Gå til innhold

Blør 3 uker etter medisinsk abort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette vanlig? Ringte sykehuset og de satt meg over til neste og neste person og ante ikke, de sa legen sku kontakte meg noe han enda ikke har. Erfaringer? Står man kan få mensen 4 til 6 uker etter, men er nøyaktig 3 uker siden igår jeg tok medisinsk abort. Begynte for 2 ukers tid siden på Zoely P piller som har litt mindre østrogen, så er ikke sikkert de klarer å utsette mensen heller, begynte ikke første dag mens på disse, gynekolog sa jeg kunne begynne når som helst, men blir usikker av så mye usikre svar.. setter pris på alle svar, ringer dem igjen i morgen hvis de ikke sier noe, men ønsker innspill herfra og!

Anonymkode: 22beb...44f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker jeg også blødde i flere uker etter medisinsk abort, så vil tro det er vanlig. Tok sin tid før ting gikk tilbake til normalen. 

Anonymkode: e5fde...4c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blødde i 5 uker etter medisinsk abort. Veldig individuelt hvor lenge man bør. Fikk mensen 7 uker etter. Var helt normalt sa lege, gyn og sykehus. 

Anonymkode: f1ce0...ba7

AnonymBruker
Skrevet

Blødde i over 5 uker etter kirurgisk abort. Men jeg hadde også problemer med en spiral som de satt inn under aborten. Så vet ikke om det var en sammenheng med det. Livmoren støtet ut spiralen, kanskje ikke så rart da den skulle tilbake til sin normale størrelse 🤷‍♀️

Skriver dette sånn at man kan takke nei til spiral rett etter kirurgisk abort, for det var IKKE noe gøy å stå i. 

Anonymkode: 94b2d...4ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er dette vanlig? Ringte sykehuset og de satt meg over til neste og neste person og ante ikke, de sa legen sku kontakte meg noe han enda ikke har. Erfaringer? Står man kan få mensen 4 til 6 uker etter, men er nøyaktig 3 uker siden igår jeg tok medisinsk abort. Begynte for 2 ukers tid siden på Zoely P piller som har litt mindre østrogen, så er ikke sikkert de klarer å utsette mensen heller, begynte ikke første dag mens på disse, gynekolog sa jeg kunne begynne når som helst, men blir usikker av så mye usikre svar.. setter pris på alle svar, ringer dem igjen i morgen hvis de ikke sier noe, men ønsker innspill herfra og!

Ja det er vanlig. Blødningen etter aborten kan gå rett over i mensblødning, så noen blør opp mot 5-6 + uker i strekk, i varierende grad. Sjekk hjemmesiden til sykehuset ditt- de fleste har retningslinjer for medikamentell hjemmeabort der. 

Anonymkode: 03fe6...505

AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke ha samleie før etter mange uker da?

AnonymBruker
Skrevet

Zoely har ikke mindre østrogen, men den inneholder naturlig østradiol og ikke syntetisk. Det er vanlig å blø i opptil 3 mnd etter man har startet med p-piller.

Anonymkode: f2865...ac9

AnonymBruker
Skrevet

Blødde hele sommeren, ble skikkelig blodfattig og måtte ta jerntilskudd.

Anonymkode: 61513...a96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...