Gå til innhold

Erfaring med psykoseteamet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er henvist til psykoseteamet av behandler jeg har på en utredningspost for psykoselidelser. Det er konstatert at jeg har slik lidelse, men har ikke fått eksakt diagnose ennå. Men det er snakk om schizoaffektiv og schizofreni. Jeg har bipolar lidelse så vil jo tro schizoaffektiv er det de lander på. 

Men nok om det. Har noen her hatt med det polikliniske psykoseteamet å gjøre eller har kjennskap til det feks som pårørende? Evt om noen her kjenner til teamet via arbeid? 

Hva gjør man der? Jeg vet at de har litt turer og at de har IPS for å hjelpe folk ut i jobb. Men hva ellers? Jo oppfølging av medisiner er vel en selvfølge. 

Jeg har allerede tre kontakter i kommunen. To psykiatriske sykepleiere og en ruskonsulent. Så lurer bare på om det ikke er overflødig å dra dit for å snakke hver uke. I hvert fall når vi har snakket oss ferdig om temaet psykose. Men jeg trenger mer aktivitet og flere folk i livet mitt så håper det er mulig å bli kjent med noen likesinnede. Og begynne i jobb om ett år. Må ha en operasjon først med lang rekovalenstid. Hvis ikke ville jeg begynt til høsten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...