AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Vet det har vært skrevet en del her inne om skreving eller skræving eller manspreading. Er dette ikke knyttet til seksuell interesse? Forstår menn at det kan være knyttet til ubehag for kvinner om de skrever veldig mye rett overfor henne? Er det normalt å gjøre det på jobb? Jeg snakker veldig skreving her, omtrent maksimal lengde, ikke «litt» spredde ben. Er dette også en form for seksuell trakkasering hvis mannen samtidig ser på kvinnens bryst (i smug i ny og ne)? Anonymkode: bae79...0eb 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet det har vært skrevet en del her inne om skreving eller skræving eller manspreading. Er dette ikke knyttet til seksuell interesse? Forstår menn at det kan være knyttet til ubehag for kvinner om de skrever veldig mye rett overfor henne? Er det normalt å gjøre det på jobb? Jeg snakker veldig skreving her, omtrent maksimal lengde, ikke «litt» spredde ben. Er dette også en form for seksuell trakkasering hvis mannen samtidig ser på kvinnens bryst (i smug i ny og ne)? Anonymkode: bae79...0eb Aldri tenkt over, kan ikke huske at jeg noen gang har reagert på at en mann skrever foran meg med den hensikten du hentyder til. Anonymkode: 224d8...97c 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 Aner ikke, tror de prøver å være «mannemenn» men det blir ubehagelig, ja Anonymkode: 1a581...fab 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 Noen har det bare som en vane, selv om jeg synes det er uprofesjonelt i jobbsammenheng. Smugtittingen er uakseptabel. Enkelte unge kvinner kler seg forresten litt upassende, og kan la seg inspirere av den mest tilkneppede på arbeidsplassen. Jeg vet ikke om det gjelder deg, men er du usikker kan du spørre en venninne. Blonder, litt gjennomsiktig tekstil, stroppetopper, korte skjørt og utringning kan spares til fritiden. Anonymkode: 2b388...fdb 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 Aldri tenkt at menn som sitter og skrever gjør det pga. noe seksuelt. De bare sitter sånn liksom. Anonymkode: b5051...637 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 Jeg kjenner ytterst få menn som ikke skrever… aldri tenkt på det som seksuelt på noe vis. Å se på noens bryst i ny og ne tenker jeg er ganske ubevisst og har aldri brydd meg om det. Stirres det derimot, så opplever jeg det som upassende i mange sammenhenger. Anonymkode: 596cd...892 2 2
Anonymførtipluss Skrevet 11. juni 2024 #7 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Noen har det bare som en vane, selv om jeg synes det er uprofesjonelt i jobbsammenheng. Smugtittingen er uakseptabel. Enkelte unge kvinner kler seg forresten litt upassende, og kan la seg inspirere av den mest tilkneppede på arbeidsplassen. Jeg vet ikke om det gjelder deg, men er du usikker kan du spørre en venninne. Blonder, litt gjennomsiktig tekstil, stroppetopper, korte skjørt og utringning kan spares til fritiden. Anonymkode: 2b388...fdb Jeg kler meg ikke utfordrende. Men opplever altfor ofte at menn smugtitter på bryst (som er langt over gjennomsnittet store). Det får jeg ikke gjort noe med. Skreving i kombinasjon er ubehagelig. 1
Anonymførtipluss Skrevet 11. juni 2024 #8 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg kjenner ytterst få menn som ikke skrever… aldri tenkt på det som seksuelt på noe vis. Å se på noens bryst i ny og ne tenker jeg er ganske ubevisst og har aldri brydd meg om det. Stirres det derimot, så opplever jeg det som upassende i mange sammenhenger. Anonymkode: 596cd...892 Da er du nok mindre sensitiv enn meg. Jeg er så lei av at menn kaster blikk på brystet mitt. Det er kanskje ubevisst det, AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Noen har det bare som en vane, selv om jeg synes det er uprofesjonelt i jobbsammenheng. Smugtittingen er uakseptabel. Enkelte unge kvinner kler seg forresten litt upassende, og kan la seg inspirere av den mest tilkneppede på arbeidsplassen. Jeg vet ikke om det gjelder deg, men er du usikker kan du spørre en venninne. Blonder, litt gjennomsiktig tekstil, stroppetopper, korte skjørt og utringning kan spares til fritiden. Anonymkode: 2b388...fdb men den mest ekstreme skrevingen må man vel kunne kontrollere? Det er vel upassende i mange sammenhenger, som på jobb? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 Jeg (mann) sitter sånn om jeg ikke tenker meg om. Det er bare mest naturlig og mest behagelig for min del. Har heldigvis, etter hvert som jeg har blitt voksen, blitt god til å være bevisst på det og rette meg opp dersom situasjonen krever det eller jeg rent fysisk kan være i veien for noen. Det har aldri noen gang vært noe seksuelt i det, og for meg er det helt fjernt at det skulle skyldes noe annet enn komfort. Men jeg skjønner godt at det er hensynsløst å sitte ekstremt bredbent ved siden av noen på bussen, og da er jeg som sagt obs på det. Sitter naturligvis ikke og stirrer på brystene til ukjente damer. Øynene sveiper jo over folk, men jeg forstår selvfølgelig at det er særdeles ubehagelig for kvinner om alle slags menn sitter og stirrer på puppene deres. Anonymkode: 77c3c...011 4 1
Anonymførtipluss Skrevet 11. juni 2024 #10 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg (mann) sitter sånn om jeg ikke tenker meg om. Det er bare mest naturlig og mest behagelig for min del. Har heldigvis, etter hvert som jeg har blitt voksen, blitt god til å være bevisst på det og rette meg opp dersom situasjonen krever det eller jeg rent fysisk kan være i veien for noen. Det har aldri noen gang vært noe seksuelt i det, og for meg er det helt fjernt at det skulle skyldes noe annet enn komfort. Men jeg skjønner godt at det er hensynsløst å sitte ekstremt bredbent ved siden av noen på bussen, og da er jeg som sagt obs på det. Sitter naturligvis ikke og stirrer på brystene til ukjente damer. Øynene sveiper jo over folk, men jeg forstår selvfølgelig at det er særdeles ubehagelig for kvinner om alle slags menn sitter og stirrer på puppene deres. Anonymkode: 77c3c...011 Takk for svar! Det er godt å vite at det ikke er knyttet noe seksuelt til det, men kan det være det? Jeg tenker ikke så mye over det ute i offentligheten, men dette er på jobb. Jeg tenker jo at den bredeste skrevingen er litt upassende hvis det er svært nært til mannen, dere er alene osv. Det oppleves i alle fall veldig ubehagelig for meg, men det er da i kombinasjon med litt for mye titting på bryst. Når kjappe øyekast ned der skjer mer enn en gang i minuttet, så mener jeg det er altfor mye, spesielt på jobb. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg (mann) sitter sånn om jeg ikke tenker meg om. Det er bare mest naturlig og mest behagelig for min del. Har heldigvis, etter hvert som jeg har blitt voksen, blitt god til å være bevisst på det og rette meg opp dersom situasjonen krever det eller jeg rent fysisk kan være i veien for noen. Det har aldri noen gang vært noe seksuelt i det, og for meg er det helt fjernt at det skulle skyldes noe annet enn komfort. Men jeg skjønner godt at det er hensynsløst å sitte ekstremt bredbent ved siden av noen på bussen, og da er jeg som sagt obs på det. Sitter naturligvis ikke og stirrer på brystene til ukjente damer. Øynene sveiper jo over folk, men jeg forstår selvfølgelig at det er særdeles ubehagelig for kvinner om alle slags menn sitter og stirrer på puppene deres. Anonymkode: 77c3c...011
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #11 Skrevet 11. juni 2024 Anonymførtipluss skrev (5 minutter siden): Takk for svar! Det er godt å vite at det ikke er knyttet noe seksuelt til det, men kan det være det? Jeg tenker ikke så mye over det ute i offentligheten, men dette er på jobb. Jeg tenker jo at den bredeste skrevingen er litt upassende hvis det er svært nært til mannen, dere er alene osv. Det oppleves i alle fall veldig ubehagelig for meg, men det er da i kombinasjon med litt for mye titting på bryst. Når kjappe øyekast ned der skjer mer enn en gang i minuttet, så mener jeg det er altfor mye, spesielt på jobb. For meg personlig kunne det aldri vært noe seksuelt i det. Jeg har jo prøvd meg på noen kvinner i løpet av livet, og da har aldri manspreading-en vært en del av repertoaret mitt. For min del kunne jeg aldri sett for meg at det skulle fremstå særlig attraktivt for kvinner å se meg sitte der med 160 graders vinkel mellom knærne. Det er fullt og helt en behagelig sittestilling, samme hvor pussig det måtte se ut. Så om jeg sitter på sofaen hjemme (være seg med eller uten kjæresten her), eller alene på en toseter på en buss, sitter jeg sånn. Så retter jeg meg heller opp hvis det blir fullt nok til at noen kan finne på å sette seg ved siden av meg. Men for all del, jeg snakker ikke for alle menn. Det kan godt hende det er noen som innbiller seg at damer knapt klarer å styre seg når vi gutta sitter skikkelig, skikkelig bredbent. Jeg ser heller ikke bort fra at noen forsøker å markere seg litt, sånn misforstått forsøk på å vise dominans, ved å sitte på den måten. Det er nok av tankeløse - og/eller hensynsløse - folk her i verden. Når det i tillegg kombineres med ubehagelige og invaderende blikk skjønner jeg godt at du reagerer. Skjønner også godt at det blir enda mer ubehagelig når dette skjer i en setting der man både bør kunne forvente mer profesjonalitet og det er vanskelig å slippe unna. Jeg sitter jo selvfølgelig ikke sånn i møter, selv om jeg kanskje kan slumpe til å bli sittende ganske bredbent på eget kontor eller i sofaen under fredagskaffen. Jeg har nok heller tenkt at det fremstår litt respektløst å sitte slaskete enn jeg har knyttet dette (altså sittestillingen) til seksuelle undertoner. Men for all del, jeg er mer obs på det når kvinnelige kollegaer to hakk under meg i stillingskode sitter alene og snakker med meg enn når jeg snakker med min mannlige leder og to andre menn. Sånn sett viser vel det også at det ikke er noe seksuelt i det fra min side, men da er det jo også et eller annet i meg som forstår at det kan oppleves annerledes for kvinner enn for (andre menn). Anonymkode: 77c3c...011 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Skrevet 11. juni 2024 Anonymførtipluss skrev (18 minutter siden): Takk for svar! Det er godt å vite at det ikke er knyttet noe seksuelt til det, men kan det være det? Jeg tenker ikke så mye over det ute i offentligheten, men dette er på jobb. Jeg tenker jo at den bredeste skrevingen er litt upassende hvis det er svært nært til mannen, dere er alene osv. Det oppleves i alle fall veldig ubehagelig for meg, men det er da i kombinasjon med litt for mye titting på bryst. Når kjappe øyekast ned der skjer mer enn en gang i minuttet, så mener jeg det er altfor mye, spesielt på jobb. Det virker som du ønsker at det skal være noe seksuelt ved det? Jeg (heterofil kvinne) legger også godt merke til store bryster. Det blir et naturlig blikkfang. Altså glir blikket dit innimellom, men det er ubevisst og jeg forsøker selvsagt å ikke se. Stirrer ALDRI. Så det trenger ikke å være seksuelt. . Kan jo ta kviser for eksempel: har noen en diger kvise på nesen blir det naturlig at øynene sveiper dit innimellom. Eller om noen har en flekk på trøya. Kanskje et fargerikt print på genseren eller et smykke. Blikkfang er blikkfang. Anonymkode: 596cd...892 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Skrevet 11. juni 2024 Er ikke slik at jeg ønsker ar det skal være noe seksuelt, men lurer på hvorfor det skjer i kombinasjon med titting på bryst. Er store bryst under en ensfarget genser et naturlig blikkfang? Synes det er rart. Da bør man beherske seg, er min mening. Anonymkode: bae79...0eb
Bamseklemmer Skrevet 12. juni 2024 #14 Skrevet 12. juni 2024 Er HI en MeToo-kampanje?🤔 Er dette en kvinne som smugtitter på mannens skrev til det blir ubehagelig? For så å ta mannen for MeToo, som smugtitter på hennes bryst? 3
AnonymBrukerNeida Skrevet 12. juni 2024 #15 Skrevet 12. juni 2024 Jeg tror det mest er lært kroppsspråk. Personlighet, væremåte og kroppsspråk henger ganske godt sammen, og nesten alt av kroppsspråk er lært. De som gjør det i overkant, er kanskje ikke like bevisste på omgivelsene sine og/eller har spesielle personlighetstrekk der de også føler for å sitte litt ekstra slaskete fordi de vil fremstå på en viss måte. 3 hours ago, AnonymBruker said: Er ikke slik at jeg ønsker ar det skal være noe seksuelt, men lurer på hvorfor det skjer i kombinasjon med titting på bryst. Er store bryst under en ensfarget genser et naturlig blikkfang? Synes det er rart. Da bør man beherske seg, er min mening. Anonymkode: bae79...0eb I min påstand over sa jeg at jeg tror det er en sammenheng mellom kroppsspråk og væremåte, så kan hende at de som sitter ekstra skrevete også er samme typer som kikker på bryst og lignende. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #16 Skrevet 12. juni 2024 Nei. Såkalt "man spreading" er oppfunnet av kvinner som føler seg utilpass for menn er det en naturlig sittestilling. Menn har en annen anatomi som forklarer hvorfor det er mer naturlig å sitte slik. https://www.independent.co.uk/life-style/manspreading-scientific-explanation-revealed-men-behaviour-public-transport-etiquette-a7862771.html Anonymkode: 4bcae...7b6 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #17 Skrevet 12. juni 2024 Nei, her har du nok for stor tro på egen attraktivitet. Han har sikkert bare store baller, og sliter med utslett og kløe. Det er kun komfort som gjør at menn skrever. Anonymkode: d173c...43f 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #18 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er ikke slik at jeg ønsker ar det skal være noe seksuelt, men lurer på hvorfor det skjer i kombinasjon med titting på bryst. Er store bryst under en ensfarget genser et naturlig blikkfang? Synes det er rart. Da bør man beherske seg, er min mening. Anonymkode: bae79...0eb Du sier jo at de titter dit innimellom. Det er å beherske seg. Ellers hadde de stirret Anonymkode: 596cd...892
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #19 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For meg personlig kunne det aldri vært noe seksuelt i det. Jeg har jo prøvd meg på noen kvinner i løpet av livet, og da har aldri manspreading-en vært en del av repertoaret mitt. For min del kunne jeg aldri sett for meg at det skulle fremstå særlig attraktivt for kvinner å se meg sitte der med 160 graders vinkel mellom knærne. Det er fullt og helt en behagelig sittestilling, samme hvor pussig det måtte se ut. Så om jeg sitter på sofaen hjemme (være seg med eller uten kjæresten her), eller alene på en toseter på en buss, sitter jeg sånn. Så retter jeg meg heller opp hvis det blir fullt nok til at noen kan finne på å sette seg ved siden av meg. Men for all del, jeg snakker ikke for alle menn. Det kan godt hende det er noen som innbiller seg at damer knapt klarer å styre seg når vi gutta sitter skikkelig, skikkelig bredbent. Jeg ser heller ikke bort fra at noen forsøker å markere seg litt, sånn misforstått forsøk på å vise dominans, ved å sitte på den måten. Det er nok av tankeløse - og/eller hensynsløse - folk her i verden. Når det i tillegg kombineres med ubehagelige og invaderende blikk skjønner jeg godt at du reagerer. Skjønner også godt at det blir enda mer ubehagelig når dette skjer i en setting der man både bør kunne forvente mer profesjonalitet og det er vanskelig å slippe unna. Jeg sitter jo selvfølgelig ikke sånn i møter, selv om jeg kanskje kan slumpe til å bli sittende ganske bredbent på eget kontor eller i sofaen under fredagskaffen. Jeg har nok heller tenkt at det fremstår litt respektløst å sitte slaskete enn jeg har knyttet dette (altså sittestillingen) til seksuelle undertoner. Men for all del, jeg er mer obs på det når kvinnelige kollegaer to hakk under meg i stillingskode sitter alene og snakker med meg enn når jeg snakker med min mannlige leder og to andre menn. Sånn sett viser vel det også at det ikke er noe seksuelt i det fra min side, men da er det jo også et eller annet i meg som forstår at det kan oppleves annerledes for kvinner enn for (andre menn). Anonymkode: 77c3c...011 Takk for at du tok deg tid til å svare! Det var det aller mest nyttige svaret jeg fikk her inne, sikkert også fordi det kom fra en mann med kvinnelige kolleger noen hakk under seg. Enig i at det ikke er passende i noen settinger på jobb. Anonymkode: bae79...0eb
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #20 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Aner ikke, tror de prøver å være «mannemenn» men det blir ubehagelig, ja Anonymkode: 1a581...fab Akkurat. Har vært og fløyet for to uker siden, satt i vindussete ved siden av en stor mann (altså, mage, tjukke lår og så videre). Så skrævet han, da, slik at jeg ikke fikk plass i mitt eget sete. Det er uhøflig og teit, og det motsatte av "mandig". Anonymkode: 05d5f...233
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå