Gå til innhold

Rot er ikke rødt flagg, så lenge badet og dassen er ren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder både kvinner og menn.

Når du er hjemme hos en ny kjæreste første gang, så er det grønt flagg om badet og dassen er ren. Selv om f. eks. stuen og soverommet ser ut som det er et apemenneske som bor der pga. mye rot.

Anonymkode: a49e6...5c9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når du er hjemme hos en ny kjæreste første gang, så er det grønt flagg om badet og dassen er ren. Selv om f. eks. stuen og soverommet ser ut som det er et apemenneske som bor der pga. mye rot.

Og kjøkken og kanskje?

Anonymkode: fb5cf...c9b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sleng på kjøkkenet og sengetøy så er jeg helt enig. 

Anonymkode: 56f03...4e1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Menneskelig rot er helt greit men ser det ut som en ape bor der så nei takk😅 kan godt stå mat rester på benken uten at jeg reagerer å klær på badet eller rommet men skal ikke være skittent 

Anonymkode: e302e...b89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rot er greit til en viss grad, at det er møkkete er ikke greit.

Anonymkode: 72ce7...d12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rot ok, til en viss grad, møkkete nei!! 
Rødt flag at han ikke ordner opp før du kommer på besøk.

Anonymkode: 2dec0...9ed

• Liker 2
Skrevet

Hvis du tar med en date hjem er det jo litt common sense å "flotte seg" med å rydde litt. Litt som at du ikke møter opp på daten med flekkete jeans og halvsvett skjorte. Jeg ville tenkt det var snodig hvis det lå ting over alt og det virket veldig lett å gjøre noe med det, dog ikke nødvendigvis en dealbreaker. Men generelt i livet? No worries. Det er STOR forskjell mellom slett hygiene, litt småstøv her og der, og noe som havner i amerikanske underholdningsprogrammer. Litt rot viser kreativitet og at man har mye man sysler med. Verre med dem som sitter i stolen og løser kryssord/ser såpeserier på TV og tilter hvis det ligger en duppeditt på stuebordet.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du bør slutte å se etter røde og grønne flagg. Et forhold krever kompromisser. Av begge. Hvis du hele tiden skal vurdere en person ut i fra røde flagg så er du kanskje ikle egnet til å være sammen med en annen person i et forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri sett et rent, rotete hjem.

Har sett møkkete og rotete, og rent og ryddig

Anonymkode: 190c9...2fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rot hjemme og overalt betyr rot i hodet også 

Anonymkode: da35c...ffa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rotete hus hadde vært et stort minus i min bok. Om man ikke engang tar seg sammen i datingfasen så vil det aldri bli bedre. What you see is what you get, og det der ville ikke fristet. 

En ro blir jeg ikke imponert over. Like lite imponerende som å bruke deo..

Anonymkode: d5b0f...61a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Rotete hus hadde vært et stort minus i min bok. Om man ikke engang tar seg sammen i datingfasen så vil det aldri bli bedre. What you see is what you get, og det der ville ikke fristet. 

En ren do blir jeg ikke imponert over. Like lite imponerende som å bruke deo..

AnonymBruker
Skrevet

Mann her. Hos meg er det alltid rent og ryddig. Og jeg har ikke diagnose eller noe. Jeg bare roter ikke, sørger for å legge ting tilbake etter meg osv. Huset blir vasket, gulv, flater, støvtørking osv minst en gang i uka og klesvask hoper seg aldri opp. Vindusvask og vasking i kjøleskap, andre skap osv tar jeg en sjelden gang når jeg føler for det. Kjøkken og bad er jeg spesielt opptatt av å holde hygienisk rent på daglig basis. Sengetøy skiftes ca ukentlig (eller ved behov 🙄

Dette er ikke mye jobb når man i utgangspunktet ikke er en gris. Hvis en dame skal inn i mitt hus så må hun være likesinnet på dette. Å leve med et rotete menneske når man selv liker å ha det rent og ryddig er slitsomt. 

Man kan sikkert ha det "rent og rotete" hvis terskelen for å definere rot er veldig lav. Noen synes det er rot bare om eller to ting ligger feil mens andre tolerere reneste svinestien før de reagerer. Hvis jeg kommer hjem fra trening og bare slipper bagen midt på gulvet, river av meg treningstøyet for å hoppe i dusjen så er det rotete i gangen selv om det egentlig er rent. Så rydder jeg i det når jeg har kommet til sans og samling igjen. 

