AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Bør jeg ha 1 konto der selve lønna kommer inn, 1 konto for faste regninger med E-faktura, 1 konto for forbruk(klær, busskort, mat, frisør, osv) og 2 sparekontoer. Fram til nå bruker jeg brukskontoen både som lønnskonto, regningskonto og forbrukskonto. I tillegg har tre sparekontoer, men de har ingen kort som er tilknytta. Det går fint å holde oversikt over regninger, men jeg "småredd" for å miste masse pengene da visa-kortet er tilknytta både lønn, faste regninger og vanlig forbruk. (Jeg vet jeg kan overføre en sum til en av sparekontoene, for så deretter overføre til brukskontoen når jeg skal handle, men det blir litt kaotisk). Noen som har gode tips? Anonymkode: 3908a...8f2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 Jeg har en konto hvor lønna kommer inn. En klnto med kort til forbruk. En konto til de faste utgiftene. Og en sparekonto (og en urørt bsu) kontoen til de faste utgiftene funker også litt som et mellomstopp før sparekontoen, jeg setter over litt ekstra hver måned og når kontoen når xkr så setter jeg det som er over x inn på sparekonto Anonymkode: 2cea5...9e6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 Jeg har: Lønnskonto, her kommer lønnen inn. Denne har trekk til: Fellesregningskonto (Her putter vi inn en lik sum som dekker alt av regninger som er felles, lån, strøm, mat o.l) Sparekonto 1: Kortsiktig sparing Sparekonto 2: Langsiktig sparing Fast trekk til aksjekonto Skulle jeg hatt en ekstra konto ville det vært til mat for å holde bedre oversikt over forbruk. Anonymkode: 1c3be...7ef
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 Jeg har lønnskonto som regningene trekkes fra, og en egen til kort. I tillegg til sparekonti i andre banker. Jeg bruker egentlig aldri debetkort lenger, men har beholdt det fordi det er gratis hos min nye bank. Bruker ellers den kontoen stort sett bare til å betale for tipping med. Anonymkode: de177...552
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har en konto hvor lønna kommer inn. En klnto med kort til forbruk. En konto til de faste utgiftene. Og en sparekonto (og en urørt bsu) kontoen til de faste utgiftene funker også litt som et mellomstopp før sparekontoen, jeg setter over litt ekstra hver måned og når kontoen når xkr så setter jeg det som er over x inn på sparekonto Anonymkode: 2cea5...9e6 Det var noe sånt jeg tenkte på Så får jeg heller føre over "litt og litt" fra lønnskonto til forbrukskonto, ved behov. Jeg vil helst ikke ha alt for mye penger på forbrukskontoen hvor jeg har VISA-kort, nettopp på grunn av risikoen for tyveri og svindel. Anonymkode: 3908a...8f2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 Jeg har en sparekonto og en ASK, i tillegg til brukskonto. Kunne kanskje hatt en egen konto for faste regninger, men jeg gidder ikke. 😅 Anonymkode: 560de...798
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #8 Skrevet 12. juni 2024 Jeg nøyer meg med to konti; en lønns- og brukskonto og en høyrentekonto. Har et debetkort til førstnevnte, men bruker stort sett kredittkort. Jeg har aldri hatt behov for flere konti. Mannen min har også tilsvarende to konti. I tillegg har jeg noen konti i andre banker som ikke er i bruk. Anonymkode: b3610...ffc
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #9 Skrevet 12. juni 2024 Jeg har 15 kontoer jeg. Gjør det som passer deg best. Anonymkode: 2e6fd...f38
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #10 Skrevet 13. juni 2024 Det er veldig mange måter å gjøre dette på. Du må rett og slett finne den måten som passer for deg. Selv har jeg en sparekonto som jeg bruker til regningsbetaling. Lønnen kommer inn på denne kontoen. I tillegg har jeg en sparekonto som brukes til korttidsbuffer, f.eks når jeg samler opp til å betale restskatten like før jeg betaler den i slutten av mai. Jeg har ikke debetkort i det hele tatt. Anonymkode: 2b257...77f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå