Gå til innhold

Interessant om konspirasjonsteoretikere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er det du ikke tror på?

Anonymkode: 044a3...f29

Hva tror du selv? Kanskje lese svaret mitt i sammenheng med HI, så skjønner du vel selv hva jeg ikke tror på. 

Anonymkode: f54d0...508

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva tror du selv? Kanskje lese svaret mitt i sammenheng med HI, så skjønner du vel selv hva jeg ikke tror på. 

Forskere har fulgt en gruppe på 2000 mennesker i 28 år og du sier bare at du ikke tror på konklusjonene deres. Det er i din fulle rett, men du står sterkere om du argumenterer noe bedre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spesielt overraskende, igrunn, men interessant lesning uansett. Sikkert en ond sirkel også. Man kan jo få nye venner i konspimiljøet, men klart mange stod nær før man ble opptatt av konspirasjonsteorier vil fjerne seg mer og mer. Jeg hadde inntil nylig en jobb som var gjenstand for en del konspirasjonsteorier, og etter å ha sittet så midt i et felt der er mange teorier rundt er det utrolig å se hvor langt ute disse miljøene egentlig er sett opp mot den kjedelige virkeligheten. 

Anonymkode: b6742...7ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Forskere har fulgt en gruppe på 2000 mennesker i 28 år og du sier bare at du ikke tror på konklusjonene deres. Det er i din fulle rett, men du står sterkere om du argumenterer noe bedre.

Nå finner jeg ingen eksakte tall på hvor mange det er totalt i verden, som tror på en eller flere konspirasjonsteorier, men man kan jo gå ut i fra at tallet er betraktelig høyere enn de 2000 deltakerne. Så mitt enkle argument er at dette er en liten studie, med få deltakere, og derfor ikke kan anses å være en korrekt representasjon av et flertall. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå finner jeg ingen eksakte tall på hvor mange det er totalt i verden, som tror på en eller flere konspirasjonsteorier, men man kan jo gå ut i fra at tallet er betraktelig høyere enn de 2000 deltakerne. Så mitt enkle argument er at dette er en liten studie, med få deltakere, og derfor ikke kan anses å være en korrekt representasjon av et flertall. 

Det er ingen stor populasjon, men nok til at de anser det som en tendens. Det bekrefter jo også det som mange mener er innlysende. Er man mye alene så er det lettere å grave seg ned i et eller annet ekkokammer enn å få sunn kritisk respons fra andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Traumer kan også være en utløsende faktor, tror jeg. Kjenner ei som mistet det ene barnet sitt. Hun flyttet familien langt ut på landet. Ingen vaksiner, ingen skole, ingen solkrem, springvannet er forgiftet. Staten er imot oss. Staten bruker barnevernet til å stjele barn, så de kan bruke dem i forskningseeksperimenter.

Anonymkode: 875b8...d31

AnonymBruker
Skrevet

Her på KG er det jo fullt av slike,er jo nesten bare ensome tråder.

Anonymkode: dc518...b72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...