Gå til innhold

Dårlig samvittighet for å sende kunden regningen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selvstendig næringsdrivende og elsker alt ved jobben min... uten om å sende regningen 🫢 Det å komme på befaring for å gi tilbud på eks. malejobbe er korselig. Det er hyggelig å treffe nye mennesker og gøy å gjøre jobben for dem. Men når det kommer til å sende regning, er det akkurat som jeg gruer meg.

Jeg har nå fullført ett prosjekt med utvendig bygging. Der har jeg utgifter til lønn. Kunden er en hyggelig eldre mann. Avtalen er at det kommer en faktura nå når jobben er ferdig. Men kjenner at jeg gruer meg. Utsetter det. Men lønn må jo betales. Kanskje det er fordi han er eldre.

Hvordan overvinne den følelsen for å fakturere kunden 🤑 Ofte snakk om store summer og jeg får liksom dårlig samvittighet. Men alt blir jo avtalt på forhånd og kontrakt stiftet. Er det noe feil med meg 😇

Anonymkode: 80d93...95e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er selvstendig næringsdrivende og elsker alt ved jobben min... uten om å sende regningen 🫢 Det å komme på befaring for å gi tilbud på eks. malejobbe er korselig. Det er hyggelig å treffe nye mennesker og gøy å gjøre jobben for dem. Men når det kommer til å sende regning, er det akkurat som jeg gruer meg.

Jeg har nå fullført ett prosjekt med utvendig bygging. Der har jeg utgifter til lønn. Kunden er en hyggelig eldre mann. Avtalen er at det kommer en faktura nå når jobben er ferdig. Men kjenner at jeg gruer meg. Utsetter det. Men lønn må jo betales. Kanskje det er fordi han er eldre.

Hvordan overvinne den følelsen for å fakturere kunden 🤑 Ofte snakk om store summer og jeg får liksom dårlig samvittighet. Men alt blir jo avtalt på forhånd og kontrakt stiftet. Er det noe feil med meg 😇

Sånn er jeg også. Har ikke noe råd, men du kan få veldig mye sympati ❤️

Anonymkode: 6069b...f66

AnonymBruker
Skrevet

Øve pådet med å hoppe i det. Følg opp som normalt med purringer ol som normalt 

Anonymkode: 7ab3c...147

AnonymBruker
Skrevet

Det du gjør er nesten en stakkarsliggjøring av kundene dine. Hvorfor har du dårlig samvittighet? Tror du de bestiller seg tjenester de ikke har råd til? 

Anonymkode: 25b59...7e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som kunde setter jeg pris på å få faktura raskt. Jeg liker å gjøre opp for meg, spesielt om det er en hyggelig og dyktig fagperson som har vært hos meg. Tar det for lang tid er det lett å glemme hva som skulle vært betalt. Så hvis du somler med fakturaen kan jeg både få en ekkel overraskelse når den kommer og jeg sitter igjen med et dårligere inntrykk av deg som håndverker.

Hjalp det litt?

Anonymkode: 39618...0e5

• Liker 1
Skrevet

Overpriset du tjenestene dine og går bevisst inn foe å lure folk, eller tror du bare på generell basis at andre mennesker, og særlig eldre, ikke vet hvordan verden fungerer? Jeg forventer at folk jeg forholder meg til på profesjonell basis oppfører seg deretter, også når det gjelder fakturering. Jeg vet hva ting koster og at de koster - anta at det samme gjelder for alle kundene dine og send regning som avtalt. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men alt er klarert på forhånd med et prisoverslag, sier du jo...? Ja, da er det bare rart 😉

Endret av klarinetta
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min far, som er 90 år, og bor hjemme. Han har fortsatt håndverkere innom for det ene og det andre. Han vil gjerne ha faktura så snart som mulig. Alt må jo betales, så om det er nå eller senere, så er det best å betale så fort som mulig. Om faktura ikke kommer, så blir han gående og vente på den.

Anonymkode: 7436c...0fc

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er også sånn at jeg gjerne vil ha fakturaen så fort som mulig når det er noe. Jeg vil bare betale den og få den ut av verden, hater å skylde penger. Betaler som regel regningene mine når jeg får dem, selv om forfall kanskje er flere uker frem i tid.

Da jeg hadde rørlegger her en gang for noen år siden, brukte han flere uker på å sende regning. Jeg ringte og spurte etter den for jeg var redd den var kommet bort i posten, men nei, han hadde bare ikke satt seg ned og tatt papirarbeidet ennå.... så jeg måtte vente. Sånt liker ikke sånne som jeg, vi liker å betale så fort som mulig.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å sende avtalte regninger til folk for jobber som er utført. De fleste er klar over hva som kommer og at det er en selvfølge at man betaler for arbeid man har fått utført. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...