Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 7 år tok blodprøver for et par uker siden og hadde utslag på cøliaki. Hun har fått time til gastroskopi for undersøkelse da blodprøven ikke var høy nok til å slippe. Dere som har hatt barn med eller selv hatt utslag i blodprøve (tydelig), men ikke nok for å slippe gastroskopi, viste gastroskopien cøliaki? Og hvor høy var prøven.

Anonymkode: b954c...56f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men vet ikke hvor mye. Husker legen sa det ikke var så veldig uttalt

Anonymkode: 5e73d...0a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Datteren min på 7 år tok blodprøver for et par uker siden og hadde utslag på cøliaki. Hun har fått time til gastroskopi for undersøkelse da blodprøven ikke var høy nok til å slippe. Dere som har hatt barn med eller selv hatt utslag i blodprøve (tydelig), men ikke nok for å slippe gastroskopi, viste gastroskopien cøliaki? Og hvor høy var prøven.

Resultatene husker jeg ikke, det er mange år siden. Med meg så gastrolegen det direkte på skjermen: tarmen var helt avflatet, ingen tvil. 

Min datter var kanskje 8, ingen tvil ved gastro der heller. 

Anonymkode: 0dde8...08e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde 28 på første prøve, 43 på prøven to uker senere. Da hadde vi gitt mer glutenholdig mat i de to ukene siden gluteninntaket i utgangspunktet var lavt. Gastroskopien viste cøliaki. )Barn tre år, nylig diagnostisert.)

Anonymkode: 0f4cf...f7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Hører gjerne fra flere andre også :)

Skrevet

Sønnen min hadde ikke så høye utslag på blodprøver. Tror det var 8 på den ene og rundt 30 på den andre, uten at jeg må husker grenseverdiene, men mener det ikke var så veldig høyt. Ingen tvil ved gastroskopi. Begynte på glutenfri diett etter at dette var gjort (veldig viktig å vente til alt er unnagjort), og alle mageproblemene forsvant. Ikke hatt noe problemer med cøliakien siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen flere?

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi var knapt 3 når hun fikk diagnosen. Hun hadde VELDIG høye utslag. Det var ingen tvil. Så hun trengte ikke gjennom noe mer på grunn av de høye verdiene.

Anonymkode: 500ab...350

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var voksen når jeg fikk diagnosen. Hadde mellom 50-60 på blodprøve. Gastroskopi bekreftet cøliaki 😊

Anonymkode: df3fa...50f

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt hadde skyhøye verdier så slapp gastroskopi. 

Anonymkode: d0e0b...cce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jenta mi var knapt 3 når hun fikk diagnosen. Hun hadde VELDIG høye utslag. Det var ingen tvil. Så hun trengte ikke gjennom noe mer på grunn av de høye verdiene.

Anonymkode: 500ab...350

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barnet mitt hadde skyhøye verdier så slapp gastroskopi. 

Anonymkode: d0e0b...cce

Lest at man slipper om verdien er høy. Mitt barns verdi var ikke så høy at hun slipper…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var voksen når jeg fikk diagnosen. Hadde mellom 50-60 på blodprøve. Gastroskopi bekreftet cøliaki 😊

Takk for svar! Det er rundt der blodprøven til datteren min ligger. Spent på om gastroskopi viser cøliaki. Legen mente det kunne være det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk for svar! Det er rundt der blodprøven til datteren min ligger. Spent på om gastroskopi viser cøliaki. Legen mente det kunne være det

Veldig sannsynlig at det er cøliaki. Bare pass på å ikke start noe glutenfritt før gastroskopi er tatt 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Veldig sannsynlig at det er cøliaki. Bare pass på å ikke start noe glutenfritt før gastroskopi er tatt 😊

Nei, fikk beskjed om å vente ☺️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...