Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg skriver videre vil jeg si at jeg er 168 og min mann er 172 ( det er relevant )

Jeg vet denne debatten er noen måneder gammel men jeg så den først nå. For de som ikke vet det så handlet debatten om hvor «forferdelig» 90% av mennene hadde det på datemarkedet. Det jeg hang meg litt opp i var hvor mye denne psykologen ( som forøvrig var veldig høy ) , hele tiden snakket om høyde . Jeg synes , personlig , dette var litt rart så jeg lurer litt på hva dere tenker ? For meg er det viktigste at mannen er høyere enn meg selv , ikke at han er veldig høy . Det er også mye viktigere for meg at han har et pent ansikt og trent kropp enn at han kun er høy . Er det bare jeg som føler det slik ? Jeg følte meg så ensom når jeg så debatten 😅 For meg hadde det vært helt absurd å velge en høy mann med lite pent ansikt og puddingkropp over en pen man mee trent kropp som bare er litt høyere enn meg . Er det bare jeg som er helt rar ?? 😅

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke alene der. Jeg er 162cm, hva skulle jeg plent hatt en 200cm høy kar for? Trenger ikke det vettu.  Mye enklere å kysse på min som er 170-175 eller noe.

Anonymkode: 19744...f6b

• Liker 7
Skrevet

Jeg har aldri brydd meg om høyde. Jeg visste ikke engang at det var en greie før jeg leste om det her inne.

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne greia med høyde er noe bare menn tror på. Når dama ikke er interessert pga.andre ting, tenker de sikkert "Å ja, jeg er ikke høy nok..."

Anonymkode: bdd3e...a5d

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Damefravest skrev (3 minutter siden):

For meg er det viktigste at mannen er høyere enn meg selv , ikke at han er veldig høy . Det er også mye viktigere for meg at han har et pent ansikt og trent kropp enn at han kun er høy . Er det bare jeg som føler det slik ? Jeg følte meg så ensom når jeg så debatten 😅 For meg hadde det vært helt absurd å velge en høy mann med lite pent ansikt og puddingkropp over en pen man mee trent kropp som bare er litt høyere enn meg . Er det bare jeg som er helt rar ?? 😅

«Trent kropp» er ikke på listen min over ting jeg ser etter i en partner. Helt irrelevant.

»bildepent» ansikt, eller klassisk «kjekk» syntes jeg er kjedelig.

Jeg må ha noen med en x-faktor. Noe som skiller de ut fra mengden. Dette handler ofte om personlighetstrekk kombinert med stil eller noe udefinerbart som gjør dem spennende.

Men trent og «pen» er altså helt irrelevant for min del.

Har aldri hatt en partner under 185cm, så høyde er nok noe som ubevisst tiltrekker.

Anonymkode: 2a421...332

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Høyde er nesten helt irrelevant for meg. Ønsker som deg helst å føle meg mindre enn mannen, det går mest på oppfattelse av egen attraktivitet. Hvis høyde var det eneste kravet så er jeg altså åpen for alle menn over 168. De fleste nordmenn med andre ord. Og av de som er lavere enn meg tipper jeg det er en viss andel som helst vil ha en lavere kvinne en meg også. Et ikke-problem.

Anonymkode: 92e23...5c7

• Liker 2
Skrevet

Har ikke sett den debatten. Det er et pluss om mannen er høyere enn meg, men han trenger jo ikke være 2 meter. Og høyde er heller ikke det viktigste ved valg av partner. Det finnes små menn som er sexy, men jeg tror jeg ville følt meg stor og klumpete ved siden av en av dem.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

«Trent kropp» er ikke på listen min over ting jeg ser etter i en partner. Helt irrelevant.

Jeg må ha noen med en x-faktor. Noe som skiller de ut fra mengden. Dette handler ofte om personlighetstrekk kombinert med stil eller noe udefinerbart som gjør dem spennende.

Har aldri hatt en partner under 185cm, så høyde er nok noe som ubevisst tiltrekker.

Det er selvfølgelig helt fair. Jeg refererte bare til tonen/tema i debatten og hvor fjern den var for meg og den verden jeg ser rundt meg . «Pene» folk er stort sett sammen med andre «pene» folk . Ifølge debatten skulle du tro at alle menn over 180 kunne se ut som et troll og allikavel date pene damer . Men det ser jo man ikke , gjør man ? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen sympati for menn når det kommer til dette. 

Antallet menn som trakasserer kvinner for å være gamle og stygge er like ille. Skal de hate ei dame for å være 31, som man ikke får gjort noe med, så får de også tåle at kvinner sorterer etter høyde, som ikke de får gjort noe med.

Når det er sagt, så er jeg 165cm selv, og sammen med en mann på 172 cm. Så slutter meg absolutt til alle som sier at det viktigste gjerne er at mannen er et par cm høyere enn en selv 😊

Anonymkode: 3a920...4dd

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 160 og har ikke tenkt på dette med høyde før det kom opp i en setting der vi snakket om dating. Når jeg tenker etter har jeg i hovedsak hatt kjærester som er godt under 180. Jeg føler meg ikke så kompatibel seksuelt med menn som er veldig høye og foretrekker menn som er høyere enn meg, men under 180.

Anonymkode: 29e0a...608

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller aldri tenkt over høyde som noe essensielt for min del. Jeg er selv 166 og har vært forelsket i menn som er alt fra min egen høyde til 185 cm. Jeg endte opp med en som er 181 cm. Og 5-10 cm fra eller til hadde ikke hatt noe som helst utslag for min avgjørelse mtp giftemål 😊 Datet forøvrig en fyr som var 193 en gang, det føltes merkelig høyt men det var ikke derfor det ikke funket. Men jeg syns det ser snodig ut med store høydeforskjeller, det må jeg innrømme. Har lagt merke til at kjendisdamer med mye høyere ektemenn alltid går med skyhøye hæler på rød løper for å ikke å se ut som kjempe/dverg sammen.

Anonymkode: 4d8a8...da0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg kan tenke meg at sporty, trente og aktive folk er mest kompatible med andre som også er sporty og aktive. Kjipt hvis en bare vil dra på kafé, kino og ha hjemmekvelder mens den andre vil på fjelltur, teltovernatting og skiturer. Da er man jo ikke kompatible.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vært med menn mellom 169 og 198, den perfekte høyden er 180 :D

Jeg er selv 160.

Anonymkode: a50f1...7ff

AnonymBruker
Skrevet

"Bryr meg ikke om høyde" - dater mann som er 20+ cm høyere 🙃

Anonymkode: 47d3a...25d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn er likedan; de vil ha petite damer og ingen over snitthøyde med mindre de selv er 90+ 🫠

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta har 4 cm i forskjell. Menn er generelt høyere enn kvinner også, så det er jo ikke rart

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts* har 4 cm i forskjell. Menn er generelt høyere enn kvinner også, så det er jo ikke rart

AnonymBruker
Skrevet

Høyde har aldri vært et tema for meg, jeg er 171, kjæresten min er lavere enn meg. 

Anonymkode: 4bbb2...50d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn er likedan; de vil ha petite damer og ingen over snitthøyde med mindre de selv er 90+ 🫠

Det er jo det motsatte av det jeg skriver og det 80% av damene her innpå skriver . De bryr seg egentlig ikke så lenge de er litt høyere enn dem selv . Som sagt er det mye viktigere for meg med en mann med pent ansikt og kropp over en som er høy og ikke pen . Ser du deg rundt i gaten er det svært få petite tynne damer der ute men de fleste damer har mann

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er en helt gjennomsnittlig høy kvinne (166 cm) og jeg er gift med en helt gjennomsnittlig høy mann (181 cm). Kan ikke se hva som er så hårreisende med det. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...