Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det? 

Anonymkode: 31615...2cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Måtte ta abort i uke 13 grunnet store avvik hos foster som ikke var forenelig med liv. Fikk ta aborten på sykehus, og gikk i grunn veldig greit. Syntes selv ikke det var så mye verre i smerteskala enn en veldig vond mens, men dette er såklart veldig individuelt. Det som kan være greit å vite er at den lille som kommer ut, ser ut som en veldig liten baby der alt er på plass. Morkake skal jo også såklart ut etter baby er kommet ut, og denne er endel større. Men ut fra forutsetningene og med god støtte rundt så gikk selve prosessen veldig greit for seg for min del.

Anonymkode: 2eba2...1c0

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Måtte ta abort i uke 13 grunnet store avvik hos foster som ikke var forenelig med liv. Fikk ta aborten på sykehus, og gikk i grunn veldig greit. Syntes selv ikke det var så mye verre i smerteskala enn en veldig vond mens, men dette er såklart veldig individuelt. Det som kan være greit å vite er at den lille som kommer ut, ser ut som en veldig liten baby der alt er på plass. Morkake skal jo også såklart ut etter baby er kommet ut, og denne er endel større. Men ut fra forutsetningene og med god støtte rundt så gikk selve prosessen veldig greit for seg for min del.

Ok. Jeg skjønner. Var det medisinsk abort? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var medisinsk.

AnonymBruker
Skrevet

Medisinsk abort i uke 14 pga store fosteravvik. Det gikk bra. Blødde i 5 uker, mensen etter ca 8 uker. Gravid igjen 4 mnd etter. 

Anonymkode: b3895...0b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Medisinsk abort i uke 14 pga store fosteravvik. Det gikk bra. Blødde i 5 uker, mensen etter ca 8 uker. Gravid igjen 4 mnd etter. 

Gjorde det vondt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gjorde det vondt?

Det er smertefullt å gå igjennom aborten når riene jobber og kroppen tømmes. Smertene varte noen timer. Men har født barn før, så jeg syns ikke det var særlig vondt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er smertefullt å gå igjennom aborten når riene jobber og kroppen tømmes. Smertene varte noen timer. Men har født barn før, så jeg syns ikke det var særlig vondt. 

Ok skjønner. ♥️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok skjønner. ♥️

Hvor vondt det reelt sett er - er nok veldig individuelt uansett. Noen syns det er veldig vondt og trenger sterkere smertestillende, andre klarer seg med varmeflaske og paracet. 

Og etter at virkningen av pillene har avtatt - så avtar smertene for det er pillene som gir rier og smerter ved utdrivelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 14.14):

Kan signere dette, var igjennom akkurat det samme (14+2).
Det var lite fysiske smerter, bare litt akkurat når man har rier for å støte ut. Kjente egentlig ingenting når fosteret kom ut, og i alle fall ikke etterpå. Hadde vært igjennom fullverdig fødsel før, så det var helt merkelig hvor mangelfull underlivsmerten var da jeg dro hjem. Blødde kun som en vanlig mensen. Den psykiske smerten (når aborten ikke var ønsket) er et helt annet tema.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 13.10):

Hvordan gikk det? 

Ja eller var vel ikke abort kanskje siden fosteret var dødt alt. Missed abortion. Men måtte jo ta disse pillegreiene for å gå det ut likevel. Blødde som en gris men var ikke vondt. Så dessverre fosteret ved et uhell da da det ble sittende fast i det store bindet. 

Måtte bli en ekstra dag fordi rester av morkaka satt igjen og måtte ta ny pillekur igjen for å få den ut. Ellers gikk det bra

AnonymBruker
Skrevet

Tok abort i uke 18. Det gjekk helt fint, kom inn på sykehuset kl 09, fikk piller og aborten var i gang med rier ganske fort og var ute igjen kl 14-15

Nå er det noen år siden nå men mener at det ikke gjorde spesielt vondt. Jeg blødde litt den første uken men ikke noe ekstra ordinært. 

Anonymkode: acc42...e11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...