AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Er det noen her inne som vet om du får ut betaling fra uføreforsikring via arbeidsgiver viss du hadde sykdom før innmelding. Hadde migrene før jeg ble innmeldt i Fagforbundet og KLP. Har i tillegg fått utmattelse etter Covid. Er langtids sykmeldt og har jobbet i samme bedrift i 6 år. Var frisk utenom migrenediagnose da jeg ble ansatt. Står 2 år karens og noe om sykdom eller lyte som jeg kjente til ved innmelding? Hva betyr det egentlig? Var ikke langtids sykmeldt de 2 år etter jeg ble ansatt. Risikere jeg å få avslag? Anonymkode: 90832...a72
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 Det betyr at hvis du blir ufør pga migrene så kan du regne med å ikke få uførepensjon fra KLP, evt redusert. Når det gjelder karens så virker det ikke som du blir påvirket av det. Men hvis du f.eks har hatt lav stillingsprosent så gjelder 2 år karens fra hver gang stillingsprosenten din har økt altså at du kan få pensjonen regnet ut fra en annen stillingsprosent enn den du har nå hvis den er økt i løpet av de siste 2 år. Jeg har selv vært gjennom dette. Anonymkode: 89048...6b4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 Jeg slet med senebetennelse i ene armen et par ganger under studiene. aldri noe voldsomt, men nok til at jeg gikk til lege EN gang. Da jeg tegnet forsikring var det med et punkt - at jeg ikke fikk noen utbetaling om jeg skulle bli ufør grunnet senebetennelse eller liknende. Anonymkode: 7848c...4a9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 Siden du hadde migrene før du ble innmeldt i forsikringsordningen så vil du risikere å få avslag på uføretrygd hvis migrene er årsaken til at du blir ufør, ja. Anonymkode: ef5c4...c03
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 Jeg vet ikke vilkårene til KLP, men jeg hadde i PKH, og der var karenstid på to år. Så lenge jeg var fult arbeidsfør i to år, så ville uførhet bli dekket selv om sykdom var kjent fra før. Anonymkode: 0bd46...c4e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #6 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 11.36): Jeg vet ikke vilkårene til KLP, men jeg hadde i PKH, og der var karenstid på to år. Så lenge jeg var fult arbeidsfør i to år, så ville uførhet bli dekket selv om sykdom var kjent fra før. Anonymkode: 0bd46...c4e Trudde det var slik i KLP også? Anonymkode: 90832...a72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå