Gå til innhold

Hund som ikke logrer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en ni år gammel hanne, Bichon Havanais. Han logrer særs sjeldent. 

Tur? Logrer ikke. Jeg kommer hjem? Logrer ikke. Mat? Logrer ikke. Kaste ball? Logrer ikke? Sammenlignet med andre hunder logrer han meget sjeldent.

Hvis jeg dermed gjemmer ballen hans, i et pledd feks, så logrer han mens han er spent og snuser og logrer. Rykker litt i halen når han hilser og/eller snuser evt leker med andre hunder i staten.

Virker ikke som han logrer når han er glad, men når han er overspent og i 110%. Venter i spenning. Hvis han ser vi får besøk, og girer seg opp til de kommer, så bjeffer og logrer han, kjempe ivrig. 

Fikk kommentar i dag at dette var litt merkelig? Kan det være tegn på noe? Usikkerhet? Nervøsitet? Depresjon?

Anonymkode: 5b8b2...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får den bruke hodet sitt? Mental trening? 

Anonymkode: 5213b...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige hund var også sånn. Hun hadde hale som lå over ryggen. Hun kunne bevege litt på den innimellom, men noe voldsom logring var det aldri.

Det var aldri noe vi reagerte på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bichon frise, og han logrer heller ikke slik du beskriver. Han logrer når han spør meg om noe, feks om han vil gå tur. Da setter han seg oppå meg, stirrer meg dypt inn i øynene og logrer. 

Han logrer når han snuser etter ting, akkurat som din. 

Men han logrer ikke fordi han er glad, da hopper han opp og ned med hele seg, snurrer på to ben og nærmest hviner av fryd :D 

Halen hans står opp i en liten krøll hele tiden, er din hund også sånn?

Anonymkode: 33602...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bichon havanais, men jeg har en rase med krøllhale. Det er sjeldent logring her. De kan begge logre littegrann som en del av språket når de har en interaksjon imellom seg (jeg opplever det ofte som en del av appeasement signal), eller når det er en katt utenfor gjerdet, og de er både gira og spente (det kan også være et appeasement signal, for å vise at de er vennlige). Det er dog sjeldent, og bevegelsene er små og varer bare i noen sekunder. Man må stirre på halene for å se det. Sånn er det med de fleste av den rasen, men noen har ganske myke haler som beveger mye på seg. 

Mitt inntrykk er at det ofte er sånn med krøllhaler, spesielt om de er ganske stive. 

Anonymkode: e4bbe...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en annen rase, men liknende hale. Hun logrer kun når hun er ekstremt ivrig, når vi feks er midt i en lek og jeg har ballen. Altså ikke når hun er glad, kun når hun omtrent er overtent (litt som ungene på julafta). 

Fordelen er jo at det null sjans i havet for at hun brekker halen grunnet logring 😂

Anonymkode: c06fb...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to av samme rase, den ene logrer nesten aldri😅 men den er blid og glad for det om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund nr. 2 med krøllhale og hun logrer knapt. Tror jeg kan telle på en hånd de gangene hun har logret i løpet av sine fire år. Faren hennes logret veldig mye, så tror det er litt individavhengig og ikke rasetypisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er min senior også, whippet. 
Han logrer såvidt et logr til hver side en gang i ny og ne. Ellers er det bare når han hilser på andre hunder nesten. Han logra aldri enormt mye og er en veldig laid bacl type men med åra så har han blitt ennå mer avslappa i kroppsspråket. Han logrer mest mot valper som er usikre. Da står han veldig mykt og stille med veldig rolig og inviterende kroppsspråk. Valper kan gjøre hva de vil mot han uten at han mukker overhode, han er verdens tryggeste onkel.

Han viser at han er glad og fornød på andre vis og viser misnøye med å bare gå sin vei så manglende logring har aldri betydd misnøye eller at han ikke har det bra.

Anonymkode: e8689...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt annen hunderase, men med høy hale og halen i bue: jeg hadde en malamute som veldig sjelden logret. Særlig etter at den ble eldre. Hunden fikk vannhale et par ganger i voksen alder, og jeg lurer på om halerota kan ha blitt stivere etter disse betennelsene. 

Anonymkode: 7a091...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...