Gå til innhold

Ekstremt tørt og frizzy hår, lav porøsitet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann. Har et ganske stort problem med håret. Uansett hva jeg gjør er det og det det ekstremt tørt og frizzy ut. Har sannsynligvis veldig lite porøst hår, og det virker ikke som at produkter trenger ordentlig inn i håret, ligger liksom bare oppå. Har noen noe tips til produkter som kan hjelpe? Ønsker at det skal se glatt og sunt ut, ikke helt skadd og ødelagt. Bruker leave in conditioner og det gjør absolutt ingenting for håret mitt, ser bra ut første timen, så blir det knusktørt og frizzy igjen. Bruker amika Hydro rush leave in. Noe tips? 

Anonymkode: 7165f...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bruker alltid olje i tillegg til leave in.

Anonymkode: f757c...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På hodet og? Jeg er ikke ts, men slitet med det samme, og meget krusete på hodet som ikke vil legge seg. Men over alt står det at ikke ha produkter for tett mot hodebunn.. 

Anonymkode: 8a56d...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du tips til olje da? Føler alt jeg prøver bare legger seg på overflata av håret og blir ekstremt fett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frisøren min sa at olje gjør frizz verre og at det er noe man har funnet ut ganske nylig. 

Anonymkode: 0bd7a...066

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut produkter med silikon. Sjampo bar for hodebunnen. Bruk krølle produkter innenfor balsam, leave in og hårmaske. Test ut hvor ofte du trenger å tilføre proteiner i tillegg til fukt. Mulig du også bør legge til en hår olje uten silikon etter leave in.

Bytt til silke putetrekk. Bruk et fint mikrofiber håndkle eller en gammel 100% bomulls t skjorte og forsiktig klem ut vannet. Bruker du hårføner bruk defuser da bli ikke håret like frizzy. Og ikke for varmt da blir også håret frizzy.  Ikke børst tørt hår. Børst håret i dusjen med balsam i. Eller til nød etter å ha sprayet det litt fuktig og fuktet med hjemme laget leave in spray.

Lag en egen oppfrisknings spray (leave in spray) mellom hårvask av vann hvor du blander inn leave in balsamen din.

Eks på produkter. Cantu shea balsam. Billig men bra. Cantu shea butter moisturizing curl activator som leave in. Ta i håret mens det er dryppende vått og børst gjennom. Mengde må mann prøve seg frem.

Maske med proteiner. Shea moisture hydrate + reparert protein power treatment. Samme merke har også en maske med manuka honning. Jeg må bruke shampoo også etter denne masken i hodebunn hvor skummet renner over lengden av håret etter disse maskene da de er litt tunge men ekstrem effektive. Bruker de personlig skjelden i hodebunn, mest lengde.

Om vinteren viss du oppholder deg steder med ekstremt tørr inneluft. Enkelte dårlige kontor bygg så kan det hende at du må bytte til en balsam med silikon for å fange fukten i håret. Da er det viktig å velge et som er vannløselig. Davines har et bra.

Viss du har build up av hårprodukter og silikon utenpå hårstråene dine må du bruke en rense sjampo for å bli kvitt dette. Det tørker ut håret veldig men gir mulighet for at fukt får trukket inn i hårstrået. Bruk alltid hårmaske rett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruker alltid hårmaske før vask, og vasker bare en gang i uka. Har hårmasken i tørt hår, og går gjerne med den over en time. Etter vask bruker jeg leave inn smoother i lengdene. Så wow anti frizz spray. Lar håret tørke halvveis, føner så tørt med rundbørste. 

Bruker også noen dråper olje, og gjentar det ca annenhver dag. 

Akkurat nå bruker jeg Olaplex serien. Men det kan variere over tid. 

Anonymkode: 1ddec...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hår med såpass mye frizz som du beskriver har sannsynligvis en form for tekstur og må pleies som teksturert hår. Altså bølger/krøller. Selv hårtyper med svært lite tekstur kan være ekstremt frizzy og tørt og vil ikke nødvendigvis se krøllete ut. Håret vil trenge mye fukt. Mye bra produkter på markedet for teksturert hår. Bare å sjekke YouTube. Manes by mel f.eks. Uten å vite mer om håret ditt er det vanskelig å gi perfekt produkt anbefaling. Men ville testet ut produkter ment for waves and curls. Wella sin serie er dårlig. Styr unna.

Anonymkode: ef3ea...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 19.49):

Heisann. Har et ganske stort problem med håret. Uansett hva jeg gjør er det og det det ekstremt tørt og frizzy ut. Har sannsynligvis veldig lite porøst hår, og det virker ikke som at produkter trenger ordentlig inn i håret, ligger liksom bare oppå. Har noen noe tips til produkter som kan hjelpe? Ønsker at det skal se glatt og sunt ut, ikke helt skadd og ødelagt. Bruker leave in conditioner og det gjør absolutt ingenting for håret mitt, ser bra ut første timen, så blir det knusktørt og frizzy igjen. Bruker amika Hydro rush leave in. Noe tips? 

Høres ut som du egentlig har krøllete hår. La det lufttørke etter vask og ha i et kremprodukt for krøller, så skal du se du blir fornøyd. 

Anonymkode: 064a7...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...