AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Gjorde altså tidenes tabbe og kjøpte bolig uten samsvarserklæring, og det står i dokumentasjonen så bare min feil. Kan jeg risikere at eltilsynet krever at alt elektrisk må kobles ned og settes opp på nytt? Hvis dette inkluderer varmekabler på 5 år gammelt bad er jeg redd jeg risikerer regning på langt over hva jeg har penger til. Noen som har hatt kontroll med manglende dokumentasjon? Anonymkode: d3cd3...bcc
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 Hadde kontroll på et hus vi kjøpte. Spurte ikke etter noen papirer, men måtte fixe et par småfeil. Anonymkode: 4c06a...83c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 De sjekker hovedsakelig tilstanden på anlegget, ikke dokumentasjon. De krever utbedring der anlegget ikke er tilfredsstillende, men det skal være svært alvorlig før de ber noen rive bygningsdeler som f.eks badegulv. Da skal det være stor helsefare eller fare for f.eks brann. Men hvis de oppdager feil, så har du ikke reklamasjonsrett når du ikke har dokumentasjon. Det samme hvis det faktisk skulle skje en skade, så risikerer du avkortning i forsikringen pga ufaglært arbeid. Anonymkode: af63c...5ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå