Gå til innhold

Erfaring med Kron og spare i fond? Har du hatt grei avkastning hos dem eller andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske ny på dette, og det er også mye informasjon jeg vil vite men som jeg ikke klarer å finne. 
finnes det sider/kurs jeg kan lære mer om fond? 
feks: gå etter kategori for ting som vil øke i verdi i fremtiden, hva jeg skal se etter, hvordan jeg lærer mer om de spesifikke fondene osv. har en del lærevansker så hodet jobber på spreng og jeg skjønner ikke dette, prøvd i noen mnd nå. 
send meg gjerne noen sider. 

jeg har nå valgt og flytte over til Kron og valgt krons utvalgte og teknologi, det er mange fond i disse, er det lurt? Jeg sitter med følelsen at jeg burde valgt fond selv, men det er kanskje tryggest å velge de pakkene. 

2 Ask kontoer skal ligge 12 år frem i tid. 
1 Ask konto skal ligge i 10 år. 
1 Ask konto for meg selv til hva det nå måtte være men vil det skal vokse. 

hvor mye har avlastningen din økt hos Kron / eller annen? Interresant og høre.

tenker å ta 50% av bursdagpenger til barna innpå fond også. Jeg tenker sånn at jeg husker ingenting av de pengene jeg fikk til bursdager, tenk å heller få en god sum når man er stor og kan feks kjøpe bolig, bil eller annet nyttig. 
mine foreldre sparte ikke til meg, hadde 3.000 på en konto når jeg ble 18. 

Burde jeg sette det i ungene sitt navn? De vil nok aldri komme over 500 i formue mtp Lånekassen. 

Anonymkode: 17aea...0ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen proff, men har noe i Kron (siden det var både «gratis» penger til meg og til de jeg verver), og noe i ulike fond gjennom banken. Det er spesielt noen som har utmerket seg for min del med høyest avkastning i %, og det er Storebrand Global Solutions og Nordea Klima og miljø.

Jeg langtidssparer pensjon i det som regnes som middels til lavrisikofond, også har jeg noe i fond med litt høyere risiko. Var litt gøy å se svingningene under pandemien. Alt i alt har jeg fått god avkastning, for jeg har ikke klart å spare så enormt mye pga. de økte rentene på boliglån og større utgifter til strøm og dagligvarer. 

AnonymBruker
Skrevet
Rosa Dartle skrev (1 minutt siden):

Nå er ikke jeg noen proff, men har noe i Kron (siden det var både «gratis» penger til meg og til de jeg verver), og noe i ulike fond gjennom banken. Det er spesielt noen som har utmerket seg for min del med høyest avkastning i %, og det er Storebrand Global Solutions og Nordea Klima og miljø.

Jeg langtidssparer pensjon i det som regnes som middels til lavrisikofond, også har jeg noe i fond med litt høyere risiko. Var litt gøy å se svingningene under pandemien. Alt i alt har jeg fått god avkastning, for jeg har ikke klart å spare så enormt mye pga. de økte rentene på boliglån og større utgifter til strøm og dagligvarer. 

Takk for svar. 
Vet du noe om dette med pensjonen, mener å ha lest at man kan velge hvor man vil ha denne pensjons sparingen. Og det hadde vært veldig greit og styre dette selv ved å velge fond selv. 

Forståelig, for håpentligvis får vi håpe at rentene går ned og at vi kan spare mer :) 

Anonymkode: 17aea...0ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...