I alle fall. Her har du noe å sammenligne med. Jeg hadde vært skeptisk til en rotekopp. Når jeg leser alle kommentarer på KG om klaging på håpløse mannebabyer som de må vaske og rydde etter så tenker jeg du skal ha lysa på i hodet når daten din viser deg hvordan han er ute av stand til å ta vare på eget reir. 

Anonymkode: ccff8...598

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

K51 her. Jeg foretrekker å ha det rent og ryddig rundt meg, noe som er tydelig for alle som kommer hjem til meg.

For noen år siden begynte jeg å date en som åpenbart ikke brydde seg noe særlig om å "gjøre i stand" noe før jeg skulle komme til ham. Jeg så raskt at vi hadde veldig ulikt syn på hvordan vi ønsket å ha det rundt oss. Vi ble sammen etterhvert, og dette ble aldri noe bedre, han gjorde ingenting for å forsøke å bli litt flinkere. Klær ble bare slengt på gulvet, på badet lå brukte boxere i hopetall, det fløt på kjøkkenbenken til enhver tid. Søpleposer kunne bli stående i gangen i dagesvis ++. Han mente mitt behov for å ha det ryddig rundt meg var helt overdrevet.

Han ønsket relativt raskt at vi skulle flytte sammen, men for meg var det uaktuelt å flytte sammen med ham. Når han ikke engang prøvde å imponere bitte litt når jeg skulle komme på besøk, så var det lett å forstå at det i alle fall ikke ville bli bedre om vi bodde sammen. Jeg gjorde det etterhvert slutt nettopp pga dette. Jeg ønsker å kunne bo sammen med en mann igjen, og jeg innså at det aldri ville skje med ham. Så om jeg treffer en ny som synes det er helt ok med masse rot, så skal jeg snu så raskt jeg overhodet kan. Det funker ikke for meg.

Anonymkode: 9839f...aab

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann, og må si.....nei.

Hvis det ser ut som et apemenneske bor der så hjelper det ikke at dassen er ren. Folk flest har skamvett å rydde før de får besøk i det minste.

Anonymkode: 2e939...728

• Liker 1
Skrevet

Om dette er noen jeg potensielt skal dele bolig med så er rot absolutt ett rødt flagg. Det er ikke noe galt med å ha det rotete hos seg selv, men jeg hadde faktisk ikke orket å leve i noen andre sitt rot dag ut og dag inn. På det punktet trenger jeg noen som er litt lik meg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, om han ikke engang i dating-fasen gidder rydde før han inviterer meg hjem, er det uinteressant at han har vasket bad og dass. Det er ikke mulig å gjøre skikkelig rent uten å rydde skikkelig først, og jeg gidder uansett ikke dele hjem med en skittfeldig rotekopp.  Dette er faktisk mye av grunnen til at kjæresten og jeg er særboere. Jeg holder det rent og ryddig, han liker best skippertaksmetoden når det virkelig, virkelig trengs.  

Anonymkode: 710b8...2bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Like ille om det er for ryddig, da tenker jeg bare hun er ekstremt pirkete og vil bli vanskelig å leve med 

Anonymkode: 7da47...783

AnonymBruker
Skrevet

Som mange er inne på, så er den date-situasjon veldig annerledes, -  har han såvidt greid å bruke dobørsten men ikke giddet rydde stua eller skiftet sengetøy siden jul, så nei takk. At man må leve med at stuegulvet er fullt av leker og vaskerommet fullt av tøy når man er en familie med barn, det er greit, faktisk et must at man kan leve i litt rot. Og jeg som singel og egentlig ganske ryddig kan også ha rot iblant liksom.

Men sånn på genrell basis, så handler det om man kan rote litt iblant eller lever i konstant rot. Det er forskjell på en som har et generelt ryddig hjem men det er noe oppvask eller klær som skal brettes eller et tørkestativ på badet fordi daten kom litt uventa, og en som har et hjem hvor halve stua er gamle støvete DVDer og bursdagsballonger fra ifjor liksom.

Anonymkode: 1fef8...bdc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...