AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #21 Skrevet 13. juni 2024 Du har ikke plager...enda..sier du, men de vil komme. Jeg har nettopp satt inn totalprotese i kneet og har bytta hofteledd for ei stund siden pga mange gamle idrettsskader og mange år med mye vondt og dårlig funksjon. Dine knær og hofter vil bli helt ødelagt av for høy vekt, ikke umiddelbart, men etterhvert. Dét er ikke noe du ønsker deg, believe me. Så mange år med mye smerter og våkne netter, for å bli avløst av kirurgi som gir MYE vondt i ukesvis og ikke nødvendigvis et vellykket resultat. Kom deg ned i vekt før artoseskadene på skjelettet ditt er et faktum, på hvilken måte finner du ut av, men du trenger vel litt hjelp hvis signalene om at du er mett ikke når hjernen din. Lykke til 💪 Anonymkode: 547c0...9d7
aksase Skrevet 13. juni 2024 #22 Skrevet 13. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei! Jeg er ei stor jente som kvalifiserer for slankeoperasjon da jeg har PCOS som tilleggssykdom. Jeg har ingen andre helseplager knyttet til min overvekt, bortsett fra et dårlig selvbilde, men det gjelder med de fleste mennesker her til lands. Jeg har aldri ønsket å operere meg, men fordi jeg ser all fokus på slanking, overvekt og hvordan vi blir sett ned på i samfunnet så føler jeg med crap. PCOS gjør det vanskelig å gå ned i vekt på en naturlig måte, og i utgangspunktet så har jeg det relativt greit fysisk. Ikke noen plager knyttet til overvekten. Ting er jo alltid litt tyngre for oss som er overvektige, men sånn vil det alltid være. Burde jeg vurdere en slik operasjon, eller burde jeg jobbe med meg selv? Eventuelt legge om kosten og kanskje klare å gå ned noen kilo i det lange løp? Jeg synes det er så vanskelig og jeg tenker at jeg vil bli mye mer attraktiv også, som slankere. Begynner å bli en vanskelig avgjørelse. En operasjon kan jo føre til komplikasjoner og da jeg på nåværende tidspunkt ikke er syk pga overvekt så burde jeg kanskje ikke? Eller?…. Anonymkode: b3471...8c3 En slik operasjon er et stort og alvorlig inngrep som er vanskelig å reversere og som også kan gi alvorlige bivirkninger og plager. For noen når siden var dette det eneste som hadde god effekt for en del mennesker, men nå er det i ferd med å skje en revolusjon på medikamentfronten. Jeg ville IKKE tatt slankeoperasjon nå, før jeg hadde prøvd de nye slankemedisinene. Wegovy er det mest kjente nå, og det er flere på vei. I løpet av 2-3 år vil det kanskje finnes 5-10 ulike slankemedisiner å velge mellom. Noen av disse vil trolig ha like god effekt som en slankeoperasjon, og prisene vil sannsynligvis gå ned når det kommer flere midler på markedet og konkurransen øker. Noen opplever bivirkninger og plager med slankemedisiner, men veldig mange har god effekt uten store problemer. Det fine med en slankemedisin, er at det er bare å slutte å ta den om bivirkningene blir for kraftige, eller medisinen ikke virker. En slankeoperasjon kan du ikke angre på. Som sagt, hvis legene dine tenker at slankemedisin kan være et alternativ for deg, ville jeg definitiv testet ut det før jeg gikk så drastisk til verks som å skjære i kroppen. Endret 13. juni 2024 av aksase
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #23 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Opererte meg i midten av 2019 og hadde ikke hørt om det da. Anonymkode: ad735...1d1 Hvis du googler, så ser du når det kom på markedet i Norge Anonymkode: 25e4e...f2d
Gjest Solanum Skrevet 13. juni 2024 #24 Skrevet 13. juni 2024 Kjære deg, du er like flott og verdifull som alle andre. Og ikke bry deg med folk som sier stygge ting til deg. Folk er idioter og slemme fordi har det vondt med seg sjøl. Jeg hadde starta på Instagram og fulgt store kvinner som også er flotte. De vil gi deg et bedre syn på deg selv. Og når du har blitt glad i kroppen din vil du kanskje ønske å stelle bedre med den. Gi den næringsrik mat og aktivitet. Kanskje du kan starte med å svømme en par ganger i uka? Og når det kommer til mat så kan du jo melde deg på et kurs? Finnes Grete Rhode enda? Du sier du ikke har en spiseforstyrrelse. Derfor får du dette til og du vil ikke behøve operasjon og sprøyter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå