AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Har fri data på begge våres telefoner og derfor trenger vi ikke wifi hjemme for de, det eneste vi bruker wifien til er smart-TV-en. Det er unødvendig å nesten betale 1000 kr pr mnd for dette men har prøvd å koble av wifien og koble sammen våre iPhoner uten at det virker. Hvordan kan vi koble sammen TV-en og mobilen og bruke mobildata til tv? takk for alle svar Anonymkode: dcd04...8ea
newman01 Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 Chromecast og slike ting er stort sett avhengig av å være på samme trådløse nettverk for å fungere, så det enkleste er kanskje å få tak i et datasimkort og en liten 4/5G-modem og koble opp et nytt wifi-nettverk i huset. Det vil også være mulig å bruke telefonen som wifi-hotspot, men da vil ikke nettverket fungere når telefonen ikke er hjemme. Kan bli litt pes om internett og TV blir borte hver gang den ene drar i butikken.,. Og telefonen vil jobbe hardt og må nesten stå kontinuerlig i laderen
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 Jeg vet ikke hvordan man gjør det rent teknisk siden jeg ikke har iPhone, men ville bare advare om at strømming av TV, spesielt i HD, krever en rimelig høy datastrøm. Dere risikerer å merke det på kvaliteten, ved at programmet dere strømmer hakker eller pauser seg hele tiden, dersom det ikke er nok kapasitet tilgjengelig i mobilnettet deres. Og det er gjerne på kveldstid og når det går ekstra populære programmer på TV, at det blir for lite kapasitet å dele på i mobilnettet. Så jeg anbefaler å teste ut ideen din noen kvelder før du sier opp fiberforbindelsen, iallefall. Anonymkode: a9c69...3a5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 For å kunne caste til tv må man være på samme nettverk. Men husk også at fri data ikke betyr ubegrenset data til samme fart. De aller fleste struper hastigheten etter en viss mengde. Anonymkode: c4d83...de4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå