AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Synes jeg leser støtt på babyverden om folk som har sett en liten bamsemums med bankende hjerte i uke 6-8, for så å komme på ny UL senere og finne ut at barnet har dødd. Jeg opplevde kjemisk 4+2 for noen mnd siden og har i tillegg prøvd kjempelenge å bli gravid, så jeg er nok ekstra engstelig pga det. Er i dag 9+5 ut i fra EL og var på TUL for 2 uker siden der alt var fint, og jordmor sa at da er sjansen for at det går galt ganske lav. Jeg er i tillegg under 30, så har vel sånn sett statistikken på min side. Har bestilt meg ny TUL i neste uke fordi jeg er så bekymret etter å ha lest om andre som har mistet i slutten av første trimester. Vet ikke hva jeg skal gjøre hvis det går galt... Anonymkode: 65561...748
Vilde78 Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 Det er sjeldent, bare noen få prosent. Hvilket betyr at i langt over 9 av 10 svangerskap går det fint. Husk at det er gjerne de som har opplevd at det går galt som skriver. Alle de tusenvis som går bra har ingen grunn til å skrive. Derfor får du gjerne en følelse av at det er mye mer vanlig enn det er. 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 Vilde78 skrev (1 time siden): Det er sjeldent, bare noen få prosent. Hvilket betyr at i langt over 9 av 10 svangerskap går det fint. Husk at det er gjerne de som har opplevd at det går galt som skriver. Alle de tusenvis som går bra har ingen grunn til å skrive. Derfor får du gjerne en følelse av at det er mye mer vanlig enn det er. Takk for svar, det er til god hjelp ❤️ Anonymkode: 65561...748
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 Du skriver du er under 30 så da er dine sjanser gode. Hvor mange graviditeter ender i spontan abort? Risikoen for at et svangerskap endte i spontanabort var 12,8 prosent, det vil si om lag ett av åtte svangerskap. Andelen svangerskap som endte i spontanabort, var lavest blant kvinner mellom 25 og 29 år (10 prosent), og økte kraftig etter 30 års alder.21. mars 2019 Risikoen for spontanabort er sterkt knyttet til mors alder og ... Folkehelseinstituttet - FHI Anonymkode: fee67...c09
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du skriver du er under 30 så da er dine sjanser gode. Hvor mange graviditeter ender i spontan abort? Risikoen for at et svangerskap endte i spontanabort var 12,8 prosent, det vil si om lag ett av åtte svangerskap. Andelen svangerskap som endte i spontanabort, var lavest blant kvinner mellom 25 og 29 år (10 prosent), og økte kraftig etter 30 års alder.21. mars 2019 Risikoen for spontanabort er sterkt knyttet til mors alder og ... Folkehelseinstituttet - FHI Anonymkode: fee67...c09 Hvis du leser spørsmålet mitt, spør jeg om risiko for spontanabort i slutten av første trimester. Anonymkode: 65561...748
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 Her kan du regne ut ca. prosentvis risiko for spontanabort: https://datayze.com/miscarriage-chart Den siden hjalp veldig på nervene for min del iallfall Anonymkode: 03454...2bb 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvis du leser spørsmålet mitt, spør jeg om risiko for spontanabort i slutten av første trimester. Anonymkode: 65561...748 Den er lav. Anonymkode: 93c18...cc7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #8 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her kan du regne ut ca. prosentvis risiko for spontanabort: https://datayze.com/miscarriage-chart Den siden hjalp veldig på nervene for min del iallfall Anonymkode: 03454...2bb Takk! Så 2,7% for meg da. Det er jo veldig lavt ja Anonymkode: 65561...748
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #9 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes jeg leser støtt på babyverden om folk som har sett en liten bamsemums med bankende hjerte i uke 6-8, for så å komme på ny UL senere og finne ut at barnet har dødd. Jeg opplevde kjemisk 4+2 for noen mnd siden og har i tillegg prøvd kjempelenge å bli gravid, så jeg er nok ekstra engstelig pga det. Er i dag 9+5 ut i fra EL og var på TUL for 2 uker siden der alt var fint, og jordmor sa at da er sjansen for at det går galt ganske lav. Jeg er i tillegg under 30, så har vel sånn sett statistikken på min side. Har bestilt meg ny TUL i neste uke fordi jeg er så bekymret etter å ha lest om andre som har mistet i slutten av første trimester. Vet ikke hva jeg skal gjøre hvis det går galt... Anonymkode: 65561...748 Det er snakk om få prosenter. Dersom man har sett hjertet slå så er det 3-5% sannsynlig at det stopper opp etter det og dør. Har opplevd det selv i uke 11. Anonymkode: 82743...46c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #10 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 12.52): Synes jeg leser støtt på babyverden om folk som har sett en liten bamsemums med bankende hjerte i uke 6-8, for så å komme på ny UL senere og finne ut at barnet har dødd. Jeg opplevde kjemisk 4+2 for noen mnd siden og har i tillegg prøvd kjempelenge å bli gravid, så jeg er nok ekstra engstelig pga det. Er i dag 9+5 ut i fra EL og var på TUL for 2 uker siden der alt var fint, og jordmor sa at da er sjansen for at det går galt ganske lav. Jeg er i tillegg under 30, så har vel sånn sett statistikken på min side. Har bestilt meg ny TUL i neste uke fordi jeg er så bekymret etter å ha lest om andre som har mistet i slutten av første trimester. Vet ikke hva jeg skal gjøre hvis det går galt... Anonymkode: 65561...748 Det er ikke mange som opplever det, men jeg opplevde det 3 ganger. Alle etter uke 9. på to av dem hadde jeg til og med hatt vellykket UL uke 10+4/10+5. Virkelig kjedelig. De færreste er så uheldig. Anonymkode: 27174...61d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå