Gå til innhold

Når startet du testing etter fryseforsøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange dager etter fryseforsøk testet du positivt? Hvilke medisiner i styrt syklus kan slå ut på hcg?
 

Regner med klinikkene ikke anbefaler testing før etter 14 dager?

 

Andre ting rundt fryseforsøk som kan være verdt å vite før innsett snart? 🪻🐝

Anonymkode: 44c93...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen klinikker praktiserer testing 10, 12 eller 14 dager etter innsett. Noen klinikker vil ha blodprøve på bestemt dag uavhengig av eventuell test resultat hjemme. 

Å teste før 8 dager etter innsett er lite vits, da egget ved frysforsøk fremdeles kan bruke noen dager på å feste seg, så ville ventet til dag 10.   Bruker du Ovitrelle bør du vente minst 10 dager etter du satt sprøyten. 

I de aller fleste styrte sykluser er det kun eggløsningspøryte som vil slå ut på hcg prøver da de inneholder hcg. 

Lykke til

Anonymkode: 2d4eb...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Noen klinikker praktiserer testing 10, 12 eller 14 dager etter innsett. Noen klinikker vil ha blodprøve på bestemt dag uavhengig av eventuell test resultat hjemme. 

Å teste før 8 dager etter innsett er lite vits, da egget ved frysforsøk fremdeles kan bruke noen dager på å feste seg, så ville ventet til dag 10.   Bruker du Ovitrelle bør du vente minst 10 dager etter du satt sprøyten. 

I de aller fleste styrte sykluser er det kun eggløsningspøryte som vil slå ut på hcg prøver da de inneholder hcg. 

Lykke til

Anonymkode: 2d4eb...8cc

Vet du hvor lenge før innsett man setter sprøyten? Er det likt som ved egguttak, 1,5 døgn før? 

Anonymkode: 44c93...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vet du hvor lenge før innsett man setter sprøyten? Er det likt som ved egguttak, 1,5 døgn før? 

Anonymkode: 44c93...b0d

Man setter den like mange dager før innsett, som antall dager embryoet er frosset..  Alt dette vil du få info om og sikkert skrevet i syklusprotokollen du får. 

Anonymkode: 2d4eb...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet 5 dager etter innsett. Men da av blastocyst. Fikk svak positiv test da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (På 11.6.2024 den 22.43):

Jeg testet 5 dager etter innsett. Men da av blastocyst. Fikk svak positiv test da 😊

Hadde du styrt syklus? Hvilke medisiner fikk du i så fall? Ble det en baby av det eller er du fortsatt gravid? ☺️

 

Fått progynova og cyclogest for fryseforsøket som skal utføres neste uke. Blir spennende å se om det går 🤞🏻🤞🏻

Anonymkode: 44c93...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde fryseforsøk, styrt syklus med progynova og cyclogest. Klinikken anbefalte å teste etter 10 dager, men jeg fikk svak positiv test allerede etter 7 dager. Gravid i uke 30 nå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 20.50):

Hvor mange dager etter fryseforsøk testet du positivt? Hvilke medisiner i styrt syklus kan slå ut på hcg?
 

Regner med klinikkene ikke anbefaler testing før etter 14 dager?

 

Andre ting rundt fryseforsøk som kan være verdt å vite før innsett snart? 🪻🐝

Anonymkode: 44c93...b0d

Ovitrelle kan slå ut. Testet positivt 11 dpo. Altså for meg da 2 dagers embryo + 9 dager. 

Anonymkode: 512b8...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde du styrt syklus? Hvilke medisiner fikk du i så fall? Ble det en baby av det eller er du fortsatt gravid? ☺️

 

Fått progynova og cyclogest for fryseforsøket som skal utføres neste uke. Blir spennende å se om det går 🤞🏻🤞🏻

Anonymkode: 44c93...b0d

Nei, naturlig syklus 😊 Første gang resulterte i et barn. Og nå er jeg gravid med søsken 😊 Går på cyglogest bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uglejenta skrev (4 timer siden):

Jeg hadde fryseforsøk, styrt syklus med progynova og cyclogest. Klinikken anbefalte å teste etter 10 dager, men jeg fikk svak positiv test allerede etter 7 dager. Gravid i uke 30 nå❤️

Fantastisk! Gratulerer ☺️ Første forsøk?

Anonymkode: 44c93...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fantastisk! Gratulerer ☺️ Første forsøk?

Anonymkode: 44c93...b0d

Edit: Trodde du skrev til meg, så feilsvar 😅

Endret av Kone92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uglejenta skrev (4 timer siden):

Jeg hadde fryseforsøk, styrt syklus med progynova og cyclogest. Klinikken anbefalte å teste etter 10 dager, men jeg fikk svak positiv test allerede etter 7 dager. Gravid i uke 30 nå❤️

Kan man styre syklus med østrogen? 

Anonymkode: b4139...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fantastisk! Gratulerer ☺️ Første forsøk?

Anonymkode: 44c93...b0d

Tusen takk, nei andre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...