Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg rydder for tiden et dødsbo, og har tatt på meg rollen som den som selger ting ingen vil ha på finn.no (og så eeler vi gevinsten). Jeg undersøker hva lignende ting ligger til salgs for på Finn og priser detetter. Men jeg får så mange meldinger fra folk som vil kjøpe for en brøkdel av prisen.. eksempel, jeg legger ut noe, priser det til 250, får melding om "jeg kjøper det for 50". Hva burde jeg svare? "Nei, det koster 250!"? Eller skal jeg bare ignorere? Markedet for det jeg selger er ganske dødt, så 50 er jo bedre enn ingenting, men når samme ting ligger for salg for 500 er det jo kjipt å selge for 50..

Anonymkode: 89281...367

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva det ligger ute for og hva det faktisk blir solgt for er to forskjellige ting. Hva koster tilsvarende nytt? Legg deg på max 30% av det er min erfaring. Er ting ubrukt og populært kan en få solgt det til nærmere 50%. 

Anonymkode: cb217...623

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva det ligger ute for og hva det faktisk blir solgt for er to forskjellige ting. Hva koster tilsvarende nytt? Legg deg på max 30% av det er min erfaring. Er ting ubrukt og populært kan en få solgt det til nærmere 50%. 

Når tingene du selger ikke kan kjøpes nytt lengre fordi de kun ble solgt på 80-tallet..? Jeg aner jo ikke hva "tilsvarende" ville ha kostet nytt.

AnonymBruker
Skrevet

For å klarifisere, jeg snakker ikke om leker som ble kjøpt i 2019 og fortsatt kan kjøpes hos lekebutikken i dag, jeg snakker om leker fra 1980- til 1990-tallet som ikke kan kjøpes på butikken lengre.

AnonymBruker
Skrevet

Bruktbutikken tar vel 10-50kr for div leker så kanskje ikke dumt det budet du fikk. Du kan jo velge å svare på det, eller ha is i magen. Svarer du kan du enten takke ja eller komme med motbud.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

For å klarifisere, jeg snakker ikke om leker som ble kjøpt i 2019 og fortsatt kan kjøpes hos lekebutikken i dag, jeg snakker om leker fra 1980- til 1990-tallet som ikke kan kjøpes på butikken lengre.

Du vil selge brukte leker fra 90 tallet for flere hundre kroner? 

Anonymkode: bd432...52b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner godt til den enormt irriterende og massive prutingen som bare har blitt verre. Finn har blitt helt grusomt, og folk forventer å få ting gratis. 
Jeg ville lagt til en linje nederst i teksten at skambud ikke besvares, så ville jeg ikke svart de som pruter. Kanskje de lærer, og det etter hvert blir mindre av det? 

En ting er å spørre om gratis porto eller avslag på 100 kroner om noe skal selges for 900. Noe helt annet er å "tilby" 200 kroner for noe som er lagt ut til 900. Ville av prinsipp ikke solgt da. Heller gitt det bort!

Anonymkode: d890b...5c2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mye rart på FINN.no. 

Jeg prøvde å kjøpe en vare men fikk beskjed om at mange var interessert i denne, så om jeg var villig til å betale 200kr mer for denne? Jeg svarte nei og nå flere uler senere ligger den fortsatt ute til opprinnelig pris🤷🏻‍♀️

Det er noen luringer og gjerrigknarker der ute. 

En annen gang handlet jeg med selveste Skrue MC Duck😂 Kom i splitter ny Porche og prutet ned 100kr ved henting av varen. 

Anonymkode: 25465...4aa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En annen gang handlet jeg med selveste Skrue MC Duck😂 Kom i splitter ny Porche og prutet ned 100kr ved henting av varen. 

Anonymkode: 25465...4aa

Kan jo tenkes at han har prutet tidligere også, og at det er derfor han har råd til Porche. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor selger mye på finn.no, inkludert leker og "samleobjekter" fra 70-80-90-tallet. Hun får solgt omtrent alt hun legger ut, noen ganger tar det en måned å få en kjøper, noen ganger går det fort. Det hender hun går ned 20-25% men aldri mer enn det. Så 50 kr for noe til 250 kr er absolutt skambud og du trenger ikke svare engang. 

Anonymkode: ce2ae...d0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Brukte leker fra flere tiår tilbake  som ikke er i perfekt stand eller er veldig spesielle skal du være glad om noen er villig til å gi noe for i det hele tatt, dersom du ikke tilfeldigvis treffer på noen som hadde en sånn leke en gang og kjøper det av sentimentale grunner.

Anonymkode: a1c5e...d44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kjenner godt til den enormt irriterende og massive prutingen som bare har blitt verre. Finn har blitt helt grusomt, og folk forventer å få ting gratis. 
Jeg ville lagt til en linje nederst i teksten at skambud ikke besvares, så ville jeg ikke svart de som pruter. Kanskje de lærer, og det etter hvert blir mindre av det? 

En ting er å spørre om gratis porto eller avslag på 100 kroner om noe skal selges for 900. Noe helt annet er å "tilby" 200 kroner for noe som er lagt ut til 900. Ville av prinsipp ikke solgt da. Heller gitt det bort!

Anonymkode: d890b...5c2

Så fordi du har satt en urealistisk pris og ikke får det så lar du heller være å selge i det hele tatt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så fordi du har satt en urealistisk pris og ikke får det så lar du heller være å selge i det hele tatt?

Er ikke selgeren som setter urealistisk pris. Er heller kjøperen som er gnien. Og ja, er bedre å la vær å selge da om man allikevel skal tape på det.

Anonymkode: 00bc3...8da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være negativ, men mange er skeptiske til åkjøpe gamle leker, ettersom de kan inneholde giftige stoffer som er forbudt nå. Med mindre det er snakk om leker som først og fremst er samleobjekter for voksne nå for tiden ville jeg ikke prøvd å selge slikt.

Anonymkode: a93db...e21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er ikke selgeren som setter urealistisk pris. Er heller kjøperen som er gnien. Og ja, er bedre å la vær å selge da om man allikevel skal tape på det.

Ingenting er mer verdt enn noen er villig til å betale for det. 

På hvilken måte vil du tape på å selge noe?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ingenting er mer verdt enn noen er villig til å betale for det. 

På hvilken måte vil du tape på å selge noe?

Fordi man ønsker ikke å selge noe som er verdt det man setter det til, til en mye mindre pris, bare fordi kjøper er ute etter å få produktet nærmest gratis. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett det samme, og at det bare den siste måneden er plutselig flere useriøse kjøpere. Folk som sier de ønsker å kjøpe, og så slutter de å svare. Og konseptet «Fiks ferdig» er visst utrolig skummelt og vanskelig å forholde seg til. 🙄

Anonymkode: 25331...b74

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...