Gjest Janna Skrevet 13. november 2002 #21 Skrevet 13. november 2002 Ikke gjør som morra di sier Jens, ikke gjør som morra di sier!
Gjest Lea Skrevet 13. november 2002 #22 Skrevet 13. november 2002 Sjokolade gjør meg glad og glede gir bedre helse! Synes at det er viktig å gi kroppen det den ber om jeg. Hvis jeg har lyst på sjokolade, så har kroppen behov for sjokolade. Får heller ha en liten ekstra "lykke-valk" da... Dette var jammen godt nytt!!!
Gjest Kinga Skrevet 13. november 2002 #23 Skrevet 13. november 2002 No problem, Vinga. Etter en tur på fjellet gjøre en Kvikklunsj mer nytte enn skade for rumpen - og humøret mitt. Tross mange 10-talls kilo sjokolade konsumert gjennom mitt 27 år lange liv, kan jeg fremdeles skilte med finfin rumpe. Det er snakk om balanse i hva man putter inn og hvor mye man sørger for å holde igang forbrenningen for å få det ut igjen. Og voila; det legger seg ikke på stumpen. Ta deg en bit sjokolade, Vinga-snuppa Etterpå kan du låne kjærestens håndvekter for å trimme kiloene vekk om de skulle komme snikende...
Gjest Janna Skrevet 13. november 2002 #24 Skrevet 13. november 2002 Er ikke så glad i sjokolade, ellers takk Kjæresten eier ikke noe treningsutstyr han... Ikke jeg heller... Han rømmer til SATS hver kveld for å trene
Gjest Kinga Skrevet 13. november 2002 #25 Skrevet 13. november 2002 *sjoko er godt, sjoko er godt* Vibeke prøver å hjernevaske Vinga..hi hi..
Gjest KATTAstrofe Skrevet 14. november 2002 #26 Skrevet 14. november 2002 Eller som Audrey Hepburn (er det sånn det skrives?) sa da hun fikk komplimenter for kroppen sin: "Her ser dere resultatet av et langt sjokoladespisende liv" :D Mørk sjokolade øker faktisk forbrenningen. Det sier seg selv at sjokolade som inneholder 86 prosent kakao, har lavt fettinnhold...
Gjest Janna Skrevet 14. november 2002 #27 Skrevet 14. november 2002 Vibeke!! :o Nå fikk du meg til å spise brød med Nugatti til frokost!! :o *løpe inn på kjøkkenet og kaste Nugatti-boksen i søpla*
Gjest care Skrevet 14. november 2002 #28 Skrevet 14. november 2002 :oops: Jeg var å kjøpte meg en Troika i går :oops:
Arnie Skrevet 14. november 2002 #29 Skrevet 14. november 2002 Jenter... Før dere mister helt bakkekontakten, og styrter avgårde for å tømme nærmeste kiosk, tillater jeg meg å påpeke at alle de positive egenskapene til sjokolade kun gjelder for... skjokolade! jeg kikker gjennom tidligere innlegg, og konstaterer at sjokoladens gode egenskaper ikke gjelder for: - Krokan-karamellen inni Dajmen - Klisset inni Cubaen - Hvit "sjokolade" inneholder ikke kakao, og er ikke "nyttig" sjokolade - Skummet inni bamsemumsene - Karamell/kokos-fyllet inni Hobbyen - Gelèen, marsipanen og trøffelsmoussen i Troikaen - Karamellen inni en Lion - Alt klisset i Nugatti osv... Men derimot... en bit fyldig duftende, sort-brun, ren sjokolade (70-80%) som smelter langsomt på tunga så man kjenner den litt bitre snerpingen idet den fyldige massen brer seg utover og fyller munnhulen med sin kraftige, bedøvende, beroligende duft og smak... det er den sjokoladen Vibeke forteller om, som faktisk er proppfull av gode egenskaper. MMMmmmmm.....
Gjest Lea Skrevet 14. november 2002 #30 Skrevet 14. november 2002 Styrter snart til kiosken og kjøper en Bocca! Har egentlig nok å gjøre her da, om jeg ikke skulle bruke tid og penger på sjokolade i tillegg. Mørk sjokolade sammen med kaffe.... mmmm!
Mathias Skrevet 14. november 2002 #31 Skrevet 14. november 2002 Noen argumenter blir lettere godtatt enn andre hva? hehe Verden vil bedras.
Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2002 #32 Skrevet 14. november 2002 Åh....... Dette er den beste tråden som noen gang har vært her inne! Føler at en stor byrde av dårlig samvittighet og sjokolade ramla ned fra skulderen min. :D Så nå skal jeg nyte melkesjokoladen min med god samvittighet i kveld! Nå mangler jeg bare å få høre at Cola er sunt, og livet er blitt perfekt STOOOOOOR KLEM
Gjest Kinga Skrevet 14. november 2002 #33 Skrevet 14. november 2002 Merete; du har skjønt det *sjoko er godt, sjoko er godt* Vibeke bearbeider fortsatt Vinga og de andre skeptikerene
Arnie Skrevet 14. november 2002 #34 Skrevet 14. november 2002 Lasse, Bedrag, sier du? Dette er vel litt som diskusjonen omkring alkoholbruk: Forskerne er enige om at litt alkohol hver dag, spesielt dersom den er av typen rødvin med mye antioksidanter og annet nyttig, faktisk er bra for helsa. Men dersom man går ut med dette som et generelt råd, vil mange "misforstå", og "spare opp" den daglige dosen til ei månedlig (eller ukentlig?) stupfyll, og dermed masse skadevirkninger. Så lenge vi snakker om den rene, mørke sjokoladen - og ikke om hele sjokoladeplater daglig, ser det ut for at den har masser av fine egenskaper. Les for eksempel: http://www.healthierliving.org/nutrition/darkchoc.html
Gjest Kinga Skrevet 14. november 2002 #35 Skrevet 14. november 2002 Arnie; underlig du skulle nevne dette med alkohol. Tar meg ofte et glass rødvin om kvelden også, jeg. Større mengder alkohol blir jeg bare så innmari dårlig av; så det er faktisk ikke så fristende. Sjokolade og rødvin i moderate mengder gjør ikke stort annet enn godt - det er viktig at man gir seg selv anledning til å nyte livet også - samtidig som man er sunn. Tror det var Lea som nevnte dette med "lykkevalken" (kjempebra uttrykk forøvrig!); heller den enn sur og sunn. Heldigvis behøver ikke valkene være et alternativ engang; det går fint an å spise sjokolade, kose seg og slippe unna valker på samme tid. Det gjelder bare finne balansen mellom input og output. Jeg er overbevist om at sjokolade gjør godt for psyken; bare det holder for meg! Jeg kommer langt på kos Vibeke (har forøvrig null hull!)
Kristian (71) Skrevet 14. november 2002 #36 Skrevet 14. november 2002 Nå mangler jeg bare å få høre at Cola er sunt, og livet er blitt perfekt Merete, Cola er sundt..... kroppen min blir helt dårlig den om jeg ikke får den daglige dosen med Cola..... blir helt skjelven og utafor liksom.... Så let there bee no doubt.... Cola er medisin Hilsen en avhengig
Mathias Skrevet 14. november 2002 #37 Skrevet 14. november 2002 Forskning må være gøy! Jeg har også lyst til å bruke tid og penger på å forske om LITT av noe er usunnt eller ikke... Til og med arsenikk tolereres i små menger...
Arnie Skrevet 14. november 2002 #38 Skrevet 14. november 2002 Lasse... Dersom du oppdaget at arsenikk i små mengder faktisk er sunt, var det kanskje noe som kunne interessere - og det er jo dette som er problemstillingen med alkohol og sjokolade.
Mathias Skrevet 14. november 2002 #39 Skrevet 14. november 2002 Er det ikke slik at slike ting forandres hele tiden: sunt og usunt... Vel, på Napoleons tid var arsenikk sett på som sunt, det var faktisk et vidundermiddel mot mye rart! tror det er på tide at vi snur trenden tilbake der jeg... her skal forskes! hirr hirr....
Gjest Janna Skrevet 14. november 2002 #40 Skrevet 14. november 2002 ~Behind that milky side, there`s emptiness inside~ Tomme kalorier... Neidu, dropper heller sjokkis sånn at jeg kan bygge OPP kroppen istedetfor å bryte den ned
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå