AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Jeg er begynt å slite på jobb. Sover dårligere og gruer meg hver morgen når jeg våkner om at jeg må på jobb. Stillingen min er blitt en slags uriaspost. Jeg mangler ressurser og verktøy så jobben kan bli gjort(jeg er ressursplanlegger, men mangler ressurser). Jeg har mistet all tillit til ledelsen. Har også begynt å få manglede entusiasme og engasjement for jobben, noe som er veldig ulikt for meg, er mer sliten enn vanlig og trivselen er på bunn. Det er gode kollegaer under meg som verdsetter jobben jeg gjør for de som holder meg oppe om dagen. Jeg har aldri tidligere vært sykemeldt, vet ikke hvem fastlegen min er en gang! Har kun tatt helsesjekk via jobben hos en lege de sender meg til. Hvordan går en frem? I mitt lille hode synes jeg det er flaut å spørre om sykemelding pga en lengre tidsperiode med veldig mye motstand og kamper for å få ressurser, men jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut nå.. jeg tror det er symptomer på utbrenthet jeg kjenner på, er veldig usikker på om det er god nok grunn for sykemelding, har snart brukt ca. Halvparten av ferien min i år for å få jobben mitt på avstand. Hva sier en for å få sykemelding? 🤷🏼♀️er godt nok å si at jobben er kjip om dagen? noen som har noen oppmuntre ord på hva jeg bør gjøre? Anonymkode: a2475...142 2
aksase Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 Gå til fastlegen din og fortell det du skriver her. Kanskje har legen noen gode råd, og kanskje vurderer legen at en sykemelding er det rette. Hvis du blir så syk og lei av jobben din som du skriver her, bør du kanskje like gjerne først som sist, se deg om etter en annen arbeidsplass.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 Du må bruke egenmelding først. Det er de 3 første dagene som regel. Noen steder 8 dager. Så går du på helsenorge og finner ut hvem fastlegen din er. Og hvilke legekontor. Sjekker ut nettsiden om det går an å bestille time på nett og evnt ringer legekontoret for oppsett av time Anonymkode: 3473c...44f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 Jeg har lært egen helse fremfor alt! Det tar arbeidsgiver mellom 2-6 uker og erstatte deg. Men du har bare en helse. Anonymkode: 6e2b4...51d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 TS her, Har vurdert å bytte jobb, men nå er det ikke så lett. Ettersom det fagfeltet jeg jobber med har vi kun en plass i Norge. Har noe som ligner andre plasser i Norge men, det medfører å flytte på andre siden av landet. Har heller ikke ønske om å bytte fagfelt, lyst å få byttet ledelse 😫. Logget meg på helsenorge, der har ikke fastlegen ledige timer så langt jeg kan se fremover… får prøve å ringe fastlegekontoret i morgen evt noe privat legekontor. takk Anonymkode: a2475...142
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå