Gå til innhold

Bruker dere alle størrelsene eller hopper over?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har barnehagebarn, bruker barnet alle størrelser i yttertøy som regntøy og skallklær, parkdresser, eller hopper dere over størrelser?

Anonymkode: 84c9d...f70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De vokser jo i rykk og i napp, så jenta mi har aldri brukt 98 i yttertøy (hoppet fra 92 til 104 på en sesong), mens gutten brukte 98 to vintre på rad... Helt individuelt, med andre ord. 

Anonymkode: b288c...c99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

De vokser jo i rykk og i napp, så jenta mi har aldri brukt 98 i yttertøy (hoppet fra 92 til 104 på en sesong), mens gutten brukte 98 to vintre på rad... Helt individuelt, med andre ord. 

Ikke nødvendig vis. Min vokser jevnt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke nødvendig vis. Min vokser jevnt. 

Det høres jo ganske individuelt/tilfeldig ut da, om det i et utvalg på 4-5 barn (mine to pluss dine 2+) er to som vokser jevnt og to som vokser i rykk og napp... 4-5 unger er fremdeles litt lite for en skikkelig statistikk, men en grei start. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gutten min har brukt alle størrelsene. Jenta mi har hoppet over flere. Hoppet en sesong over 3 str.

Anonymkode: 454d9...2fe

Skrevet

Våre har hoppet over noen størrelser i yttertøy, særlig vintertøy siden det går så mange måneder mellom når det brukes. 

• Liker 1
Skrevet

Yttertøy har jo kommet an på sesong, fram til 3-4 år dekker jo ikke en størrelse er helt år. Ene barnet er født på våren og det andre på høsten, så vi som husholdning har likevel måttet kjøpe inn alle størrelser til alle sesonger.

I vanlig tøy har de brukt alle størrelser, men vokst i rykk og napp. Har kanskje brukt en størrelse i halvannet år, og neste bare et halvår.

AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (1 time siden):

Våre har hoppet over noen størrelser i yttertøy, særlig vintertøy siden det går så mange måneder mellom når det brukes. 

Hvilken da?, kan ikke se for meg at min plutselig hopper fra 86 til 98 på under et år (fra vinter til vinter).

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvilken da?, kan ikke se for meg at min plutselig hopper fra 86 til 98 på under et år (fra vinter til vinter).

Jeg husker f.eks. at eldste hoppet over str 98 i vinterdress et år. Mellomste måtte få helt ny dress i stedet for å arve. Å hoppe over størrelser kan gjerne ha vært en blanding av både vekst samt at den forrige dressen var litt stor i størrelsen. Man kjøper ikke nødvendigvis samme merke hver gang. Det er ikke noe som har skjedd ofte altså, men det har forekommet. Hvis du tenker på å handle inn yttertøy som du kan ha i årene som kommer så tenker jeg at du trygt kan handle alle størrelser altså. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere som har barnehagebarn, bruker barnet alle størrelser i yttertøy som regntøy og skallklær, parkdresser, eller hopper dere over størrelser?

min hoppet rett fra 92 til 104

Anonymkode: 36162...a7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...