AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #1 Skrevet 11. juni 2024 Ung ufør. Enslig og barnløs. Eier bolig (kjøpt i fjor. Ny gjeld). Bil (ingen gjeld, aldri hatt billån). Ingen annen gjeld. Nedbetalt lavt studielån for flere år siden (eneste gjeld/lån jeg har hatt). Aldri hatt betalingsanmerkninger, inkasso eller eid et kredittkort. Har jeg i det hele tatt sjans til å få kredittkort hos Sparebanl1? Anonymkode: 9ebaa...151 1
Fireflies Skrevet 11. juni 2024 #2 Skrevet 11. juni 2024 Det er bare å søke så får du ganske raskt svar. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ung ufør. Enslig og barnløs. Eier bolig (kjøpt i fjor. Ny gjeld). Bil (ingen gjeld, aldri hatt billån). Ingen annen gjeld. Nedbetalt lavt studielån for flere år siden (eneste gjeld/lån jeg har hatt). Aldri hatt betalingsanmerkninger, inkasso eller eid et kredittkort. Har jeg i det hele tatt sjans til å få kredittkort hos Sparebanl1? Anonymkode: 9ebaa...151 Ikke søk!! Er et helvete å kom ut av. Tro meg! Anonymkode: 96c15...3d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ung ufør. Enslig og barnløs. Eier bolig (kjøpt i fjor. Ny gjeld). Bil (ingen gjeld, aldri hatt billån). Ingen annen gjeld. Nedbetalt lavt studielån for flere år siden (eneste gjeld/lån jeg har hatt). Aldri hatt betalingsanmerkninger, inkasso eller eid et kredittkort. Har jeg i det hele tatt sjans til å få kredittkort hos Sparebanl1? Anonymkode: 9ebaa...151 Ja du har mulighet for et kredittkort, det er bare å søke. Men du bør ikke søke om så altfor høy beløpsgrense (noen ganger så setter kortselskapet selv grensen utfra inntekten til folk ). Anonymkode: a6a6e...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke søk!! Er et helvete å kom ut av. Tro meg! Anonymkode: 96c15...3d5 Vi vet ikke hvorfor ts ønsker kredittkort eller hvordan h*n vil bruke det. Fornuftig brukt så kan det være et godt valg. Noen gir bonuser og det kan brukes til f.eks. reservasjoner på hotell eller til tryggere netthandel og det kan være en sikkerhet om noe skjer. Ts. Jeg har minste ufør (ikke ung tillegg) og har to kredittkort, men jeg betaler de alltid slik at jeg ikke får renter, men jeg har lite lån og jeg har mye sikkerhet i egen bolig som nok påvirker hvor stor kreditt jeg kan få. Anonymkode: d7597...efb 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #7 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke søk!! Er et helvete å kom ut av. Tro meg! Anonymkode: 96c15...3d5 Skal kun brukes som visakort i utlandet. Er så mye tyveri av mobil og svindel i butikker. Så ønsker å bruke et kort som ikke er knyttet til konto. Har ingen planer om å bruke penger jeg ikke har. Ts Anonymkode: 9ebaa...151 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #8 Skrevet 11. juni 2024 Du kan prøve å søke hos Yx, Morrow, Santander, Coop, Trumf eller DNB. De har alle en litt lavere inntektsgrense. Anonymkode: a2645...537 1
HelgeK Skrevet 11. juni 2024 #9 Skrevet 11. juni 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke søk!! Er et helvete å kom ut av. Tro meg! Anonymkode: 96c15...3d5 Men ærlig talt da, ikke alle som bruker kredittkort som fulle sjømenn. 8 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #10 Skrevet 11. juni 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Skal kun brukes som visakort i utlandet. Er så mye tyveri av mobil og svindel i butikker. Så ønsker å bruke et kort som ikke er knyttet til konto. Har ingen planer om å bruke penger jeg ikke har. Ts Anonymkode: 9ebaa...151 Dette er problemfritt - forutsatt at man har god økonomisk styring og ikke lever på lånte penger. Er selv ung ufør, og har et kredittkort (MasterCard) hos DNB som jeg bruker til varekjøp og netthandel, og har ikke betalt ett øre i gebyrer eller renter i alle årene jeg har brukt dette; saldo er alltid på plussiden i slutten av måneden. Anonymkode: 1a9df...6ea 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ung ufør. Enslig og barnløs. Eier bolig (kjøpt i fjor. Ny gjeld). Bil (ingen gjeld, aldri hatt billån). Ingen annen gjeld. Nedbetalt lavt studielån for flere år siden (eneste gjeld/lån jeg har hatt). Aldri hatt betalingsanmerkninger, inkasso eller eid et kredittkort. Har jeg i det hele tatt sjans til å få kredittkort hos Sparebanl1? Anonymkode: 9ebaa...151 Jeg anbefaler deg å IKKE skaffe kredittkort, du vil ende opp med å bare ha stress i etterkant. Anonymkode: 19164...668 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg anbefaler deg å IKKE skaffe kredittkort, du vil ende opp med å bare ha stress i etterkant. Anonymkode: 19164...668 Tull Anonymkode: a6a6e...fd0 4 1
Grüner Skrevet 11. juni 2024 #14 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke søk!! Er et helvete å kom ut av. Tro meg! Anonymkode: 96c15...3d5 Kredittkort er noe de fleste har og som de fleste håndterer helt fint. Å ha kredittkort er ikke ensbetydende med å shoppe over evne, dra på seg masse gjeld og ende opp i «luksusfellen». Kredittkort er faktisk smartere å bruke ved en god del nettkjøp f.eks bestilling av reiser og i utlandet. Men du må jo passe på å ha dekning på konto for å kunne betale tilbake innen fristen og ikke ende opp med inkassovarsel. 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg anbefaler deg å IKKE skaffe kredittkort, du vil ende opp med å bare ha stress i etterkant. Anonymkode: 19164...668 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke søk!! Er et helvete å kom ut av. Tro meg! Anonymkode: 96c15...3d5 Bare fordi dere bruker/har brukt kredittkort uten å tenke først betyr ikke at TS kommer til å gjøre det. Det er mange gode grunner til å ha et kredittkort tilgjengelig. Anonymkode: 7e450...2c2 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #16 Skrevet 12. juni 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg anbefaler deg å IKKE skaffe kredittkort, du vil ende opp med å bare ha stress i etterkant. Anonymkode: 19164...668 OK. Da ber jeg deg om å forklare meg hvorfor det blir stress når man alltid er i pluss på kortkontoen, og månedlig betalingsfaktura alltid er på kr.0. Anonymkode: 1a9df...6ea
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #17 Skrevet 12. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke søk!! Er et helvete å kom ut av. Tro meg! Anonymkode: 96c15...3d5 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke lurt Anonymkode: b41d9...6f5 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg anbefaler deg å IKKE skaffe kredittkort, du vil ende opp med å bare ha stress i etterkant. Anonymkode: 19164...668 De fleste klarer å bruke et kredittkort uten problem. Jeg har kredittkort for å få rabatt på strømmetjenester og kulturtilbud, betaler med det når jeg handler på nettet, og for å unngå tyveri og svindel. Jeg bruker såkalt «fast betaling», så summen trekkes fra regningskonto dagen etter at strømmetjenestene har trekt fra kredittkortet. Har også fått tilbake på forsikringen hvis det har vært noe tull. Så jeg ser bare fordeler med kredittkort, har ikke så høy kredittgrense da. (10 000 kr på Mastercard og 5 000 på Trumf Visa). Anonymkode: f49d3...919 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #18 Skrevet 12. juni 2024 Hørtes ut som en dum ide. Anonymkode: e5935...833
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #19 Skrevet 12. juni 2024 Jeg er «ung ufør» og har kredittkort. Brukes ikke, men har alltid fått det fra studietiden. 10 000 er min ramme. Som sagt så brukes det ikke, men greit å ha om du skal på ferie og kunne bruke i utlandet. Vil tro du får. Jeg har DnB. Anonymkode: 8f008...fd3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2024 #20 Skrevet 12. juni 2024 Umulig å si. Bankene gjør en vurdering basert på din inntekt og din gjeldsgrad. Bankene ser ikke så mye på om du er ufør eller i jobb, de ser på din totale økonomi. Nå har ikke jeg søkt kredittkort i SpareBank1, men generelt hvis du søker for høy kredittgrense vil det bli avslag, og det kan gå igjennom på lavere grense. Der en bank sier nei så kan en annen si ja. Anonymkode: 7abe4...5b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå