AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Jeg forsøker å huske å drikke før tannpuss på kvelden, men blir alltid litt tørst og jeg vil jo ikke ødelegge virkningen av skyllet heller. Noen som vet? Anonymkode: d3cc8...020
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 Tannlegen min har sagt jeg ikke burde skylle munnen etter tannpuss, men å drikke vann gjør ingenting så lenge du svelger med en gang. Anonymkode: a2b4a...73b 1
Skjold Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 Man skal ikke bruke munnskyll etter man pusser tennene i det hele tatt. Drikke vann kan du gjøre 20 min etter du pusser tennene. 1
katties Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 1 time, så langt jeg husker - det tar en del tid før fluoren har satt seg
katties Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 Skjold skrev (6 minutter siden): Man skal ikke bruke munnskyll etter man pusser tennene i det hele tatt. Drikke vann kan du gjøre 20 min etter du pusser tennene. Feil etter min erfaring. Hadde velsig svak emalje siden jeg var barn. Tannlegene spurte alltid om jeg pusset tennene som jeg skulle, og det gjorde jeg, men moren min mente av en eller annen grunn at tannkremen skulle skylles bort med vann, så fluoren hjalp ikke. Etter hvert fant jeg ut at jeg ikke skulle skylle vekk tannkremen, og begynte å få færre hull. Likevel var det ikke før jeg begynte med munnskyll etter tannkremen at jeg stoppet å få hull og videreutvikling av eksisterende.
Skjold Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 katties skrev (1 minutt siden): Feil etter min erfaring. Hadde velsig svak emalje siden jeg var barn. Tannlegene spurte alltid om jeg pusset tennene som jeg skulle, og det gjorde jeg, men moren min mente av en eller annen grunn at tannkremen skulle skylles bort med vann, så fluoren hjalp ikke. Etter hvert fant jeg ut at jeg ikke skulle skylle vekk tannkremen, og begynte å få færre hull. Likevel var det ikke før jeg begynte med munnskyll etter tannkremen at jeg stoppet å få hull og videreutvikling av eksisterende. Ok, men din erfaring går hvert fall imot all informasjon forskere gir. Alle institutter sier dette er veldig problematisk. https://www.nhs.uk/live-well/healthy-teeth-and-gums/how-to-keep-your-teeth-clean/#:~:text=Using a mouthwash that contains,mouthwash%2C such as after lunch. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 TS her. Jeg blir forvirret. Hvorfor læres vi opp til å skylle etter puss i årevis da? Jeg kan godt skylle uten å pusse, men må vite helt sikkert hva som er rett. Alt vi gjør for å gjøre ting riktig i livet er visst feil da, for "ny forskning viser" stadig vekk noe helt annet enn det opprinnelige. Anonymkode: d3cc8...020
katties Skrevet 12. juni 2024 #8 Skrevet 12. juni 2024 Skjold skrev (51 minutter siden): Ok, men din erfaring går hvert fall imot all informasjon forskere gir. Alle institutter sier dette er veldig problematisk. https://www.nhs.uk/live-well/healthy-teeth-and-gums/how-to-keep-your-teeth-clean/#:~:text=Using a mouthwash that contains,mouthwash%2C such as after lunch. Litt usikker på da hvor mye tannkrem blir brukt og hvordan den blir spredt når de forsker. Jeg føler jeg ikke har noe særlig igjen på tennene etter å ha brukt den anbefalte mengden, på størrelsen med en ert. Men hvem vet: kanskje det blir enda bedre om jeg skyller etter måltider også? 😁
katties Skrevet 12. juni 2024 #9 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): TS her. Jeg blir forvirret. Hvorfor læres vi opp til å skylle etter puss i årevis da? Jeg kan godt skylle uten å pusse, men må vite helt sikkert hva som er rett. Alt vi gjør for å gjøre ting riktig i livet er visst feil da, for "ny forskning viser" stadig vekk noe helt annet enn det opprinnelige. Anonymkode: d3cc8...020 Ja, jeg også fikk beskjed om å skylle etter puss nettopp av tannlege. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå