Lena12345 Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Hei! skal føde på ahus i sept/okt. Noen andre som har erfaringer med føden der? Får man klær til barn og mor der?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 Jeg har ikke født der selv, men har utelukkende hørt om positive erfaringer fra folk i nettverket som har født på Ahus! Virker som et veldig bra sted å føde. Anonymkode: b77e9...2b3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 2 hours ago, Lena12345 said: Hei! skal føde på ahus i sept/okt. Noen andre som har erfaringer med føden der? Får man klær til barn og mor der? Fødte på Ahus i mars 2021 og skal føde der igjen i september. Sist fikk vi i hvert fall klær og bleier til baby hvis vi ønsket, til mor var det bare sykehusskjorter (og bleier/store bind/nettingtruser). Ellers var erfaringen sånn passe. Fødte på en helg når det var ekstra mange fødende samtidig, og rommet jeg til slutt fødte på var egentlig ikke et føderom engang. En stor grunn til at jeg velger å føde der igjen er lystgass - der var det eneste de rakk å gi meg sist, og det hjalp i hvert fall litt. Anonymkode: 2e426...6f1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Skrevet 11. juni 2024 Født der to ganger (2021 og 2024). Superfornøyd! Anonymkode: 76668...6d8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 Har hørt hårreisende ting derfra (siste 3 år) fra både fødekvinner der og jordmor i kommunen med 30+ års erfaring. Dra til Kongsvinger hvis du kan! Under en time ekstra reisevei, og en HELT annerledes opplevelse i alle ledd. Google deg gjerne opp på erfaringer/tilfredshet etter fødsel. Denne er noen år gammel, men opplevdes i hvert fall relevant da jeg fødte: https://www.dagensmedisin.no/spesialisthelsetjeneste/her-er-de-best-pa-fodselsomsorg/402680 Anonymkode: 23821...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #6 Skrevet 12. juni 2024 Fødte der i april. Er fornøyd selv om det var travelt. Ja mor og baby får klær. Vurderte Kongsvinger, men oppstår det enkelte komplikasjoner må du uansett bli kjørt til Ahus. Anonymkode: c49e6...552 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #7 Skrevet 12. juni 2024 Fødte der september 19 og april 23. Veldig fornøyd med Ahus og hadde født der igjen. Mest fornøyd var jeg i 2019. Tror det var bedre bemannet på barsel før pandemien, og i alle fall færre pasienter enn i april. Fikk klær til baby og meg selv under oppholdet. Først og fremst sykehusskjorter, bukser var det færre av, og lå ikke alltid fremme, men fikk hvis jeg spurte om det. Anonymkode: 06f5b...8b7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #8 Skrevet 13. juni 2024 Fødte der høst 22 og hadde kun positive opplevelser. Det betyr ikke at de ikke hadde det travelt, eller at fødselen ble akkurat som jeg hadde håpt. Men de gjorde absolutt jobben sin og gjorde den godt. Anonymkode: 6cd3a...ba2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #9 Skrevet 13. juni 2024 Fødte der oktober 2022. Kjempepositiv opplevelse! Jeg hadde verdens søteste studentjordmor med meg, som passet veldig på meg hele veien. Følte meg godt ivaretatt og trygg (var der i 4 døgn pga gangsettelse og så ks, og så en natt til på barselhotell). Baby brukte kun body som tilhørte sykehuset mens vi var der, og jeg gikk rundt i sykehusskjorte konstant (og mine egne joggeklær på hotellet). Anonymkode: c3905...f71
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #10 Skrevet 14. juni 2024 Jeg fødte midt i august 22. Var mye press på føden men følte meg godt ivaretatt. De sa føden var full men med en gang riene startet for fullt så hadde de rom allikevel. Jeg opplevde de ansatte som hyggelige og greie og var litt trist for å reise hjem. Jeg var der 5 netter siden jeg var innlagt på obs-post først og barsel etter. Anonymkode: 5f833...234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå