AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Jeg ordner opp etter dødsfallet til en god venn og er nå på slutten av skatteoppgjøret. Har nå fått vite at avdøde får et beløp igjen på skatten, og lurer på om det går automatisk in på bokonten? Jeg sjekket bo kontoen idag og kunne ikke se at Skatteetaten hadde sendt over pengene, selv om jeg fikk melding for to uker siden at avdøde hadde fått igjen penger. Går dette automatisk eller må jeg ringe Skatteetaten? Anonymkode: f03d1...e00
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 Tror du må ringe og snakke med de, ellers sender de på det kontonummeret de har fra før Anonymkode: e6280...40d
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg ordner opp etter dødsfallet til en god venn og er nå på slutten av skatteoppgjøret. Har nå fått vite at avdøde får et beløp igjen på skatten, og lurer på om det går automatisk in på bokonten? Jeg sjekket bo kontoen idag og kunne ikke se at Skatteetaten hadde sendt over pengene, selv om jeg fikk melding for to uker siden at avdøde hadde fått igjen penger. Går dette automatisk eller må jeg ringe Skatteetaten? Anonymkode: f03d1...e00 Lykke til med det. Staten tviholder på pengene. Anonymkode: d3d5c...54a 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 Hos min avdøde gikk pengene inn på avdødes konto, som så hadde auto-overføring til dødsbo-kontoen jeg disponerte Anonymkode: 99589...5e4 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 Nei, det gikk ikke automatisk selv om jeg hadde vært hos Skattetsten og gitt alle opplysninger om konto. Jeg måtte møte opp på kemnerkontoret og få pengene overført til min konto. Anonymkode: 2bd16...1ce
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 Da mamma døde skulle hun hatt igjen rundt 30000,- på skatten. Skatteetaten nektet overføre siden hun var død. Anonymkode: 8edc0...96a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 Ts her. Har funnet ut at skattepengene har kommet inn på avdødes bokonto likevel, men de var merket "skatteinnkrav", så det var merkelig, men alt er i orden. Anonymkode: f03d1...e00
Mezzosoprena Skrevet 12. juni 2024 #8 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da mamma døde skulle hun hatt igjen rundt 30000,- på skatten. Skatteetaten nektet overføre siden hun var død. Anonymkode: 8edc0...96a ...ting som ikke har skjedd... 7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #9 Skrevet 12. juni 2024 Man går via skatteetaten, etter melding at man er bobestyrer, og melder om skifte om kontonr på avdød person. Anonymkode: b0f7d...2f3
Angelheart2 Skrevet 13. juni 2024 #10 Skrevet 13. juni 2024 Jeg styrer boet etter en død tante. Her var pengene inne på bo-kontoen samme dag som jeg fikk brev i posten om at skatteoppgjøret var ferdig. Pengene kom først inn på tantes brukskonto, den som var skrevet opp hos Skatteetaten, men ble automatisk overført bo-kontoen, som alt annet som kommer inn på brukskontoen hennes. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå