Gå til innhold

Til menn rundt 50: bryr du deg om hårfargen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

K50 her, relativt nysingel. Tenker å nyte sommeren for fullt, før jeg vil forsøke å date litt igjen til høsten :).

Har flere lange forhold bak meg, og i det siste lot jeg meg overtale til å droppe hårfarge. Nå har jeg brukt flere år på å gro ut mitt naturlige grå hår (gråhvitt, nesten), og vil aldri gå tilbake til å farge håret. Kan dette bli en utfordring på datingmarkedet?

Jeg har jo lagt merke til at jeg nærmest er blitt usynlig når menn scanner et rom med blikket, det er akkurat som om de hopper over de "gamle og gråhårede". Når det er sagt: jeg elsker den naturlige hårfargen, så om det er det det skal stå på, så får det bare være. Er uansett litt nysgjerrig på hva dere tenker?

(Er ellers slank og veltrent, med en god porsjon smilerynker.)

Anonymkode: 103e1...0bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge håret er fint, driter jeg og mine kompiser i hårfargen :) 

Vi liker levende og naturlige damer, rynker er et bevis på livet man har levd, vi mannfolk i samme alder har vårt vi også. 

Anonymkode: 2d68a...83e

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på helhetsbildet. Jeg liker å ta vare på meg selv og liker damer som gjør det samme. 

Liker ikke "let it hang" trenden med bh-løse damer med dårlig kroppsholdning, guttesveis og/eller uflidd hår. Liker heller ikke lubne og utrente damer. 

Liker heller ikke botox, plastisk kirurgi, face lifts, silikonpupper, sililonrumper. 

Liker normalt trente damer, som feks resultat av mye gåturer, jogging, yoga, treningastudio, ski, sykkel, fotball, golf el. Med passe sminke, fin på håret, pen i tøyet osv. Trenger ikke overdrive. 

Grått hår er ingen showstopper så lenge du er fin på håret. Jeg har ikke noe i mot at damer farger håret. 

Men du bør ha et realistisk forhold til at grått hår ikke er et blikkfang på samme måte som blondt eller rødt. 

M50

Anonymkode: 4766c...3c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

K50 her, relativt nysingel. Tenker å nyte sommeren for fullt, før jeg vil forsøke å date litt igjen til høsten :).

Har flere lange forhold bak meg, og i det siste lot jeg meg overtale til å droppe hårfarge. Nå har jeg brukt flere år på å gro ut mitt naturlige grå hår (gråhvitt, nesten), og vil aldri gå tilbake til å farge håret. Kan dette bli en utfordring på datingmarkedet?

Jeg har jo lagt merke til at jeg nærmest er blitt usynlig når menn scanner et rom med blikket, det er akkurat som om de hopper over de "gamle og gråhårede". Når det er sagt: jeg elsker den naturlige hårfargen, så om det er det det skal stå på, så får det bare være. Er uansett litt nysgjerrig på hva dere tenker?

(Er ellers slank og veltrent, med en god porsjon smilerynker.)

Anonymkode: 103e1...0bf

Kona mi begynner å få grå/hvitt hår nå.Synes hun er det flotteste av alle.Naturlig er alltid best er min mening.

Anonymkode: bda37...2a7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er naturlig gråning veldig sjarmerende. Spesielt godt liker jeg mørkhårede, som får noen år med salt/pepper-effekten. Kvinner som desperat farger, og sliter med ettervekst etc, tiltaler meg ikke noe særlig. 

Jeg ble tidlig grå, og matcher kjæresten godt. M56

Anonymkode: 81fb3...f16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har noe med helheten å gjøre. De som ikke farger håret, verken trener eller tar vare på seg selv ellers, ser ofte bomsete ut og mye eldre enn de er. Hvis du ikke farger håret, men fremstår fresh, aktiv og oppegående ellers, har det ingen negativ betydning.

