Gå til innhold

Kan man bestille øreskylliling på sykehuset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg sliter med tett øre, prøvd olje og ballongsprøyte men ingenting hjelper og fastlegen ville ikke la meg få øreskyll sist gang. Kan man dra rett til sykehus eller legevakt og få tatt øreskyll? Jeg er dritt lei av å ikke høre ordentlig på ene øret!

Anonymkode: 9b99f...bd7

Tittelen på tråden er endret etter trådstarters ønske. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei selvfølgelig kan du ikke det! Legevakten er for akutt oppstått sykdom og skade som er oppstått utenfor fastlegens åpningstid og ikke kan vente til denne åpner igjen. Du kan ringe legekontoret og bestille en time, mest sannsynlig trenger du ikke snakke med lege en gang, en av sekretærene kan gjøre det. 

Anonymkode: 3f515...67b

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Seriøst. NEI!

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ville ikke legen at du skulle øreskylle? Det er ikke legene som gjør det men helsesekretær/sykepleiere. Ring dit i morgen du.

Anonymkode: 6b98a...b36

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Selvfølgelig kan de ikke det, de har viktigere ting å gjøre. 

Endret av Freyja Valkyrie
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei selvfølgelig kan du ikke det! Legevakten er for akutt oppstått sykdom og skade som er oppstått utenfor fastlegens åpningstid og ikke kan vente til denne åpner igjen. Du kan ringe legekontoret og bestille en time, mest sannsynlig trenger du ikke snakke med lege en gang, en av sekretærene kan gjøre det. 

Anonymkode: 3f515...67b

Jeg må alltid gå inn til fastlegen min når jeg skal noe, sist gang så fikk jeg nei og betalte nesten 200kr for å få et nei 🤦‍♂️

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skyller du ikke selv?

Anonymkode: 2b7a2...0aa

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sliter med tett øre, prøvd olje og ballongsprøyte men ingenting hjelper og fastlegen ville ikke la meg få øreskyll sist gang. Kan man dra rett til sykehus eller legevakt og få tatt øreskyll? Jeg er dritt lei av å ikke høre ordentlig på ene øret!

Hvorfor ville ikke legen øreskylle? Min sønn går fast til øreskylling hos fastlege for å forebygge tette ører. Sliter med overproduksjon av ørevoks.. Så det høres rart ut -om det ikke er fordi han mistenkte infeksjon i øret, da skal du ikke skylle mener jeg å huske. 

Anonymkode: 2a14f...5d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ville ikke legen at du skulle øreskylle? Det er ikke legene som gjør det men helsesekretær/sykepleiere. Ring dit i morgen du.

Anonymkode: 6b98a...b36

Han påsto at jeg ikke hadde noe ørevoks som måtte fjernes men er åpenbart feil siden jeg er tett i øret

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skyller du ikke selv?

Anonymkode: 2b7a2...0aa

Har som sagt prøvd, ikke med sånt apparat men med ballongsprøyte og det eneste jeg fikk ut av det var våte klær 🙍🏼‍♂️

AnonymBruker
Skrevet

Han påsto at jeg ikke hadde noe ørevoks som måtte fjernes men er åpenbart feil siden jeg er tett i øret

Men han ser da vel om du har ørevoks eller ikke? Kan vel være andre årsaker til tett øre.

Anonymkode: 68046...f0d

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men han ser da vel om du har ørevoks eller ikke? Kan vel være andre årsaker til tett øre.

Som hva?

AnonymBruker
Skrevet

Som hva?

Google it, så ser du at det er flere årsaker enn voks.

AnonymBruker
Skrevet

NEI, bare nei. De kommer nok til å le av deg om du ringer for dette. 

Anonymkode: 92346...1be

AnonymBruker
Skrevet

Som hva?

Trykk i mellomøret pga hevelse, allergi, forkjølelse osv osv som tetter kanalen ned til svelget. Prøv med nesespray og se om det hjelper. 

Hvis det er et gjentagende problem så be om henvisning til "øre, nese, hals" på et sykehus. 

Anonymkode: 5cf22...564

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Trykk i mellomøret pga hevelse, allergi, forkjølelse osv osv som tetter kanalen ned til svelget. Prøv med nesespray og se om det hjelper. 

Hvis det er et gjentagende problem så be om henvisning til "øre, nese, hals" på et sykehus. 

Med hevelse kan det komme fra hvis man har betent øre? Legen nevnte det så betent ut sist gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Med hevelse kan det komme fra hvis man har betent øre? Legen nevnte det så betent ut sist gang. 

Ja, ørebetennelse kan gi nedsatt hørsel. 

AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn, så er det veldig lett å se om et øre er tett pga ørevoks. Så om legen sier nei fordi du ikke har ørevoks, så er det ikke noe å skylle. Og man belaster virkelig ikke legevakten med noe som ikke er akutt! 

Anonymkode: c721f...06d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For å si det sånn, så er det veldig lett å se om et øre er tett pga ørevoks. Så om legen sier nei fordi du ikke har ørevoks, så er det ikke noe å skylle. Og man belaster virkelig ikke legevakten med noe som ikke er akutt! 

Anonymkode: c721f...06d

Hadde ikke vært ellers 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om du bare tenker den tanken en gang til så forstår du vel selv hva svaret er?

Anonymkode: 8bf0b...f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...