Gå til innhold

Igjen er noe "alle" vet delt som en "nyhet" på Tiktok og denne gangen er "tipset" at frossenmat er billigere enn fersk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir faktisk flau på Tiktok-generasjons vegne. Ting og selvfølgeligheter som "alle", hvertfall alle på 30+ år vet, blir presentert som hotte og geniale tips og life hacks av den yngre garde. De tror liksom de har funnet opp kruttet. 🤣

Denne gangen er det "bomben" at fryst kjøttdeig er billigere enn fersk som er verdensnyheten. 😱😱🤣

https://www.nettavisen.no/okonomi/slik-kan-du-spare-penger-pa-first-price-kjottdeig-pa-kiwi/s/5-95-1863658

ALLE VET AT FROSSENT KJØTT ER BILLIGERE ENN FERSKT!! 

Det diskuteres også om det smaker likt. Alle vet også at kjøtt som har vært fryst smaker litt annerledes (smaken forringes noe litt). Det er nettopp derfor frossent kjøtt er billigere enn ferskt, "smarte" Tiktok-generasjon.

Anonymkode: 755bf...235

  • Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deg om det. Jeg er er over 40 og ante ikke at det fantes fryst kjøttdeig eller at den er billigere.

Anonymkode: 99a8d...ad4

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Deg om det. Jeg er er over 40 og ante ikke at det fantes fryst kjøttdeig eller at den er billigere.

Anonymkode: 99a8d...ad4

Da har ikke du kikket så nøye i matbutikker i ditt liv.

Anonymkode: c6ccb...263

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg blir faktisk flau på Tiktok-generasjons vegne. Ting og selvfølgeligheter som "alle", hvertfall alle på 30+ år vet, blir presentert som hotte og geniale tips og life hacks av den yngre garde. De tror liksom de har funnet opp kruttet. 🤣

Denne gangen er det "bomben" at fryst kjøttdeig er billigere enn fersk som er verdensnyheten. 😱😱🤣

https://www.nettavisen.no/okonomi/slik-kan-du-spare-penger-pa-first-price-kjottdeig-pa-kiwi/s/5-95-1863658

ALLE VET AT FROSSENT KJØTT ER BILLIGERE ENN FERSKT!! 

Det diskuteres også om det smaker likt. Alle vet også at kjøtt som har vært fryst smaker litt annerledes (smaken forringes noe litt). Det er nettopp derfor frossent kjøtt er billigere enn ferskt, "smarte" Tiktok-generasjon.

Anonymkode: 755bf...235

Ingen grunn til å være flau; det er vitenskapelig bevist at IQ-en i befolkningen synker, og i desto større grad man slutter å tenke selv og tror alt kan ordnes ved å klikke på noen knapper, desto mer kommer menneskets intelligens til å synke.

Det intellektuelle nivået på TikTok gjenspeiler bare dette; folk blir dummere og dummere.

Anonymkode: 62a8f...130

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vel ikke noe å bli flau over? Det er flott at de tipser hverandre. Det er uansett ingen som vet alt. Så det som er en selvfølgelighet for meg, kan være helt nytt for deg. Det som faktisk kan være litt flaut her, er at mennesker på 30+ ikke husker hvordan det var å være i tenårene og i midten av 20-årene, nettopp flyttet hjemmefra og fremdeles hadde masse å lære om ting vi i dag ser på som selvfølgeligheter. Så hva er poenget med å henge de ut, bare fordi de kommer med gode tips og råd til hverandre, og til alle andre som ikke har fått det med seg?

Anonymkode: fd30b...42a

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Deg om det. Jeg er er over 40 og ante ikke at det fantes fryst kjøttdeig eller at den er billigere.

Anonymkode: 99a8d...ad4

Du store.

Anonymkode: 43668...5b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Deg om det. Jeg er er over 40 og ante ikke at det fantes fryst kjøttdeig eller at den er billigere.

Anonymkode: 99a8d...ad4

Du tuller nå.. Over 40 selv og jeg husker det fra jeg var ung. 

Anonymkode: 4aef7...b10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg så fryst kjøttdeig i butikken. 

Anonymkode: 8461f...045

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke nettopp når man er ung voksen man lærer slikt da? Typ mellom 18 og 23, når man flytter hjemmefra og etablerer seg? 

Anonymkode: 77359...5da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente, det kommer jo stadig nye unge voksne som må tilegne seg basic kunnskap, så jeg skjønner ikke at dette er noe rart. 

Anonymkode: 77359...5da

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mente, det kommer jo stadig nye unge voksne som må tilegne seg basic kunnskap, så jeg skjønner ikke at dette er noe rart. 

Anonymkode: 77359...5da

Som en ser av tråden er det ikke bare unge voksne.

Anonymkode: 43668...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja var det så åpenbart at det fantes frossen kjøttdeig?

"Helgesen avslører derimot at fryst First Price-kjøttdeig er et nytt produkt.

– Vi fikk inn fryst First Price-kjøttdeig i våres. Vi hadde store råvarelagre av fryst storfekjøtt. "

Anonymkode: b5994...5af

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som en ser av tråden er det ikke bare unge voksne.

Anonymkode: 43668...5b8

Så klart ikke, men de er i klar majoritet / målgruppe vil jeg tro. Så finnes det jo alltid en og annen 30-, 40- og 50-åring m div kunnskapshull, men det er jo ikke dem ts adresserer

Anonymkode: 77359...5da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan ikke forvente at alle som kommer til voksenlivet bare plutselig vet alt. 

Du bør heller spørre deg om hvorfor foreldrene ikke har lært de om noe så grunnleggende som matprisene og hva som er i butikken. 

Anonymkode: 2a7e7...8c8

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tja var det så åpenbart at det fantes frossen kjøttdeig?

"Helgesen avslører derimot at fryst First Price-kjøttdeig er et nytt produkt.

– Vi fikk inn fryst First Price-kjøttdeig i våres. Vi hadde store råvarelagre av fryst storfekjøtt. "

Anonymkode: b5994...5af

Det som er nytt her, er First Price frossen kjøttdeig. Ikke frossen kjøttdeig.

Anonymkode: 43668...5b8

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av!! Vi kommer til bombardert med slike lavmåls-nyheter fra personer som ønsker å bli influensere og få klikk-agn til å skape seg ett navn. God journalistikk koster så derfor blir vi nedrent av historier på trykk som ikke koster, men allikevel gir annonse inntekter for mediene. At man trenger å opplyses om hva som finnes i en dagligvarebutikk og kalle dette av nyhets-relevans finner jeg foruroligende.....

Anonymkode: 7d6ea...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vent, snart kommer tiktok nyheten om at frosne grønnsaker også er sunne 😱

Anonymkode: 62df0...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Var ikke klar over at fersk kjøttdeig var å finne i de vanligste matbutikkene. Har bare sett fryst kjøttdeig i butikker som coop extra, kiwi og rema 1000. Bor på bygda og er ikke skjemt bort med fersk mat i butikkene.

Anonymkode: 59f8e...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30+ og visste ikke at frossenmat var billigere enn fersk. Men så trenger ikke jeg å se etter pris heller, kjøper det jeg vil ha av matvarer uavhengig av pris 😉

Anonymkode: 4b3d1...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er «krise» med den saken er at det er en artikkel i Nettavisen.

Fryst kjøttdeig i slike «pølser» er av vesentlig dårligere kvalitet enn fersk. Det virker i alle fall slik på meg de få gangene jeg har brukt de. Økonomisk er det antakelig bedre å kjøpe fersk på tilbud og fryse den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...