Gå til innhold

Konstant hodepinne i det siste - hva gjør man?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

I det siste har jeg hatt en del hodepinne. Den ene dagen var hodepinnen såpass sterk at jeg for første gang opplevde på å bli kvalm. Var så kvalm at jeg måtte avslutte jobben og gå hjem og legge meg. Hodepinnen var EKSTREMT intens. Til info tror jeg det hang litt sammen med at jeg var ganske dehydret, tok en røyk og satt i varmen og jobbet. Men opplever igjen hodepinne i dag, som plutselig kom par timer etter at jeg stod opp og kjenner meg småkvalm. Har veldig legeskrekk, men burde jeg dra å undersøke dette? Tenker umiddelbart kreft. Har noen opplevd noe slikt før? Blødde også ganske mye blod i helgen (var forkjølet i tillegg og pilte en del nese).

Anonymkode: 5f191...84d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved vedvarende hodepine, bør man oppsøke lege. Hva er 'i det siste'? Den siste uken? Den siste måneden? Før en hodepinedagbok, det er mange apper som kan hjelpe deg med det.

Slutt å røyk, det gir høyt blodtrykk som kan gi hodepine. Dehydrering gir også hodepine, så drikk nok vann. Det virker som det er ganske naturlige forklaringer på din hodepine.

Du blødde fra nese pga pilling? Ingen grunn til å dra til legen for det.

Anonymkode: faeea...6e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nesten over natten hodepine av laktose. Etter tips kuttet jeg det ut og hodepinen forsvant. Dummet jeg meg ut og spiste noe med laktose fikk jeg hodepine fra helvete som slo meg fullstendig ut i noen timer.

Levde uten laktose noen år og innførte det gradvis. Nå tåler jeg det uten problem igjen.

Anonymkode: 5592e...9f0

Skrevet

Vet alt om hvor grusomt det er med hodepine. Slitt med migrene og får generelt mye spenningshodepine av stress. Ikke alltid smertestillende hjelper heller. Det hjalp ikke for deg?

Har ingen råd annet enn å gå til legen. Hvis du ikke sliter med hodepine til vanlig er det jo greit å finne ut av årsaken. Det er sikkert ikke noe alvorlig.

Jeg tenker også det verste (kreft) når jeg oppdager diverse diffuse symptomer, men har tatt feil hver gang hittil!

Skrevet

Du går til fastlege å får en klinisk undersøkelse, om noe er uklart eller smertene vedvarer uten kjent årsak så er det normalt å etter hvert henvise til MR av hode.  

Hodepine er ekstremt vanlig mens hjernesvulst er svært sjelden og oftest med større symptombilde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...