kjemien, men ALT klikket med en gang. 

Vi kranglet aldri, prater åpent og ærlig, kliner, holder hender, vill og dyrisk sex og det føles som vi alltid har kjent hverandre.

Vi har begge gått igjennom den frykt fasen om «Hva om det går til helvete?» 

Men så er vi i 40 årene og vet at det ikke finnes noen garantier her i livet. Alt vi kan gjøre er å leve i nuet og velge hverandre hver dag og nyte det vi har sammen.

Vi planlegger en fremtid sammen og vi viser daglig med ord og handling at vi er viktig for hverandre. 

Nå kjenner jeg på null usikkerhet, men OM det skulle ryke så er det fremdeles verdt å føle og kjenne på det jeg har nå. Han gjør meg lykkelig. Og livet er for kort til å bekymre seg om en morgendag som kanskje aldri kommer.

Anonymkode: 465a7...a22

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Nå er det sånn at det finnes ingen garantier i kjærlighet. Føleser kan endre seg, mennesker kan endre seg. For at noe skal vare må begge aktivt velge den andre, hver dag. Men å ha god kjemi og tiltrekning er i alle fall en god start å bygge på, så hvis dere i tillegg har litt like interesser og like mål for livet så er det jo bare å satse. Det eneste som er sikkert at det skjer ingen ting om man ikke tør å prøve.

Masse lykke til! Og nyt følelsene!❤️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vært på en del dates med damer som i utgangspunktet er bra match, men hvor de - eller jeg - ikke følte kjemien, så blir det ironisk å lese om noen som er redde for at kjempegod kjemi, samme verdier og mål ikke er nok... Hva er da "nok"? 

Jeg kan love deg at kjempegod kjemi er en mye bedre start enn mye annet. Særlig hvis man har samme verdier og intensjoner. 

Men ingen kan love deg at dette blir din siste kjæreste. 

Den største utfordringen mange av oss har er at dårlige erfaringer fra barndommen og dårlige erfaringer fra et perverst datingmarked gjør oss engstelige. Det gjør at vi er usikre i relasjonen, feiltolker, overtenker og overreagerer. Til sist lar vi våre egne usikkerhet ødelegge det hele. Dere begge kommer til å kjenne på dette. Det lover jeg deg.

Dere kommer også til å kjenne på at det å virkelig gå inn i et forhold innimellom tar et kveletak på deg fordi du er vant til å være singel. Dere har sikkert gått langt i å forsone dere med det. Nervesystemet deres er programmert til å reagere utifra en posisjon som singel og ikke som del av et par. Dette i seg selv kan gi angst. Når dere kommer til deres første krangel kommer en del av dere til å tenke at flukt tilbake til singeltilværelsen er tryggeste ruta. 

Dette og mye annet til kommer trolig til å ramme dere. Så hvis dere virkelig vil inn i et forhold så må dere være klare over at det er litt slitsomt til tider. 

Men er dere klare over det, så kan et forhold med en du virkelig føler kjemi med være rene himmelen!! 

Hvis dette går videre bør dere prate litt om sånne ting. For det kan være litt utfordrende, men er man klar over det, og forstår hvor disse følelsene kommer fra, så er det lettere å takle det uten å ødelegge forholdet. Ha som mål å bygge et "sikkert" forhold. (tips: google tilknytningsstiler) 

Jeg har funnet en dame jeg har fantastisk kjemi med. Vi har for det meste like verdier osv. Det er så utrolig deilig å være i et forhold med henne. Når vi kysser så slutter verden å eksistere rundt oss. Vi samarbeider veldig godt. Jeg tenker bare hvor heldig jeg er som fant henne og hvor stor forskjell det er på å være i et forhold med en du brenner for. Ja, vi har noen små utfordringer og kjenner litt på sånne ting jeg har beskrevet, men det meste av tiden er et eventyr og vi føler oss som tenåringer... (er 50)

Krysser fingrene for dere. 

Anonymkode: a9f80...600

• Hjerte 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...