Gå til innhold

Hva skjer på sommerfest i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke vanlig å få litt mer info en sted tid og at alle nå ta med en matrett?

Eks pleier det å være noe opplegg? Hvo/hvordan sitter man, eks ute inne? Hvordan det stelles i stan eks om foreldre skal bære bord og stoler, eller om man må ha med pledd dersom man sitter på gress etc? 

Er det virkelig normalt å bare bli "invitert" uten mer informasjon om forløpet?

Anonymkode: 64a69...207

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk tid/sted/ta med egen mat og noe å sitte på. 

Regner med det er veldig avslappet opplegg med sosialisering med store og små :) 

Gjest Pjusk1
Skrevet (endret)

Dersom du hadde hatt en arbeidsoppgave hadde det nok vært informert om. Antageligvis steller enten de ansatte eller FAU til på forhånd, slik at dere bare kan møte opp med en matrett til fellesbordet, og kose dere. Dersom du er usikker på om dere må ta med stoler/pledd å sitte på, spør du bare neste gang du er i barnehagen. Barna har sannsynligvis øvd på sanger eller kanskje en sketsj, og kunstutstilling. Hyggelig, uhøytidelig samvær med andre foreldre, mingling og småprat. 

Endret av Pjusk1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok veldig individuelt fra barnehage til barnehage. 

Vi pleier bare å få info om dag og tidspunkt. FAU fikser resten. 

Anonymkode: 262dc...616

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det ikke vanlig å få litt mer info en sted tid og at alle nå ta med en matrett?

Eks pleier det å være noe opplegg? Hvo/hvordan sitter man, eks ute inne? Hvordan det stelles i stan eks om foreldre skal bære bord og stoler, eller om man må ha med pledd dersom man sitter på gress etc? 

Er det virkelig normalt å bare bli "invitert" uten mer informasjon om forløpet?

En invitasjon pleier å inneholde info. 
I vår barnehage sitter vi ute og har med egen mat. Loddsalg av premier vi har skaffa 😊

Anonymkode: 81742...cd4

AnonymBruker
Skrevet

Invitasjoner med minimalt info er som oftest en lavterskel sammenkomst. 

Anonymkode: 1417e...63b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I de barnehagene vi har hatt barn i har det vært grilling der man tar med egen grillmat. I år er vi i ny barnehage og de vil vi skal ta med grillmat, egne bord og stoler til å sitte ute, loddgevinst osv, syns det ble litt i overkant. Blir ikke å dra om jeg er alene med barna, dumt for barnet mitt men det blir rett å slett for mye. 

Anonymkode: 2242a...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss har barna øvd inn en forestilling med sang og skuespill. Foreldreutvalget har ordnet med bord til maten inne på forhånd, men vi spiser ute hvis været er fint. Jeg pleier å ta med sitteunderlag.

Anonymkode: de809...92f

Skrevet

Hos oss blir det bestilt pizza. Barna underholder med teater og sang. Skolestarterne får en høytidelig avslutning med en rose og er diplom. 
Pleier være stående buffet, og så setter vi oss på de krakkene og bordene som er tilgjengelig. Noen sitter på et amfi som er bygget opp. 

Gjest jegerrinne
Skrevet

Der våres gikk. Fikk vi kun beskjed om oppmøtte og evnt om vi skulle ha med noe. Som oftest stod bhg for grillmat,  og så hadde ungen øvd på noen sanger . Så var det utdeling av perm til de barna som skulle slutte

AnonymBruker
Skrevet

Ville spurt de ansatte om det er ute eller inne, for det avhenger jo litt av hva man kler på seg (hvertfall her på Østlandet er det veldig varierende vær og plutselig vind-regn-sol nå). 
Hos oss har det pleid å være ute, men inne i pøseregn. 

Anonymkode: 7da49...8e7

Skrevet

Jeg tenker at dere får den informasjonen som er nødvendig. Når dere bare har fått vite tid, sted og at dere skal ha med kake så ville jeg regnet med at barnehagen har ordnet alt annet. I vår barnehage pleide vi å ha sommerfesten utendørs med forskjellige leker (og deretter samling med kaker og frukt) og da måtte vi få med foreldre til å ta ansvar på ulike poster så da ble det litt mer informasjon i forkant, men om man har en avslutning som innebærer opptreden fra barna og så kaker og mingling så trenger man ikke mer informasjon enn det dere har fått nå.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært veldig fint å vite om eget barn/småbarna skal gjøre noe eller ikke. Min har nok med en lang barnehagedag så hvis det ikke er opptreden fra barnet, så dropper vi å dra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde vært veldig fint å vite om eget barn/småbarna skal gjøre noe eller ikke. Min har nok med en lang barnehagedag så hvis det ikke er opptreden fra barnet, så dropper vi å dra. 

Jeg er vant med at alle barna er med på en opptreden ja, som oftes sang - men av og til har de eldste hatt sketsj også. 

Anonymkode: 077b6...fc6

AnonymBruker
Skrevet

Er det forventet deltakelse selv om barnet er i 1-2 årsalder? Her har vi ikke mulighet å dra og gidder ikke måtte drive med noe forklaring på hvorfor. Pleier aldri være i barnehagen på det tidspunktet heller. 

Anonymkode: 8a182...a87

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...