Anonymkode: fac8c...47b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min gråhårede venninne på 49 har akkurat fått seg ny kjæreste (mann på 55). Det finnes nok en del menn som er veldig ute etter "Ungdommelighet", men mange oppegående menn vektlegger helhet.

Anonymkode: e20ed...ef5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann var min største heiagjeng da jeg (45) sluttet å farge mitt. Han elsker det grå. 

Anonymkode: e2738...853

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må være ærlig: Du ser nok eldre ut enn nødvendig med grått hår.

Jeg anser meg som oppegående og hårfarge står langt nede på lista over hva jeg bryr meg om. Når du først spør om hårfarge så svarer jeg på det.

Anonymkode: 65609...bee

• Liker 3
Gjest Virpi
Skrevet

Jeg er kvinne på 50 og har sluttet å farge håret, lar det grå blende inn og ser hvordan det blir til slutt😊I tillegg har jeg lagt på meg 5 kg de siste par årene. Men: jeg har aldri følt meg flottere enn nå. Med årene kommer en modenhet og trygghet jeg tror overskygger det grå håret. Rett ryggen, smil og ta vare på deg selv så tiltrekker du deg folk også!

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg, hun er 48, sluttet å farge håret. Nå er det helt grått. Og hun ser eldre ut enn 48. Og det er ingen tvil om at grått hår gjør at man ser eldre ut. Gjelder både kvinner og menn. Men aller mest kvinner. 

Anonymkode: 306af...eb2

• Liker 1
Skrevet

Nei, hårfarge betyr fint lite!

Jeg må si at med økende alder, for min egen del, så dreier fokus seg mer fra utseende til indre kvaliteter og personlighet.

Nå skal jeg ikke si at utseende ikke betyr noe, for det gjør det absolutt. Men mer i den gaten at det gir pluss i boka om det vises at du tar vare på deg selv, og trives med deg selv. Det synes veldig godt på utstråling og væremåte. Har du sjarm og utstråling får du min interesse, uavhengig av hårfarge, kroppsform eller annet.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg foretrekker naturlig hårfarge. Men lengde bryr jeg meg litt mer om. Foretrekker halvlangt til langt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare du ikke klipper det kort og praktisk i tillegg. Da føles det som man har gitt opp...

Anonymkode: 12345...47e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 11.17):

Det kommer an på helhetsbildet. Jeg liker å ta vare på meg selv og liker damer som gjør det samme. 

Liker ikke "let it hang" trenden med bh-løse damer med dårlig kroppsholdning, guttesveis og/eller uflidd hår. Liker heller ikke lubne og utrente damer. 

Liker heller ikke botox, plastisk kirurgi, face lifts, silikonpupper, sililonrumper. 

Liker normalt trente damer, som feks resultat av mye gåturer, jogging, yoga, treningastudio, ski, sykkel, fotball, golf el. Med passe sminke, fin på håret, pen i tøyet osv. Trenger ikke overdrive. 

Grått hår er ingen showstopper så lenge du er fin på håret. Jeg har ikke noe i mot at damer farger håret. 

Men du bør ha et realistisk forhold til at grått hår ikke er et blikkfang på samme måte som blondt eller rødt. 

M50

Anonymkode: 4766c...3c6

Virkelig? Jeg synes det kan være fantastisk vakkert og virkelig et blikkfang!

IMG_9116.jpeg

IMG_9117.jpeg

IMG_9119.jpeg

IMG_9120.jpeg

IMG_9121.jpeg

Anonymkode: 59727...652

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 12.06):

Det har noe med helheten å gjøre. De som ikke farger håret, verken trener eller tar vare på seg selv ellers, ser ofte bomsete ut og mye eldre enn de er. Hvis du ikke farger håret, men fremstår fresh, aktiv og oppegående ellers, har det ingen negativ betydning.

Anonymkode: fac8c...47b

Hva med de som farger håret, men ikke trener, kler seg pent eller tar vare på seg selv? Det er langt flere av dem. 

Anonymkode: 59727...652

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...