AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Jeg har problemer med å urinere, bla tar det lang tid å bare få det til. (Jeg skal starte på utredning neste mnd). Så jeg begynte bare å lure på hva som er normalt. 2 minutter, 5 minutter, mer eller mindre? Selv bruker jeg alltid mer enn 15 minutter, som oftest 20-30 minutter. Anonymkode: 527c5...7d1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 Begynner å tisse med det samme jeg setter meg ned... Så er det ferdig på kanskje ti sekunder? Anonymkode: 402f5...66e 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 5-10 sekunder her. Alltid stusset over hva alle bruker så mye tid på når man feks står i kø til offentlig toalett, særlig kvinner. Greit at noen gjør nr 2, men det kan jo ikke gjelde alle. Skjønner at jeg må ha usedvanlig lett for det eller noe😅 Anonymkode: c13b1...491
Million Skrevet 12. juni 2024 #8 Skrevet 12. juni 2024 Jeg bruker noen sekunder. Har aldri tatt tiden, men inkl tørking så er det vel 20 kanskje? Litt avhengig av hvor mye jeg har som skal ut og hvor lenge det er siden sist jeg tisset. Du har åpenbart et medisinsk problem når det tar så ekstremt lang tid, så det er bra du har tatt tak i saken og skal til legen. Er det urolog du har time hos? Som er spesialist på urinveiene hos både menn og kvinner? Hvis ikke, be om henvisning til en om ikke fastlegen finner ut av det med det samme.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #9 Skrevet 12. juni 2024 Ferdig på 20-30 sekund totalt tipper jeg. Å bruke 15 min på å tisse er ikke normalt, har du vært hos legen? Anonymkode: cc1f0...4cf
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #10 Skrevet 12. juni 2024 Fra jeg prøver å tisse til det kommer tiss ut tar det omtrent ett sekund. Anonymkode: b9fec...46f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #11 Skrevet 12. juni 2024 Langt under 1 minutt Anonymkode: 8c4ac...247
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #13 Skrevet 12. juni 2024 Jeg går på do når jeg kjenner at jeg må tisse, og da skjer det så fort jeg setter meg ned på doen. Om du kjenner at du må på do eller det sprenger i urinblæra, må du få gjort noe med det. Høres ut som noe psykisk. Anonymkode: 1f574...b11
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #14 Skrevet 12. juni 2024 Oj, jeg visste jeg brukte tid, men ikke at det vanligvis er gjort så fort🙈 Million skrev (9 minutter siden): Jeg bruker noen sekunder. Har aldri tatt tiden, men inkl tørking så er det vel 20 kanskje? Litt avhengig av hvor mye jeg har som skal ut og hvor lenge det er siden sist jeg tisset. Du har åpenbart et medisinsk problem når det tar så ekstremt lang tid, så det er bra du har tatt tak i saken og skal til legen. Er det urolog du har time hos? Som er spesialist på urinveiene hos både menn og kvinner? Hvis ikke, be om henvisning til en om ikke fastlegen finner ut av det med det samme. Jeg skal til urolog på sykehuset, så regner med det er til en som vet. Nå i forkant skriver jeg drikke- og urinliste (veldig "gøy" å tisse i et litermål🙈), og lister for hvor ofte og lenge jeg er på do. Og det var det som fikk meg til å lure på hva som egentlig er vanlig. Så mine små halvtimer annenhver time er "litt" utenfor normalen🙊 Er bare nysgjerrig på hva som er greien.. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Troll. Anonymkode: 39677...062 Hahaha, hvorfor i alle dager skal man trolle om dette??🙈🤷♀️😂😂 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg går på do når jeg kjenner at jeg må tisse, og da skjer det så fort jeg setter meg ned på doen. Om du kjenner at du må på do eller det sprenger i urinblæra, må du få gjort noe med det. Høres ut som noe psykisk. Anonymkode: 1f574...b11 Hvorfor tror du det er psykisk? Som jeg skrev så skal jeg starte med utredning snart. Anonymkode: 527c5...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #16 Skrevet 12. juni 2024 Bra at du har forstått at det er patologisk da,å bruke et kvarter på å tømme blæra. Tenker du vet hva som er normalt. Har du vært på et pissoar noen gang? Anonymkode: 39677...062
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #17 Skrevet 12. juni 2024 Det vanlige er at det er overstått på få sekunder. Dersom jeg holder meg så lenge at jeg holder på å tisse på meg, så bruker jeg kanskje opptil 30 sekunder på å tømme blæra, men da er det fordi strålen deler seg og spruter på rumpa og baksiden av lårene hvis jeg tisser med full styrke. Må derfor holde litt igjen. At det tar lang tid på offentlige toaletter tror jeg har å gjøre med at mange ikke bare setter seg direkte på et offentlig toalett. Enten vasker de over doen, bruker tid på å legge papir på doringen eller tisser sakte fordi de står på huk over doen. Så er det jo enkelte som også gjør nr.2 eller styrer med å skifte bind eller tamponger. Anonymkode: 6d36a...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #18 Skrevet 12. juni 2024 Eller et dametoalett? Anonymkode: 39677...062
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #19 Skrevet 12. juni 2024 Jeg har blitt utredet nå i år og fått påvist forandringer i urinblæra. Har ureterocele (medfødt misdannelse der urinleder kommer inn i urinblæra fra nyra) og arrvev i urinblæra etter hyppige urinveisinfeksjoner som barn/ungdom (antagelig på grunn av misdannelsen). Jeg bruker noen sekunder før jeg får til å begynne å tisse, og tisser gjerne flere omganger på samme dotur. Sitter kanskje i 5-15 minutter, men også lengre hvis jeg får kramper i urinblæra. Bra at du blir utredet, for det er ikke godt å ha problemer med urineringa. Jeg vet ikke hvilket kjønn du er, og kvinner og menn kan ha forskjellige årsaker for slike problemer. Uansett så er ikke selve utredninga noe å være redd for. Det kan være ubehagelig, men det går som oftest fort over. Jeg måtte ha to runder med cystoskopi (de kikket opp i urinblæra), noe som var mer interessant enn vondt. Får nå medisiner for at urinblæra skal slappe av mer, så jeg er i hvert fall ikke konstant tisstrengt lengre. K45 Anonymkode: 2aa39...69e 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #20 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): 🙈 Hvorfor tror du det er psykisk? Som jeg skrev så skal jeg starte med utredning snart. Anonymkode: 527c5...7d1 Nei, beklager, men det hender det kan ha sammenheng med det. Lykke til med utredningen, - de finner nok ut av det Anonymkode: 1f574...b11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå