Gå til innhold

Mat på sommeravslutning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Det er avslutningsfest i barnehagen i morgen. Det står at alle tar med det de vil spise. De siste 2-3 årene har det vært slik at alle tar med en rett hver og legger det på et stort bord. Da kan alle forsyne seg og smake på alt. Men denne gangen står det : "alle familier tar med det de vil spise og drikke selv"

Jeg forstår ikke helt...skal jeg kun ta med noe å spise for meg og barnet eller skal jeg bake noe i en langpanne? Skjønner ikke helt hva de mener..

Screenshot_20240612_103044_Print Spooler.jpg

Anonymkode: cf0ff...bbe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tar med det du og barnet ditt vil spise. Det blir ikke noe felles bord

Men de kunne fint ha skrevet om det ble satt frem grill eller om det dere tar med må være  ferdig stekt.

Anonymkode: 1370b...759

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Slå på tråden og spør?

Anonymkode: 70760...43a

AnonymBruker
Skrevet

Her har det også alltid vært fellesbord tidligere, men i år skulle hver og en ta med til seg selv.  Grunnen er visst at flere og flere har forskjellige ting de ikke kan / vil spise, og foretrekker å ha egen mat. Noen synes også det er press dersom de skal lage noe til andre.  Jeg personlig liker fellesbord, liker å smake på andres oppskrifter - og småpratet rundt buffeen. Men jeg forstår argumentet for egen mat også. 

Anonymkode: ba55b...2fb

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dette tolker jeg som at dere tar med til dere selv, ikke til et felles bord. Men hvis du er usikker, hør med barnehagen.

Endret av Silviana
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tydelig at dere skal ta med mat til dere selv. 

Anonymkode: 2fd6b...c41

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ganske lett å forstå at du tar med til deg selv . 

Anonymkode: 41454...cc4

AnonymBruker
Skrevet

Ta med til deg selv og barnet.

Opplevd at en del har kommet nærmest tomhendt med mor, far, 3 barn og besteforeldre, samt andre som er regelrett grådige på sånne tilstelninger og synes dette er en helt grei måte å gjøre sånt på om man på død og liv må ha noe å dytte i gapet i forbindelse med sommeravslutning. 

Anonymkode: 74713...e0a

AnonymBruker
Skrevet

Til deg selv og barnet - det er mest vanlig på slike tilstellninger. 

Anonymkode: f1d2c...d74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...