AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Ser at jeg blir nødt til å skatte litt mer og var inne på minside for noen dager siden, og endret skattekortet men ser at jobben ikke har hentet ut skattekortet enda - lønn utbetales den 14.juni. Er det vanlig at de ikke tar stilling til ny skattesats selv om endringene ble gjort i helgen? eller gjør de det dagen før? Anonymkode: fb4d0...7c1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 OL du gjorde det i helgen, så blir det ikke kjørt ny skatt på lønnen 14.06, det skjer da først i juli. Det er altfor kort frist, alt er gjerne helt klart 10 dager før. Men de bør hente det ut før de kjører julilønnen, har de ikke hentet det ut innen 30.06 kan du jo kontakte de. Anonymkode: a6d0c...219
Lykkeligper Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): OL du gjorde det i helgen, så blir det ikke kjørt ny skatt på lønnen 14.06, det skjer da først i juli. Det er altfor kort frist, alt er gjerne helt klart 10 dager før. Men de bør hente det ut før de kjører julilønnen, har de ikke hentet det ut innen 30.06 kan du jo kontakte de. Anonymkode: a6d0c...219 Er det sant? Trodde at det skulle være nok.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): OL du gjorde det i helgen, så blir det ikke kjørt ny skatt på lønnen 14.06, det skjer da først i juli. Det er altfor kort frist, alt er gjerne helt klart 10 dager før. Men de bør hente det ut før de kjører julilønnen, har de ikke hentet det ut innen 30.06 kan du jo kontakte de. Anonymkode: a6d0c...219 Ser nå at sist de hentet skattekortet var samme dato som lønn ble utbetalt, har det noe sammenheng? Anonymkode: fb4d0...7c1
Lykkeligper Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 Arbeidstakere kan når som helst endre skattekortet sitt, for eksempel dersom han/hun har kjøpt bolig, tatt opp lån eller dersom renteutgiftene har endret seg. Du vil få beskjed fra Skatteetaten når dine ansatte endrer skattekortet i løpet av året. Du må da hente det nye skattekortet før du kjører lønn. Fant dette på skattetaten sin side .
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 Lykkeligper skrev (10 minutter siden): Er det sant? Trodde at det skulle være nok. Jeg kan jo bare svare for mine to jobber, men de har hatt frist på henholdsvis på 10. (lønn den 20.). Anonymkode: a6d0c...219
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan jo bare svare for mine to jobber, men de har hatt frist på henholdsvis på 10. (lønn den 20.). Anonymkode: a6d0c...219 Skjønner. Takk for svar uansett, tjener veldig mye denne måneden (jobber som eiendomsmegler) så hadde vært digg å skatte mer. Anonymkode: fb4d0...7c1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #8 Skrevet 12. juni 2024 Det kommer an på når din lønnsavdeling kjører lønnen. Mulig det var klart før du endret skattekortet også. Eller kanskje de kjører den i morgen. Vi kjører i dag og i morgen, med utbetaling på fredag. Alternativt: Har du fått varsel/ mail fra skatteetaten om at endringen er gått i orden? Det vil uansett ikke komme endringsvarsel til arbeidsgiver før dette er ok. Mulig du har bonus, el. denne mnd, men ellers er det trekkfri måned på junilønna, så de mange har faktisk skattetrekk i minus denne mnd. Anonymkode: b357c...ef5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå