AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Minn sønn på 12 år ønsker å begynne på boksing, men jeg synes det virker litt skummelt. Noen som har noen erfaringer med dette? Anonymkode: 1823d...364
Me0987 Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 Ville funnet en annen kampsport som ikke innebærer slag mot hodet... 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 Min sønn på 13 år går på boksing. Han elsker det. La sønnen din prøve,treneren vet hva han gjør. Anonymkode: d8d8d...904
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 Både min sønn og min datter går på boksing. De begynte når de var 8 og 9 år. Det er mye fokus på teknikk, styrke, selvbeherselske, kroppsbeherskelse og de bokser hovedsaklig mot sekker i lengre tid. De lar ille barn bokse mot barn før de er teknisk gode nok og har selvbeherskelsen som kreves. Opplever at barna igjennom boksingen får både fysisk og psykisk god trening igjennom boksingen og opplever mestringsfølelse for hver trening. Anbefales absolutt.. Nr 3 skal få begynne til høsten. Anonymkode: 2592a...31f 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 Tror jeg heller hadde latt barnet mitt få begynne med bryting Anonymkode: 5a240...a07 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Tror jeg heller hadde latt barnet mitt få begynne med bryting Anonymkode: 5a240...a07 Judo er også en mulighet. Anonymkode: 60efe...bab 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Både min sønn og min datter går på boksing. De begynte når de var 8 og 9 år. Det er mye fokus på teknikk, styrke, selvbeherselske, kroppsbeherskelse og de bokser hovedsaklig mot sekker i lengre tid. De lar ille barn bokse mot barn før de er teknisk gode nok og har selvbeherskelsen som kreves. Opplever at barna igjennom boksingen får både fysisk og psykisk god trening igjennom boksingen og opplever mestringsfølelse for hver trening. Anbefales absolutt.. Nr 3 skal få begynne til høsten. Anonymkode: 2592a...31f Det farligste med boksing er vel hodeslagene som akkumuleres over tid . Selvbeherskelse løser vel ikke det problemet? Anonymkode: 60efe...bab 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #8 Skrevet 13. juni 2024 Mine barn går på kickboxing. En helt fantastisk sport!! De starter ikke med sparring eller kamper før de er en del eldre. (Og da i veldig kontrollerte former). Hodeslag vil ikke være noen risiko å snakke om for en 12 åring. Slag og spark øves inn i lufta, mot sekk, pute eller mot hender. Det jobbes med styrke, rytme, bevegelse, disiplin, reaksjon, kroppskontroll osv. Det bygger trygghet, selvtillit og kontroll. Kan ikke anbefale sporten nok! Anonymkode: adcb9...e83 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #9 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det farligste med boksing er vel hodeslagene som akkumuleres over tid . Selvbeherskelse løser vel ikke det problemet? Anonymkode: 60efe...bab All idrett gir risiko for skade. Og jo selvbeherskelse hjelper så klart på fordi det er flere steder på kroppen man ikke har lov til å slå i vanlig boksing. Som f.eks slag under beltestedet, slag mot nyrer, ryggen, nakke, bakhodet, slag med åpne hansker etc. Det er ikke fritt frem i vanlig boksing. De starter ikke med sparring eller kamper mot andre mennesker før de har holdt på en god stund. Boksing er mer enn å slå løs på en motstander. Det trenes i kontrollerte forhold og de slipper ikke 20 unger løs, gir dem hansker og sier fritt vilt. Det er ganske mange barn og unge som skader seg både i håndball og fotball som gir varige skader på knær og skuldre. Friidrett som løping gir også en del slitasje skader. Og i slike sporter har barn og unge under 18 år større sannsynlighet for å pådra seg skader enn de som er eldre. Dette har selv norske helsemyndigheter gått ut og advart mot - at barn og unge presses for hardt i slike idretter og at barn ned i 9 års alderen har behov for oppfølging og behandling av fysioterapeut etc. Anonymkode: 2592a...31f 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #10 Skrevet 13. juni 2024 Vår yngste startet i januar. Da var han 12. jeg var veldig skeptisk, men har blitt beroliget etter hvert. Det er et godt miljø, og ikke et arnested for wannabe gangstere. De yngste sparrer lite og forsiktig. Det er mye terping på teknikk som fotarbeid mv. De lærer litt selvforsvar også. Det er få som drar det veldig langt og bokser lenge og hardt nok til å ta stor skade. «Ingen» blir Muhammed Ali. Det første interne stevnet var fælt. Da sto jeg med hjertet i halsen. De var flinke og brøt inn fort. Det var ganske skånsomt, men litt neseblod ble det. Anonymkode: 3843b...109
Ayesh Skrevet 13. juni 2024 #11 Skrevet 13. juni 2024 Jeg er ikke TS Men sønnen min på 5 har veldig lyst til å starte på boksing. Lurer på om småbarn kan begynne med det fra så tidlig alder???
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #12 Skrevet 13. juni 2024 Ayesh skrev (38 minutter siden): Jeg er ikke TS Men sønnen min på 5 har veldig lyst til å starte på boksing. Lurer på om småbarn kan begynne med det fra så tidlig alder??? Her har bokseklubben 7 års aldersgrense. Ville ha undersøkt med de klubbene som er der du bor hvordan de praktiserer aldersgrense etc. Samt opplegget de har - slik at du kan se om det er alderstilpasset for barnets alder. Noen klubber lar også barna starte tidligere dersom foreldre er tilstede på treninger etc. Anonymkode: 2592a...31f
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #13 Skrevet 13. juni 2024 Vår 11 åring har gått 3 år på kickboksing! Kan virkelig anbefalles på det sterkeste. Anonymkode: c3aa0...74c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #14 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vår yngste startet i januar. Da var han 12. jeg var veldig skeptisk, men har blitt beroliget etter hvert. Det er et godt miljø, og ikke et arnested for wannabe gangstere. De yngste sparrer lite og forsiktig. Det er mye terping på teknikk som fotarbeid mv. De lærer litt selvforsvar også. Det er få som drar det veldig langt og bokser lenge og hardt nok til å ta stor skade. «Ingen» blir Muhammed Ali. Det første interne stevnet var fælt. Da sto jeg med hjertet i halsen. De var flinke og brøt inn fort. Det var ganske skånsomt, men litt neseblod ble det. Anonymkode: 3843b...109 Takk for svar. Hvordan er disse stevnene? Er de bare internt i klubben, eller kommer det deltagere fra andre klubber? Hvor ofte er det slike stevner? Tror nok jeg skal la han prøve. Han har virkelig lyst. Anonymkode: 1823d...364
mommyaka Skrevet 13. juni 2024 #15 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Mine barn går på kickboxing. En helt fantastisk sport!! De starter ikke med sparring eller kamper før de er en del eldre. (Og da i veldig kontrollerte former). Hodeslag vil ikke være noen risiko å snakke om for en 12 åring. Slag og spark øves inn i lufta, mot sekk, pute eller mot hender. Det jobbes med styrke, rytme, bevegelse, disiplin, reaksjon, kroppskontroll osv. Det bygger trygghet, selvtillit og kontroll. Kan ikke anbefale sporten nok! Anonymkode: adcb9...e83 Dette..min 12 åring går også på kickboxing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå