Gå til innhold

Introkurs psykisk helse - hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på introkurs i psykisk helse i regi av kommunen som begynner snart. Jeg har slitt mye i det siste par årene med angst og depresjon og tror det blir bra å være med på kurs, men nå føler jeg meg plutselig redd og usikker. Er det noen som har vært på sånt før og kan si litt om hvordan det fungerer? Det sto så lite på nettsiden, jeg vet liksom ikke om jeg må ha med noe eller hvordan det blir.

Jeg vet ikke en gang hva jeg skal ha på meg og føler meg helt låst. Har jobbet og studert hjemmefra de siste årene med lite kontakt med andre, og unngår stort sett å være ute blant folk pga sosial angst og frykt. Jeg føler at jeg ikke vet hvordan folk går kledd og hvordan det er normalt å oppføre seg i en slik situasjon :( 

Anonymkode: 44d1a...bd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan være ganske sikker på at alle de andre som skal på kurset også gruer seg og tenker mye det samme som deg. 

Jeg har vært på noen sånne kurs og de som leder det var veldig flinke til å gjøre det trygt.

Du kan ha på deg hva som helst, vanlig jeans og en genser for eksempel. Du trenger ikke å være kledd til noe spesielt, eller fremstå på en spesiell måte. Folk har vanlige hverdagsklær på og jeg har aldri tenkt på hva de andre har på seg. 

Husk at vi er alle mest opptatt av oss selv og hvordan vi fremstår. 

Anonymkode: 2d0b1...872

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Introkurs?

Anonymkode: 674c8...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...