Gå til innhold

Igjen er noe "alle" vet delt som en "nyhet" på Tiktok og denne gangen er "tipset" at frossenmat er billigere enn fersk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 40 og visste ikke om frossen kjøttdeig. 

Det som overrasker meg er denne nedlatenheten fra de som er eldre. Alle har ikke foreldre som lærer dem om smarte valg og viktige ting i livet. Mange må finne ut av det meste på egen hånd. Føles det bra å gjøre narr av dem eller hva? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 8.32):

 Var ikke klar over at fersk kjøttdeig var å finne i de vanligste matbutikkene. Har bare sett fryst kjøttdeig i butikker som coop extra, kiwi og rema 1000. Bor på bygda og er ikke skjemt bort med fersk mat i butikkene.

Anonymkode: 59f8e...d88

Jeg handler kun fersk kjøttdeig på både Kiwi og Rema 1000. 🤷🏻‍♀️ Har derimot ikke sett fryst kjøttdeig på år og dager. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når man er ung, så må jo man lære. 🤷🏻‍♀️ Ingen visste alt når man er ung og flytter for seg selv 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man finner jo det meste fryst? Akkurat som fårikål kjøtt eller kylling feks. Det er mye bedre ferskt da. En ting jeg savner her i Norge er fersk pizza. Her er stor sett all pizza frossen i motsetning til i utlandet.

Anonymkode: 85660...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn husker jeg at vi kjøpte frossen kjøttdeig. Jeg husker også at vi begynte å kjøpe fersk kjøttdeig, fordi jeg ikke likte at det ble "marker" når vi stekte den. 

Min yngste bror husker ikke kjøttdeig i pølser. Han er nå ung voksen og flyttet for seg selv. Hvorfor skal han lete etter røde pølser med kjøttdeig i frysedisken, når dette er noe han ikke aner noe om? Dette gjelder nok også for mange andre i hans aldersgruppe.

Det er bra unge deler tips på tiktok og andre sosiale medier. Dette er måten unge folk deler tips og triks. 

Dere gamlinger bør passe dere for å fnyse av ungdommens uvitenhet. Det er dere som skulle lært dem nødvendige ferdigheter mens de bodde hjemme. Det er dere som reduserte undervisningen i heimkunnskap, sløyd og håndarbeid til kosefag og teori. Ungdommer som prøver å lære seg det dere ikke lærte bort bør berømmes, ikke fordømmes!

Anonymkode: b8540...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI Jeg går ikke rundt å memorerer om frossen kjøttdeig er billigere enn fersk kjøttdeig.

Det driter jeg bokstavelig talt i, jeg går etter hva jeg LIKER best, hva jeg er vandt med å bruke. Jeg kan være obs på ting som jeg finner mer interessant for mitt behag. Jeg kan å se på priser, men om jeg skal vite alt om hver vare, om toro er bedre enn knorp, er det en krone eller to i forskjell eller ikke.

Veldig mye jobb om man skal gå rundt å tenke på absolutt alt. Har bedre ting å gjøre i butikken når jeg handler, som jeg finner mer interessant å bruke tiden min på.

Å mat, det tror jeg de aller fleste klarer å tilberede selv uten å vite forskjell på  frossen kjøttdeig og fersk, hva som er billigst. Overlever nok uansett 

Anonymkode: 48d3c...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 2.08):

Da har ikke du kikket så nøye i matbutikker i ditt liv.

Anonymkode: c6ccb...263

Det kan nok stemme. Vi spiser ikke frossen mat og kjøper kun fersk mat 🤷‍♀️ (med hederlig unntak av en hvitløksbaguette fra tid til annen)

AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 7.50):

Du tuller nå.. Over 40 selv og jeg husker det fra jeg var ung. 

Anonymkode: 4aef7...b10

Kan ikke huske å ha spist frossen kjøttdeig som barn heller. 🤷‍♀️ Da var det vel fersk butikk-kvernet kjøttdeig å få kjøpt. 🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 8.10):

Så klart ikke, men de er i klar majoritet / målgruppe vil jeg tro. Så finnes det jo alltid en og annen 30-, 40- og 50-åring m div kunnskapshull, men det er jo ikke dem ts adresserer

Anonymkode: 77359...5da

Jeg vet ikke om jeg vil betegne manglende kjennskap til frosne matvarer som et alvorlig «kunnskapshull», altså. :ler: 

Anonymkode: 99a8d...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så rart å klage over hvor dyr maten er, når man ikke en gang gidder å sjekke frysedisken. Finner mye som er billigere fryst enn ferskt. At man liker ferskt bedre, er faktisk ikke andres problem. Det er en begrensning man har tatt for seg selv.

Anonymkode: d74fd...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MonJean skrev (15 timer siden):

Jeg handler kun fersk kjøttdeig på både Kiwi og Rema 1000. 🤷🏻‍♀️ Har derimot ikke sett fryst kjøttdeig på år og dager. 😅

Googlet fersk kjøttdeig nå for å sjekke om jeg hadde misforstått siden noen her begynte å nevne pølser(?). Fikk opp det som er å finne i frysediskene her jeg bor.

Anonymkode: 59f8e...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også snu om på dette, TS. 
Frossen kjøttdeig er et billig produkt av lavere kvalitet. Det er vi alle enige i, tror jeg. 

Du, TS, er veldig stolt av at du vet om frossen kjøttdeig. Men du, TS, er med andre ord stolt av at du er vokst opp i en familie med dårlig råd, og fortsatt lever slik du levde da. En person som ikke vet om frossen kjøttdeig, er jo bare en person som er vokst opp i velstand, og som aldri måtte tenke på å spare skarve 5 kroner på å kjøpe frossen dårlig kjøttdeig istedenfor ferskt. Og en person som er vokst opp i velstand, kan sikkert også en del av ting som du ikke vet om. 

Anonymkode: 38972...c56

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.6.2024 den 7.51):

Det er lenge siden jeg så fryst kjøttdeig i butikken. 

Anonymkode: 8461f...045

De er i pølseform, slik som nesten all kjøttdeig var før. Også er den ikke særlig billigere sist jeg sjekket! 

Anonymkode: 88fe1...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 0.27):

Googlet fersk kjøttdeig nå for å sjekke om jeg hadde misforstått siden noen her begynte å nevne pølser(?). Fikk opp det som er å finne i frysediskene her jeg bor.

Anonymkode: 59f8e...d88

Da er det tydeligvis forskjell fra sted til sted. 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...