Mildys Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Jeg er trist 😭 Jeg har grått flere ganger. Jeg gråt aldri over dette med mine to andre barn. Ingen triste følelser og jeg pakket ned alt fra skapet i barnehagen uten å kjenne noe. Jeg har ett barn til som har ett år igjen i barnehagen. Snart er vår tid ferdig der. Ett år går fort. Alt jeg kjenner til er å alltid å ha ett barn i barnehagen. For de som ikke forstår hva jeg skriver om. Det betyr ikke at jeg tenker på 1 klasse som noe negativt. Jeg er fornøyd med skolen og har gode erfaringer. Det er i tråd med utviklingen av 6 åringer å starte på skole. Bli kjent med nye barn. Lære nye ting. Faddere. Søsken på skolen. Gutten min vet ikke om mine følelser på det. Vi har snakket sammen i helee førskoleåret om positive ting om skolen. Han er sterk sosialt og vil klare seg godt. Det er ikke der det ligger. Kommer det noen spydige kommentarer på dette blir det ignorert og ikke besvart. Andre med samme følelser? 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 Jeg trenger ikke at du besvarer mine kommentarer. Anonymkode: 3cf48...7de 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 Har også et barn igjen med ett år i barnehagen, så jeg skjønner deg godt. Har ikke grått, enda, men en liten klump i magen vokser seg større og større for hver dag som går merker jeg. Anonymkode: 3d1ba...2a5 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 Jeg kjenner ikke det sammen, men kjenner at det er vemodig at minsten er ferdig i barnehagen til høsten og at en lang epoke i våre liv nå er over for evig og alltid. Kanskje det du kjenner på, bare ekstra sterkt? Anonymkode: 0d231...5a9 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 Ja jeg kjenner meg så vemodig. min jente på 5 skal nå slutte i barnehagen, min lille jente storebror går i 2 klasse, han trives ikke så godt i barnehage så der var det ikke like vondt å se byttet Anonymkode: 9cb3c...d02 1
fru Alving Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 Det er vemodig når ting tar slutt, barnehagetiden er fin og det er rom for mer slakk, korte dager, fri osv. Det er helt naturlig å reflektere over tiden som går, barn som vokser til og nye milepæler som nås. Når barna er små så virker det så uendelig lenge til skolestart, ungdomstid, konfirmasjon osv. Småbarnstiden er og så intens og det kan være vanskelig å helt være til stede for det er krevende også. Plutselig er du der at det er over og nye eventyr venter, og det er klart på skolen har du ikke så mye kontroll som i barnehagen. Det er mange nye barn og nye utfordringer for alle. 2
Mildys Skrevet 13. juni 2024 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg trenger ikke at du besvarer mine kommentarer. Anonymkode: 3cf48...7de Haha 😂 sa h*n som leste hele innlegget 😁
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #8 Skrevet 13. juni 2024 Jeg kjente også på dette da barna var ferdig i barnehagen. En epoke i livet er over, både for dem og for oss. Samtidig var jeg veldig klar for å få begge barna på samme plass igjen, da yngste var skolestarter. Forenkle hverdagslogistikken. Anonymkode: 8c828...3ab 1 2
Gjest takinova Skrevet 13. juni 2024 #9 Skrevet 13. juni 2024 Kjenner også litt annerledes på alt med den siste. Det er en epoke som tar slutt. Det er nok helt naturlig.
Mildys Skrevet 13. juni 2024 Forfatter #10 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har også et barn igjen med ett år i barnehagen, så jeg skjønner deg godt. Har ikke grått, enda, men en liten klump i magen vokser seg større og større for hver dag som går merker jeg. Anonymkode: 3d1ba...2a5 ❤️ Det var slik det begynte for meg. Det du beskriver. Startet med klump i magen
Mildys Skrevet 13. juni 2024 Forfatter #11 Skrevet 13. juni 2024 takinova skrev (44 minutter siden): Kjenner også litt annerledes på alt med den siste. Det er en epoke som tar slutt. Det er nok helt naturlig. ❤️
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #12 Skrevet 13. juni 2024 Tror du ikke det er fordi det er en fin epoke i livet som snart er over. Det betyr ikke at man ikke ønsker det nye kapittelet velkommen, men at man synd det er vemodig at barna har blitt så store? Også vet man jo det at det blir en helt annen hverdag for de små med skole i stedet for en bekymringsfri hverdag i barnehagen. Her skal minstemann over på ungdomsskolen og jeg syns også det er vemodig. Nå starter alvoret liksom 😕 Samtidig så er jeg jo glad at det så langt har gått fint, og at jeg har en ungdom som klarer seg godt både sosialt og faglig - men dog. Barneskole er lek i forhold til ungdomsskole. Anonymkode: d2db5...39e 1
Mildys Skrevet 29. juni 2024 Forfatter #13 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 13.6.2024 den 9.31): Tror du ikke det er fordi det er en fin epoke i livet som snart er over. Det betyr ikke at man ikke ønsker det nye kapittelet velkommen, men at man synd det er vemodig at barna har blitt så store? Også vet man jo det at det blir en helt annen hverdag for de små med skole i stedet for en bekymringsfri hverdag i barnehagen. Her skal minstemann over på ungdomsskolen og jeg syns også det er vemodig. Nå starter alvoret liksom 😕 Samtidig så er jeg jo glad at det så langt har gått fint, og at jeg har en ungdom som klarer seg godt både sosialt og faglig - men dog. Barneskole er lek i forhold til ungdomsskole. Anonymkode: d2db5...39e Ja det er jeg enig i ❤️ Takk for svaret ditt, du beskrev akkurat det jeg har tenkt ❤️
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #14 Skrevet 29. juni 2024 Det var veldig trist å si god sommer til de ansatte i "vår" barnehage igår. De har kjent gutten min siden han var ett, og de har gjort mye gøy med ham. Så jeg skjønner hva du mener. Anonymkode: 2d336...70a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #15 Skrevet 29. juni 2024 For min del har det vært trist fordi at når de begynner på skolen så Er det slutt på friheten , slutt på å ta langhelg , fri midt i uka osv Anonymkode: 4f3fb...fcb
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #16 Skrevet 29. juni 2024 Jeg syntes det var veldig vanskelig , var veldig glad i barnehagen, gutten min var en skikkelig barnehagegutt som elsket frilek, og han var ganske umoden, født sent på året. De var vanskelig for han på skolen i starten, men det gikk seg til, nå er han ferdig i 2 klasse. Anonymkode: f7c95...8da
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #17 Skrevet 29. juni 2024 Litt godt å høre om noen som kjenner det på samme måte 💔 Synes barnehagetiden har vært så fin (men også litt slitsom) ☺️ så vemodig at den perioden er over, for godt! 😭 Anonymkode: 1a565...cfe
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #18 Skrevet 29. juni 2024 Med eldstemann gråt jeg når han sluttet i barnehagen, barneskolen og ungdomsskolen 🤣. Yngste gikk ut av ungdomsskolen nå og da hadde jeg ikke de samme følelsene Anonymkode: 5eb3d...0e3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2024 #19 Skrevet 5. juli 2024 Barnet mitt skal ikke slutte i barnehagen for å begynne på skole men for å bytte barnehage. Jeg synes det er så trist. Går rundt med en klump i magen og tenker på at jeg fjerner barnet fra alle de hyggelige ansatte og vennnene i barnehagen. Angrer på flyttingen men lite å få gjort med nå. Nærhet til området vi bor i veide tyngst så håper vi blir fornøyde med ny barnehage. Tipper jeg hylgriner den dagen barnet skal slutte for å gå over til skole. Er så sentimental... Anonymkode: 74573...02f
nattsvermer Skrevet 5. juli 2024 #20 Skrevet 5. juli 2024 Barnet mitt har siste dag i barnehagen i dag. Kommer nok en tåre når jeg henter han 🥲 Men samtidig vet jeg at han er veldig klar for å begynne på skolen, så tror det er mer vemodig for meg enn for han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå