AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Hva er fordelen med bruk av airfryer? Jeg er ofte alene med to barn på ettermiddagen og har dårlig tid. Middag kan ikke lages fort nok i vårt hjem. Ser oppskrifter at den skal varmes opp og at poenget med airfryer er at det nettopp ikke skal varmes opp? Er det annen mat man kan lage i airfryer? Ene barnet har cøliaki så kanskje noen vet om noen fordeler med glutenfritt i ovnen? Anonymkode: 04b38...8c1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 Vi hiver bare maten i og setter den på uten å forvarme. Jeg har cøliaki, men forstår ikke helt spm ditt. Vi spiser uansett alltid helt glutenfritt til middag, og lager fries eller kylling som regel i airfryeren. Anonymkode: 9d860...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vi hiver bare maten i og setter den på uten å forvarme. Jeg har cøliaki, men forstår ikke helt spm ditt. Vi spiser uansett alltid helt glutenfritt til middag, og lager fries eller kylling som regel i airfryeren. Anonymkode: 9d860...4bc Noe annet som er lurt i airfryer? Jeg tenkte mer på smarte oppskrifter på lunsj/frokost/kveldsmat som er glutenfrie 😊 Anonymkode: 04b38...8c1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 Jeg lager glutenfritt brød i airfryer hver helg. Beste glutenfrie brødet jeg har smakt, er som vanlig. Lager også glutenfrie rundstykker i den, blir da sprøe utvendig og saftige innvendig. Jeg er ikke så flink til å bruke den til vanlige middager, men den er utrolig kjekk når man trenger mer enn en stekeovn. Anonymkode: 44ac1...c84
Snublefot62 Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 Fordelen jeg ser med airfryer er at den er raskt i gang, maten kan stort sett tilberedes uten at jeg må følge med og den stopper på timer. Mye av dette kan en stekeovn med luftvarme og gjøre så spørs om en trenger egen airfryer for dette. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er fordelen med bruk av airfryer? Jeg er ofte alene med to barn på ettermiddagen og har dårlig tid. Middag kan ikke lages fort nok i vårt hjem. Ser oppskrifter at den skal varmes opp og at poenget med airfryer er at det nettopp ikke skal varmes opp? Er det annen mat man kan lage i airfryer? Ene barnet har cøliaki så kanskje noen vet om noen fordeler med glutenfritt i ovnen? Anonymkode: 04b38...8c1 Du kan stort sett lage all slags mat i en airfryer. Og fordeler med glutenfritt...? Er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener. Anonymkode: 09fe6...d8b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lager glutenfritt brød i airfryer hver helg. Beste glutenfrie brødet jeg har smakt, er som vanlig. Lager også glutenfrie rundstykker i den, blir da sprøe utvendig og saftige innvendig. Jeg er ikke så flink til å bruke den til vanlige middager, men den er utrolig kjekk når man trenger mer enn en stekeovn. Anonymkode: 44ac1...c84 Wow! Det høres jo veldig bra ut! Anonymkode: 04b38...8c1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #8 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Wow! Det høres jo veldig bra ut! Anonymkode: 04b38...8c1 Ta vare på denne hvis du kjøper airfryer en gang i frentiden. Eltefritt brød: 6g tørrgjær 6g salt 300g vann ca 37 grader 200g Semper Mix 200g Semper Fiber Røres sammen til en grøt og helles oppi brødform. Du trenger ikke maskin, dette gjøres på 10 sekunder med en slikkepott. (Jeg surrer litt plastfolie rundt fingrene på ene hånd og smører på bittelitt olje, da klistrer ikke røra og jeg kan dra den utover formen til toppen er helt glatt. Er toppen helt glatt kan du kutte det opp umiddelbart etter steking, uten at brødet går ifra hverandre.) Hevs i ca en time under plastfolie, men kan også heves over natten i kjøleskap. Stek i forvarmet airfryer på 160grader i 20 minutter. Hell brødet ut av formen og stek det opp ned i ytterligere 12 minutter. Elterfrie fine rundstykker 3g tørrgjær 3g salt 150g vann ca 37 grader 200g Semper Mix Rør sammen og fordel i 4 muffinsformer i silicon. Trenger ikke glatte dette utover da det gjør det av seg selv. Heves i ca en time under plastfolie. Dette forkortes lett ved å bruke sola ute eller litt varme i stekeovnen. Stekes på 160 grader i 2 x 8 minutter. Snu dem ut av formene og stek de opp ned de siste 8 minuttene. Anonymkode: 44ac1...c84 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #9 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta vare på denne hvis du kjøper airfryer en gang i frentiden. Eltefritt brød: 6g tørrgjær 6g salt 300g vann ca 37 grader 200g Semper Mix 200g Semper Fiber Røres sammen til en grøt og helles oppi brødform. Du trenger ikke maskin, dette gjøres på 10 sekunder med en slikkepott. (Jeg surrer litt plastfolie rundt fingrene på ene hånd og smører på bittelitt olje, da klistrer ikke røra og jeg kan dra den utover formen til toppen er helt glatt. Er toppen helt glatt kan du kutte det opp umiddelbart etter steking, uten at brødet går ifra hverandre.) Hevs i ca en time under plastfolie, men kan også heves over natten i kjøleskap. Stek i forvarmet airfryer på 160grader i 20 minutter. Hell brødet ut av formen og stek det opp ned i ytterligere 12 minutter. Elterfrie fine rundstykker 3g tørrgjær 3g salt 150g vann ca 37 grader 200g Semper Mix Rør sammen og fordel i 4 muffinsformer i silicon. Trenger ikke glatte dette utover da det gjør det av seg selv. Heves i ca en time under plastfolie. Dette forkortes lett ved å bruke sola ute eller litt varme i stekeovnen. Stekes på 160 grader i 2 x 8 minutter. Snu dem ut av formene og stek de opp ned de siste 8 minuttene. Anonymkode: 44ac1...c84 Tusen takk!!! Anonymkode: 04b38...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #10 Skrevet 13. juni 2024 Har benyttet meg av varmlufts-komfyr i 20 år. Ser egentlig ikke hvilken nytte en airfryer skal ha, som jeg ikke allerede kan lage med varmluftsovnen. De 2 gangene i en skuddårsperiode jeg lager noe som skal friteres så bruker jeg nettop det; frityrolje. Ser ikke hensikten med en fettete airfryer som bare står på benken og tar plass og samler støv. De oser, og skulle jeg brukt en måtte jeg uansett satt den oppå komfyren under ventilatoren ved bruk. Og da ville jeg mistet ihvertfall 2 av kokeplatene. Så da kunne jeg ikke laget en skikkelig middag. Airfryer er ikke annet enn en motesak tenker jeg. Nå håres jeg utgammel ut men er kun 39. Liker teknologi og fremskritt men akkurat en airfryer ser jeg ikke poenget med. Bruk varmluftsfunksjonen på komfyren. Anonymkode: 63406...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #11 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har benyttet meg av varmlufts-komfyr i 20 år. Ser egentlig ikke hvilken nytte en airfryer skal ha, som jeg ikke allerede kan lage med varmluftsovnen. De 2 gangene i en skuddårsperiode jeg lager noe som skal friteres så bruker jeg nettop det; frityrolje. Ser ikke hensikten med en fettete airfryer som bare står på benken og tar plass og samler støv. De oser, og skulle jeg brukt en måtte jeg uansett satt den oppå komfyren under ventilatoren ved bruk. Og da ville jeg mistet ihvertfall 2 av kokeplatene. Så da kunne jeg ikke laget en skikkelig middag. Airfryer er ikke annet enn en motesak tenker jeg. Nå håres jeg utgammel ut men er kun 39. Liker teknologi og fremskritt men akkurat en airfryer ser jeg ikke poenget med. Bruk varmluftsfunksjonen på komfyren. Anonymkode: 63406...4e7 Tror du har misforstått hva en airfryer er og forveksler mye med en frityrkoker. Airfryer brukes uten fett og den oser ikke. Trenger ikke sette den under ventilator og den gjør mer en å fritere. Airfryer sirkulerer luften på en annen måte enn ovn og trenger da mindre rom rundt maten. Maten får da raskere stekeskorpe, slipper mindre fuktighet og blir da saftigere inni og sprøere utvendig. Anonymkode: 44ac1...c84 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #12 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har benyttet meg av varmlufts-komfyr i 20 år. Ser egentlig ikke hvilken nytte en airfryer skal ha, som jeg ikke allerede kan lage med varmluftsovnen. De 2 gangene i en skuddårsperiode jeg lager noe som skal friteres så bruker jeg nettop det; frityrolje. Ser ikke hensikten med en fettete airfryer som bare står på benken og tar plass og samler støv. De oser, og skulle jeg brukt en måtte jeg uansett satt den oppå komfyren under ventilatoren ved bruk. Og da ville jeg mistet ihvertfall 2 av kokeplatene. Så da kunne jeg ikke laget en skikkelig middag. Airfryer er ikke annet enn en motesak tenker jeg. Nå håres jeg utgammel ut men er kun 39. Liker teknologi og fremskritt men akkurat en airfryer ser jeg ikke poenget med. Bruk varmluftsfunksjonen på komfyren. Anonymkode: 63406...4e7 Airfryer oser da ikke. Den er enkel å rengjøre, og ikke noe fett. Anonymkode: 16120...522
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #13 Skrevet 13. juni 2024 De fleste kjøkkenapparater som kommer som «hit», støver raskt ned og ikke blir brukt. Men her vil jeg påstå airfryer er et stort unntak. Jeg bruker min minst tre ganger for dagen. ELSKER den. Den og toppmodell Dyson trådløs støvsuger er mine beste kjøp noen sinne. Hilsen en som sjeldent shopper. Anonymkode: 45e30...667
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå