AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Jeg har en mann med noen av de vanene, han er av de mer renslige sorten, og de (u?)vanene han har kan jeg fint leve med. Det jeg lurer på ang dere som er glad for at dere ikke har en partner når dere bla leser den tråden, er om dere har forventninger om en 100% perfekt partner? Uten noen uvaner eller andre ting dere ikke liker/gjør? Kan dere ikke leve med at en evt partner gjør ting dere ikke liker, gjør ting på en annen måte eller ikke er opptatt av det som er viktig for dere? Nå tenker jeg ikke på dem som tydeligvis mangler grunnleggende boevne og hygiene, de er jo noe annet. Jeg er bare nysgjerrig på hva dere forventer av en potensiell partner mtp slike ting? Anonymkode: b6eec...04b 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 Jeg svarte i den tråden at jeg er glad for å være singel når jeg leste mye av det. Siktet til mannebabyene uten boevne ja. Altså de verste. Heller singel og dronning i eget hjem enn å rydde, vaske og ordne med en baby i 40 årene feks. Anonymkode: 47a44...bdc 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 Jeg er glad jeg er kvitt eksene og fant mannen. Som faktisk vasker og rydder etter seg/oss uten å måtte bli bedt om det. Alt for mange menn klarer fint å leve i en møkksti og ikke vaske bad eller skifte på senga på flere uker. Skulle trodd de aldri hadde bodd alene og mora alltid vasket etter dem Anonymkode: a8025...51d 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 Fordelene må veie opp for ulempene. Dessverre er det for mange menn som velger å utelukkende bidra med ulemper. Anonymkode: 31162...4cd 1 2
micromaya Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 Jeg har både vært gift og samboer tidligere. De jeg har bodd sammen med har selvfølgelig hatt sine uvaner de og, men i det store og det hele har vi vært ganske kompatible. Han siste jeg hadde et forhold til ville jeg aldri i verden ha flyttet sammen, han har en stor porsjon av de uvanene som listes opp i tråden. Og nettopp derfor ville jeg aldri ha flyttet sammen med ham. Heller singel og alene enn å bo sammen med en slask. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #6 Skrevet 13. juni 2024 Jeg forventer ikke en perfekt partner, men jeg kommer aldri igjen til å finne meg i uvaner som er til direkte ulempe for meg. Det som er så problematisk er antallet menn som tilsynelatende har helt normal boevne, men et år eller to inn i forholdet har slikt på magisk vis blitt til "kvinnfolkarbeid" Hvis jeg skulle ende opp i et forhold igjen tror jeg nesten ikke jeg tør annet enn å være særboere. Såpass viktig er det faktisk for meg å trives i eget hjem, fordi jeg har opplevd hvordan skitt og rot påvirker meg mentalt. Det er rett og slett deprimerende. Jeg kan godt ha en mann som biter negler (uvane), men ikke en mann som klipper negler uten å fjerne avklippet umiddelbart (respektløst). Jeg kan godt ha en mann som ikke er en kulinarisk mester på kjøkkenet, og som av og til tyr til lettvinte løsninger, f.eks grandis (evne/interesse), men fullstendig uaktuelt med en som kun rullerer på grandis, findus fiskegrateng uten tilbehør, og løvstek med pommes frites og bearnaise (ikke bra for kroppen). Kanskje han svetter mye mer enn gjennomsnittet (småekkelt, men ikke noe han kan noe for, så helt OK), men om han ikke tar konsekvensene av dette ved å selv sørge for å vaske sengetøyet oftere så er han ikke noe å samle på for meg (dårlig hygiene). Kanskje kan han ikke alt fra før av når vi blir sammen, men selvfølgeligheter som å vaske hendene etter toalettbesøk, ha et OK ryddig og rent hjem, og ikke lide av vrangforestillinger om at kvinner har mystiske medfødte evner når det gjelder vask og støvtørk er et absolutt minimum. Newsflash: Jeg ser heller ikke at det ligger støv langs listene (da skal det ha ligget gruelig lenge i så fall), men jeg er i stand til å lese generelle råd om renhold, samt legge sammen to og to når jeg får rennende nese og kløende øyne av å oppholde meg innendørs. Poenget er ikke å fjerne tykke, synlige lag av støv og skitt, men å forhindre at det utvikler seg til dette. Jeg har ingen personlig interesse i, eller glede av, husarbeid, men gjør det fordi hygiene, inneklima og generell trivsel er viktig for meg. Om dette ikke er viktig for ham bør det i det minste være viktig at det påvirker meg negativt når det ikke blir gjort. Anonymkode: 4baad...c9c 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå