AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #1 Skrevet 12. juni 2024 Hvordan ville dere skjermet for sol og innsyn her? Vinduene er 230 lange… Hjelp😁 Anonymkode: db800...2c5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #2 Skrevet 12. juni 2024 Jeg ville aldri kjøpt noe med så mye innsyn på bakkeplan, i alle fall ikke uten å være glad i å bli beglodd. Men plissegardiner (spesialtilpasset) er vel de beste valget her om du bil kunne justere høyden, evt lameller eller frosting av glass. Anonymkode: e40cf...fce 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #3 Skrevet 12. juni 2024 Er det ett showroom?🤔🤭 Anonymkode: b2d27...1a4 1 2
Gjest takinova Skrevet 12. juni 2024 #4 Skrevet 12. juni 2024 Tror jeg ville vurdert folie som skjermer for innsyn, men ikke for utsyn. Det blir "litt" mørkere i rommet, men det lever man som oftest greit med. Så ville jeg kombinert med vanlige lange gardiner.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #5 Skrevet 12. juni 2024 Plissegardiner som kan heves både opp og ned. Og på terrassen / uteområdet hadde jeg fått bygd/kjøpt store rektangulære krukker/plantekasser og plantet busker som kan skjerme. Anonymkode: f8ee5...8b9 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 Brukt kefir, også latt toppen være åpen for sollys. Anonymkode: 72c0c...58f 1
Rosa Dartle Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 Hvor mye og langt ut kan du plante? Ville som et strakstiltak fått opp screens. https://www.kid.no/solskjerming/rullegardiner/william-screen-rullegardin-koksgra?v=20287908045&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw65-zBhBkEiwAjrqRMCvkGSx13S6kscWr6uqSvO-ko4qz7bTUxpnySF9sNeSa-bl3KByKxRoCakUQAvD_BwE Fortrinnsvis utendørs, da de tar mye mer av sol/varme samtidig som de selvsagt hindrer innsyn. Ville satt opp noe levegg og fått plantet mest mulig kjapt. I første omgang kjøpe store krukker som du kan ha trær og busker i nå i sommer og som du kan plante ut til høsten. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #8 Skrevet 12. juni 2024 Ute hadde jeg satt opp noen krukker med litt større busker. Inne hadde jeg enten montert solskjermen som kan senkes, slik som disse: https://www.markisehuset.no/produkter/innvendig-solskjerming/duette-gardiner/galleri-duette/ Ev. kan du bruke lameller. Da kan du vinkle de slik at du ser ut, men de ikke ser inn, med mindre de stiller seg i en perfekt vinkel. Anonymkode: 31530...09d 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #9 Skrevet 12. juni 2024 Får du betalt for å bo der? Anonymkode: 64939...9e0 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #10 Skrevet 12. juni 2024 Med min angst og paranoia, hadde jeg IKKE taklet å bo der. Men hvis jeg måtte, så hadde jeg hengt opp lange gardiner på skinner. Tynne gardiner som slipper inn lys men hindrer innsyn om dagen, og tykke så fort det skumrer. Anonymkode: 4d314...986 1 2
spinner Skrevet 12. juni 2024 #11 Skrevet 12. juni 2024 Fint med markterrasse TS. Ikke hør på de som syter om at de aldri ville ha bodd der. De har nok aldri vært i by før. Du har såpass avstand til naboene at jeg ville ventet med å bruke mye penger på permanente tiltak som ikke kan endres. Start med billig stoff og enkelt (gjerne provisorisk) oppheng for fullengde gardiner. Etter en stund finner du ut hvordan du vil ha det og kan velge den løsningen som passer deg. Se også på naboene for ideer. 3
Gjest Anonyme-meg Skrevet 12. juni 2024 #12 Skrevet 12. juni 2024 (endret) Hadde satt opp lameller. Også hadde jeg satt noen store blomster potter eller kasser med vie vintergrønt som blir litt høyt. Jeg syns ikke det er noe fint med gardiner i en slik type leilighet, det passer ikke inn. Men det er smak og behag. Endret 12. juni 2024 av Anonyme-meg
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #13 Skrevet 12. juni 2024 Til surpompene over her, vi er noen som liker å ha andre mennesker tett på oss. Jeg elsker å høre skravling og liv rundt meg, og hadde likt det veldig godt å bo slik TS har lagt ved bilde. Å skjerme for innsyn hadde jeg gjort, men utsynet hadde jeg villet beholde. Anonymkode: 31530...09d 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #14 Skrevet 12. juni 2024 Enig med noen tråder oppe: sett på avlange potter og plant bambus for levegg. Og gjerne potter med planter. Du vil få en fin uteplass og dekkes litt for innsyn. innvending: tynne gardin i skinner som både slipper inn lys og kan se ut i dagslys. Kid har rimelige og fine løsninger. Og monterer plissergardin eller persienner. Lamellergardin tar mye plass når du ikke trekker foran. Du skal heller ikke dekkes til alt av innsyn når du valgte å bo tett med naboen? Man må ikke føles som å bo innestengt fordi noen kan se inn ☺️ Anonymkode: 9df76...6f9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #15 Skrevet 12. juni 2024 takinova skrev (1 time siden): Tror jeg ville vurdert folie som skjermer for innsyn, men ikke for utsyn. Det blir "litt" mørkere i rommet, men det lever man som oftest greit med. Så ville jeg kombinert med vanlige lange gardiner. Er enig med denne brukeren. Lameller hadde jeg ikke brukt, det er for mye kontor etter min personlige smak. Anonymkode: 26aad...760 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #16 Skrevet 12. juni 2024 Jeg ville satt opp levegger så langt ut som tillatt og i tillatt høyde (helst bortimot 180 høy om mulig. Det finnes fine spilelevegger med den høyden), men samtidig slik at du får rammet inn den delen du disponerer utenfor. Deretter tilstrekkelig store plantekasser rett på innsiden av leveggene med klatreplanter oppi. Klatreplantene vil da kle inn leveggen, slik at det blir frodig og din utsikt blir grønn. Dersom ditt uteområde dekker alle disse vinduene, vil en levegg med planter gjøre at du ikke trenger gå så drastisk til verks for å skjerme i selve vinduene. Anonymkode: da5c8...0a7 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #17 Skrevet 12. juni 2024 Jeg ville definitivt satt opp plisségardiner som kan heves og senkes. Så kan du skjerme der det trengs men likevel slippe inn lys over og/eller under. Kan selvfølge kombinere med gardiner hvis du ønsker et mykere look. Så ville jeg forhørt meg om det er planer om eller mulighet for selv å plante hekk mellom plattingen og gangveien. Ser ganske nytt ut så ikke utenkelig de har en plan for beplanting. Hvis hekk er uaktuelt ville jeg ytterst på plattingen satt opp store rektangulære plantekasser med høye dekkende busker slik andre nevner over. Det kommer til å bli kjempebra Anonymkode: e24b9...870 1
Kaneel Skrevet 13. juni 2024 #18 Skrevet 13. juni 2024 Grøss og gru håper du er en ung student som leier og du ikke har kjøpt det der
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #19 Skrevet 13. juni 2024 Dobbelt sett med gardiner, med skinne i taket. Vi har et vindu som vender ut mot et trafikkert område og har dette. Når de tynne gardinene er trukket for kan vi se ut og det slippes inn masse lys, men umulig å se inn fra utsiden. De tykke gardinene trekker vi for når det er mørkt ute, eller når det er for mye sol. Gardiner gjør også at det blir hyggeligere, og det blir lunere vinterstid. Ute ville jeg hatt levegg med plantekasser. Anonymkode: 563b3...dc6 1
Peanut Skrevet 13. juni 2024 #20 Skrevet 13. juni 2024 On 6/12/2024 at 9:32 AM, spinner said: Fint med markterrasse TS. Ikke hør på de som syter om at de aldri ville ha bodd der. De har nok aldri vært i by før. Jeg ville ikke bodd der O_o Bodde i Oslo til inntil i fjor vår. Er det by nok for deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå